PREDSTAVLJAMO

Jaguar XJ – najprestižnija britanska mačka

  • Autor: I. Ć.
  • Zadnja izmjena 10.07.2009 12:46
  • Objavljeno 10.07.2009 u 11:55
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Jaguar je sinoć i službeno predstavio svoju novu premium limuzinu XJ na medijskoj prezentaciji u Londonu, nakon što im je nekoliko sati ranije procurio set službenih fotografija automobila na internet

Premda je prethodnik s nama bio samo sedam godina, automobil je prošao relativno loše na tržištu, budući da je zbog konzervativnog dizajna, koji je gotovo ostao neizmijenjen od 70-ih godina prošlog stoljeća, većina klijenta sumnjala u njegove tehnološke prednosti.

Novi XJ zato bi svojim vizualnim nastupom trebao odagnati svaku sumnju u tehnološku sofisticiranost. Automobil kojim će Jaguar nastojati konkurirati Mercedesovoj S-klasi, BMW-u serije 7 i Audiju A8 – izgleda odlično i poprilično futuristički. Zapravo, novi XJ s povijenom krovnom linijom i fastback-kupeolikim stražnjim krajem izgleda dovoljno sportski da bi mogao konkurirati i Maseratijevom Quattroporteu te Porscheovoj Panameri, baš kao i dugo očekivanom Aston Martinovu Rapidu.

jaguar

jaguar

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Osnovne značajke su agresivno dizajnirana prednja maska, po uzoru na manju limuzinu XF, veliki panoramski krov zbog kojeg automobil djeluje još niže, crni C-nosači koji, gledano straga, čine da krov izgleda kao da 'lebdi' te vertikalno postavljeno stražnje svjetlosno sklopovlje. Zasad možemo reći da je dizajn novog XJ-a veoma upečatljiv, a dojam se pojačava ulaskom u automobil.

Jaguari su i prije imali ekskluzivno oblikovane interijere, no novi XJ je i ovdje napravio odmak. Koža, drvo, meka plastika i sofisticirane elektronske džidže prvo je što upada u oči pri pogledu na interijer. Kontrolna ploča više nema tradicionalne mjerne instrumente, već se oni projiciraju na 12,3-inčni displej. 8-inčni zaslon na središnjem grebenu, pak, okoristio se tehnologijom dual screen pa dok vozač gleda jednu sliku, primjerice podešava postavke aktivnog ovjesa, suvozač može uživati u filmu.

jaguar

jaguar

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

XJ je građen na novoj platformi. Zbog opsežne uporabe aluminija, Jaguarova luksuzna krstarica u prosjeku je i do 150 kilograma lakša od konkurencije, što bi, osim performansama, trebalo pridonijeti i nižoj potrošnji goriva. Automobil leži na zračnom ovjesu, a reakcije šasije mogu se podešavati elektronski u tri režima – za normalnu, dinamičnu i zimsku vožnju.

Pod poklopcem XJ-a naći će se standardna postava Jaguarovih motora. Osnovu će činiti petolitreni atmosferski V8 sa 385 KS, kao i kompresorom punjena verzija s 470 KS. Supersportski model će se okoristiti istim motorom, no s 510 KS. Kupcima će na raspolaganju biti i trolitreni bitubo punjeni dizelski V6 sa 275 KS. Svi motori standardno su upareni sa ZF-ovom šesterobrzinskom automatskom mjenjačkom kutijom, a osim putem središnje smještene rotacijske ručice mjenjača, brzine se mogu izmjenjivati i poluautomatski putem ručica smještenih iza kola upravljača.

jaguar

jaguar

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Najsnažniji benzinac do stotke sprinta za 4,9 sekundi, dok je dizelašu za isto potrebno 6,4 sekunde. Svi modeli elektronski su ograničeni na maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Jaguar je već počeo zaprimati narudžbe za svoju najprestižniju limuzinu, a prva isporuka kreće koncem godine. Preporučena cijena osnovnog modela u Velikoj Britaniji iznosi 446.560 kuna.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi