KRALJICA KRPICA

Kako je Kate postala djevojka od milijardu funti

  • Autor: Davorka Grenac
  • Zadnja izmjena 21.01.2012 12:15
  • Objavljeno 21.01.2012 u 08:00
Kate Middleton3

Kate Middleton3

Izvor: Pixsell PXL Agencije / Autor: Ian West/Press Association

Sve što vojvotkinja stavi na sebe, pretvara se u modni hit sezone. Na prestižnoj listi najbolje odjevenih žena svijeta američkog magazina Vanity Fair, supruga princa Williama našla se na prvom mjestu kao prva iz britanske kraljevske obitelji uopće. Zovu je 'djevojka od milijardu funti' jer zahvaljujući 'KatEfektu' britanska modna industrija bilježi rekordne zarade

Na nedavnoj londonskoj premijeri filma 'Konj rata', redateljeva supruga Catherine Spielbeg dodala je papirnatu maramicu uplakanoj vojvotkinji od Cambridgea, ganutoj filmom do bola. Kraljevske suze supruge britanskog princa Williama, popularne Kate Middleton, izazvale su sveopću pozornost medija, ali ni približno toliku kao haljina u kojoj se te večeri pojavila na događaju. Crna čipkasta kreacija britanske dizajnerice Alice Temperley gornjim je dijelom podsjećala na čuvenu Kateinu vjenčanicu, što je bio dovoljan razlog da se sutradan u tisku i među blogerima iste večeri rasplamsa diskusija o najnovijoj senzaciji iz vojvotkinjina ormara.

Stručnjaci kažu da je Kateina modna popularnost požnjela financijski uspjeh mjerljiv milijardom funti zbog toga što vojvotkinja ne nosi samo modele ekskluzivnih kuća poput Temperleyja, nego i onih u kojima kupuje prosječna Britanka, a lanci poput Zare, Reissa, Talbotsa i Topshopa nude dostupne 'repliKate', kako blogeri nazivaju kopije Kateine odjeće i asesoara.

'KatEfekt' zahvatio svijet

'Da se Kate odjene u vreću za krumpir, u Britaniji bi to bila prvorazredna modna senzacija', komentiraju na Otoku popularnost domaće modne ikone, koja je početkom siječnja napunila tridesetu. U kraljevskoj kući, čuvenoj po neukusnu odijevanju, Kateina svekrva Diana osamdesetih je godina novim stilom izazvala revoluciju, ali se nikada nije našla na 'modnom Olimpu', prestižnoj listi najbolje odjevenih žena svijeta američkog časopisa Vanity Fair, također i na listi Harper's Bazaara, kao što je to prošle godine uspjelo snahi.

A učinak nove britanske ikone stila je nevjerojatan. Bez obzira na to što vojvotkinja stavi na sebe, ljetnu haljinu, cipele ili čarape, istog trena nestaje s trgovačkih polica, zbog čega je – parafrazirajući oskarovski film Clinta Eastwooda ‘Djevojka od milijun dolara’ – londonski tisak zove ‘djevojkom od milijardu funti’. Toliko stručnjaci procjenjuju da je britanska modna industrija zaradila zahvaljujući ‘KatEfektu’, i to u nepunih godinu dana nakon kraljevskog vjenčanja.

Kada se na objavi zaruka pojavila u modroj haljini brazilske dizajnerice Danielle Isse Helayel, modna kuća Issa je sve primjerke prodala za 24 sata i odmah je lansiran trend 'male plave haljine'. Nakon objave službenog zaručničkog portreta na kojem se buduća vojvotkinja uslikala u kratkoj bijeloj opravi, modna kuća Reiss je tijekom samo jedne minute u on-line prodaji zabilježila tisuću naružbi. Bilo je dovoljno da zajedno sa sestrom Pippom prošeće u balerinkama French Solea, gurajući ispred sebe shopping kolica, pa da joj urednica Voguea Anna Wintour zahvali što će žene odmoriti noge od visokih peta.

Press Association/PIXSELL

Press Association/PIXSELL

Izvor: Pixsell / Autor: Press Association/PIXSELL

Zahvaljujući 'KatEfektu' na tržištu se umnogostručila prodaja čokoladne boje za kosu i preporodila britanska industrija čarapa. Modne kuće svoje modele bluzica i kostimića nazivaju njezinom imenom, a portali poput WhatKateWore.Com bave se isključivo sadržajem Kateina ormara, anketirajući posjetitelje i analizirajući svaki detalj. Zahvaljujući kreiranju kraljevske vjenčanice, ime dizajnerice Sarah Burton modne kuće Alexandera McQueena postalo je općepoznato u svijetu te se nitko nije iznenadio kada je na dodjeli Britanskih nagrada za modu (British Fashion Awards) proglašena dizajnericom godine za 2011.

Ne srami se nositi već nošeno

Stručnjaci kažu da je Kateina modna popularnost požnjela financijski uspjeh mjerljiv milijardom funti zbog toga što vojvotkinja ne nosi samo modele ekskluzivnih kuća poput Temperley, nego i onih u kojima kupuje prosječna Britanka, a lanci poput Zare, Reissa, Talbotsa i Topshopa nude dostupne 'repliKate', kako blogeri nazivaju kopije Kateine odjeće i asesoara.

'Žene odavno kopiraju stil celebrityja, ali zahvaljujući prodaji putem interneta, danas istoga trena dobiju ono što im se sviđa', kaže Karen Richards, stručnjakinja za istraživanje tržišta u Financial Timesu.

U svijetu modnog diktata celebrityja, uobičajeno je da im dizajneri za svečane prilike posuđuju ili poklanjaju odjeću, jer im je to najbolja reklama (ni jedna toaleta s potpisom na holivudskom crvenom tepihu nije kupljena). Za razliku od njih, vojvotkinja nikada ne prima takvu vrstu poklona ni posudbi, priopćava predstavnica za tisak vojvodskog para, niti u javnosti objavljuje cijenu kupljene robe. Kate se također zna pojaviti u odjeći koju je nosila ranije, kao, naprimjer, u bijelom kaputiću iz 2006. na vjenčanju kraljičine unuke Zare Phillips i igrača ragbija Mikea Tindalla.

'Ne želim da se zbog mene takav događaj pretvara u modnu demonstraciju', rekla je navodno svojim prijateljima, objašnjavajući to i željom da Britankama pošalje poruku o štedljivosti u recesijskim vremenima. Sada joj je i skromnost postala vrlina.

'Htjela to ona ili ne, Kate Middleton je odjevnim stilom natjerala naciju da je prati u stopu', kaže analitičarka potrošačkih navika Alexandra Richmont u Sunu. Budući da i nadalje po kraljevskoj dužnosti mora nazočiti na bezbroj javnih mjesta, britanska se modna industrija, kaže Richmontova, ne mora bojati da će je, svim krizama unatoč, iznevjeriti Kate faktor.'

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi