ZEMLJA, VODA, ZRAK…

Fućkaš asfalt – osvajanje novih teritorija automobilom!

11.08.2010 u 11:02

Bionic
Reading

Posljednja dva desetljeća iznjedrila su pojam multipraktičnosti i pritom ne mislimo na švicarki nožić s otvaračem za pivo, već na kuhinjske uređaje koji sjeckaju, pasiraju, gnječe i melju sadržaj, faks-uređaje koji printaju, skeniraju, telefoniraju i služe kao sekretarica, ili pak pametne telefone putem kojih možete slušati mp3-ice, surfati internetom, snimati fotografije i video isječke, navigirati GPS-om i… već pomalo i sami sebi idemo na živce. Da skratimo priču – nagnalo nas je to da se zapitamo zašto automobili nisu multipraktični. Ili možda ipak jesu?

Ni autoindustrija nije bila imuna na trend 'multipraktičnosti', no ziheraši kakvi već jesu, odlučili su se za siguran pristup pa smo dobili svu silu SUV-ova koji su na cesti gori od običnih, a na terenu lošiji od terenskih automobila, te odnedavno i crossovera za koje, ruku na srce, pojma nemamo čemu služe.

Kako to obično biva, za prave multipraktike morali smo se okrenuti entuzijastima – ljudima koji se ne kuže najbolje u filozofske gluparije kao što su ekonomska isplativost ili pak elementarna sigurnost.

Amfibijski automobil

Vjerovali ili ne, prva amfibijska vozila (upotrebljiva na kopnu i vodi) datiraju u vrijeme prije prvog automobila! Još je davne 1750. Raimondo di Sangro, sanseverski princ i izumitelj, osmislio ploveću kočiju. Doduše, falio joj je pogon jer konji ne plivaju baš najbolje, no zato je ovaj nedostatak 20-ak godina kasnije Amerikanac Oliver Evans riješio parnim strojem. Pravi bum uslijedio je nakon Prvog svjetskog rata, a danas je amfibijskih automobila toliko da se pojedinci čak i službeno, za ulazak u 'Guinessovu knjigu rekorda', natječu u brzini prelaska preko, primjerice, kanala La Manche.

Automobil-podmornica

Samo zato što je komplicirano ne znači i da je neizvedivo. Narod poznat po bezobrazno skupim satovima, rupičastim sirevima, bankama i jodlanju – Švicarci – prije tri godine nam je pokazao upotrebljiv koncept automobila-podmornice sQuba. U Rinspeedu su, navodno, veliki fanovi Jamesa Bonda, a s obzirom na to da su se specijalizirali za bizarne automobile - s nogu ih je oborio Mooreov Lotus Elise koji se pretvara u podmornicu u filmu 'Špijun koji me volio'. Rinspeedov Lotus pogoni električni motor i stražnji kotači na kopnu te mlaznice pod vodom. Automobil može zaroniti do deset metara u dubinu, a putnicima je čak osigurano i nekoliko litara zraka kako bi mogli disati pod površinom. Ovo bi sigurno bio naš multipraktik snova da nije sljedećeg kandidata.

Temu 'fućkaš asfalt – osvajanje novih teritorija automobilom!' u cijelosti pročitajte na SuperMenu.