topla zima

Kako malim ritualima dočekati proljeće bez tmurnosti i aneksioznosti?

tportal

Izvor: Profimedia / Autor: n.n.

Hladni zimski dani s dužim noćima, traže više unutarnjeg svjetla. Nastavljamo sa serijalom članaka Jadranke Boban Pejić koji će nam pomoći da nam zima bude mirna i topla te da za dva mjeseca budemo spremni za proljetni uzlet

Mali rituali

Zima je vrijeme mira i usporavanja pa pokušajte svakodnevno napraviti neki mali ritual, npr. uz knjigu i toplu šalicu čaja, umirujuću glazbu, svijeće, toplu kupku.

Ako ste ih probali, sigurno znate da su eterična ulja čempresa, borovice, bergamota i sandalovine izvrsna mirisna kombinacija koja snaži organizam i tjera zimski blues.

Ako vježbate, neka to bude usporeno, nježno i opuštajuće. Naime, tijekom zime ne preporučaju se prevelike fizičke aktivnosti i znojenja jer se trudimo u sebi akumulirati i zadržati toplinu.

Bez straha i anksioznosti

Strah te različiti oblici anksioznosti mogu se pojačati s dolaskom zime. Strah nas je od onoga što se može dogoditi u budućnosti, vijesti i prognoze su crne pa uz pomanjkanje danjeg svjetla čini nam se da niti nema ništa «svijetlo» oko nas. U tradicionalnoj kineskoj medicini ovakva stanja tumače kao posljedicu oslabljenih bubrega, nedovoljno sna i previše stresa. Naš organizam u takvim trenucima treba okrjepu a ne utjehu.

Koja je razlika? Kad se želite brzo riješiti neugode i straha, želite se utješiti, tada posegnete za npr. čokoladom i pojedete veliku čokoladu. Na kratko ste se utješili, ali vrlo brzo ćete se osjećati još gore. Prava okrjepa je kad organizmu pružite nešto na čemu će osjećati da raste i pokreće se.

Fantastični dodatak prehrani idealan za ovo doba, Lavlja griva (od istoimene gljive), svakako vrijedi isprobati jer podržava naš živčani sustav i mentalne sposobnosti, a istodobno blagotvorno djeluje na mikrobiom. Zimi, dakle, moramo raditi ono što će potaknuti našu cirkulaciju i toplinu, one stvari koje istinski njeguju naš organizam. Ovo su tri potpuno jednostavna savjeta koji uvijek pomažu osjetite li pad energije i imuniteta zimi:

1. Ubacite sok od đumbira u toplu limunadu barem jednom dnevno.

2. Dva puta dnevno uzimajte dodatak prehrani poput Reishi gljive koja pomaže rad jetre, pogotovo nakon alkohola i slatke te masne hrane za blagdane.

3. Za veće izazove s imunitetom tu je fantastični Biobran.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!