TEST

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland - nezaustavljiv

25.04.2014 u 15:44

  • +10

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Bionic
Reading

Svojevremeno je Jeep Grand Cherokee bio među vodećim proizvodima u segmentu luksuznih SUV-ova, no jednom kad je konkurencija namirisala zaradu, udio američkog proizvođača topio se iz godine u godinu

Otkako je Fiat preuzeo Chrysler stvari se polako počinju mijenjati na bolje za Jeep. Za početak, Talijani su se odlučili na drugi redizajn u svega četiri godine koliko je četvrta generacija na tržištu te su ga nakrcali novim tehnologijama i oplemenili unaprijeđenim motorima.

Rezultat je monumentalni stroj koji na prvi, drugi, a bome i treći pogled izgleda impozantno. Opasan dizajn naglašen je novom prednjom maskom s atraktivnim bi-xenon i dnevnim LED svjetlosnim sklopovljem te agresivno oblikovanom rešetkom hladnjaka. Grand Cherokee djeluje kao da će vam svaki tren odgristi glavu.

Zakoračite li u unutrašnjost, na prvi pogled će vas dočekati iznimni luksuz. Kažemo na prvi pogled jer drugi pokazuje blage manjkavosti završne obrade i nešto jeftinije materijale od konkurencije. Ovu kritiku treba uzeti sa zrnom soli budući da Grand Cherokee, kao što ćete vidjeti kasnije, košta mnogo manje od te konkurencije, te svjetlosnim godinama bolje od prethodnika. Ljubitelje tehnologije oduševit će digitalni kontrolni uređaji i veliki multimedijalno kontrolni displej osjetljiv na dodir na središnjem grebenu.

Obzirom na impozantne dimenzije, u Grand Cherokeeju ne manjka mjesta, a i prtljažnik (780 litara) je sposoban progutati čuda. Položaj za upravljačem je vrlo dobar obzirom na klasu, no automobil bi mogao biti pregledniji.

Jeep Grand Cherokee je veoma težak automobil i to se u vožnji itekako osjeti. Nije da mu nedostaje snage jer modernizirani trolitreni V6 s 250 KS i brutalnih 570 Nm okretnog momenta doista nevjerojatno ubrzava dvije i pol tone tešku mrcinu, već zbog osjećaja koji ovaj automobil poradi ovišeg težišta pruža u vožnji. Tu je zračni ovjes Quadralift koji može spustiti podvozje u odnosu na podlogu, no svejedno brže promjene smjera donese podosta naginjanja karoserije pa je Grand Cherokee automobil prema kojem ćete i sami osjećati strahopoštovanje.

Od samog ubrzanja impresivniji je jedino način na koji se ovo čudo ponaša na terenu. Sofisticirana elektronika pod imenom Quadra Trac II i Quadra Drive II načelno preuzimaju uzde od vozača na kojem je samo da odabere vrstu podloge i dozira gas. Sustavi potom koordiniraju dvanaest različitih parametara mjenjača i diferencijala za uvjerljivo prenošenje okretnog momenta na kotače s najviše prijemljivosti.

Ovo funkcionira besprijekorno pa Jeep Grand Cherokee doista djeluje nezaustavljivo.

Novi ZF-ov automatik ga je pak učinio kudikamo sofisticiranijim strojem nego što je on to dosad bio. Mjenjač je veoma intuitivan i doista ga je gušt pustiti da radi svoj posao. Izmjene su glatke i brze, a promjene pravovremene. Jedina i najveća zamjerka ide na račun ručice koja otežava pogađanje točne naredbe, pa će vam se tako često dogoditi da umjesto praznog hoda prebacite u vožnju unatrag i obrnuto.

Najveća prednost Grand Cherokeeja je ipak cijena. Osnovni model starta cijenom od 455.886 kuna što je, premda nemalo, još uvijek značajno manje od konkurencije. Obzirom na demonstrirano, stoga, ne sumnjamo da ćemo novi Grand Cherokee često viđati na europskim prometnicama.

Proizvođač: Jeep
Model: Grand Cherokee 3.0 CRD Overland
Vrsta motora: 3.0, šest cilindara, dizel
Obujam: 2.987 cm3
Snaga (kW/KS): 183/250 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 570 @ 2.000
Potrošnja (l/100 km): 8,3/12,5/10,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,2
Maksimalna brzina: 202 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.875/1.945/1.802
Cijena do registracije: 499.023 (osnovni model 455.886)