#DOBREPRIČE

[FOTO] Bivši novinar u modnom svijetu: Alen Maričić nadahnut estetikom američkih retro dresova osvaja trendseterice diljem svijeta

05.06.2022 u 20:34

Bionic
Reading

Vesele, jarke, naizgled nespojive boje, dizajn s daškom nekih prošlih vremena i kvalitetni proizvodi izrađeni u Hrvatskoj obilježja su brenda posvećenog vježbanju Banana Confidential, iza kojeg stoji Zagrepčanin Alen Maričić. Radeći kao sportski novinar u redakciji Jutarnjeg lista, nakon 20 godina odlučio se na zaokret te se iz medijskih bacio u dotad nepoznate modne vode. Danas radeći nešto što ga ispunjava uveseljava sebe i druge

Tajice su apsolutni broj jedan u raznim sportovima, a pritom je nužna njihova što bolja rastezljivost i pripijenost materijala uz tijelo, tako da ne smetaju u obavljanju određene aktivnosti. Na domaćem tržištu postoji mladi, ali već etablirani brend Banana Confidential te kombinacijom vintage i modernih elemenata naglašava svačiju liniju. Iza njega stoji Alen Maričić, a njegovi modeli razigranog dizajna u kratkom roku postali su traženi u Hrvatskoj i izvan nje te se već naveliko nose.

'Nakon gotovo 20 godina u novinarstvu želio sam neku promjenu. Zapravo je cilj bio raditi nešto za sebe. Moda i ovo čime se trenutno bavim nisu bili u prvom planu. Tako je slučajno ispalo. Da me netko prije dvije godine pitao hoću li raditi na sportskoj opremi za žene, vjerojatno bih se nasmijao', govori kroz smijeh naš sugovornik. Ideja o vlastitom brendu sazrela je kad je u teretani gledajući djevojke kako vježbaju pomislio da bi njegova kolekcija sportske odjeće bila atraktivnija od onog što vidi. Zanimalo nas je jesu li neki dizajneri utjecali na formiranje njegovih estetskih afiniteta.

'O modi zapravo jako malo znam. Tip sam koji kupi ono što mu se sviđa. Nemam uzore u modnom svijetu, istina je i da jako malo znam o toj sceni. Volim sport i dresove. Možda je to razlog zbog kojeg se bavim ovim poslom. Vjerujem da sam vizualan tip i ako mi se svidi neka kombinacija boja, sigurno će je implementirati u svoju opremu. Uzor i inspiracija su mi američki retro dresovi. Meni je fantastično to da je netko prije 50 godina radio opremu u tim bojama', iskren je Alen. Na pitanje je li očekivao odličan i brz feedback kupaca kaže da su dobre reakcije krenule među njegovim prijateljicama.

'Prve tajice koje smo napravili pokazao sam prijateljicama. Imam točno ciljanu skupinu žena kojima sam ih želio pokazati. U tom kružoku bilo je pet-šest mojih dobrih prijateljica, ali pomno odabranih, jer sam smatrao da imaju stila. Kada sam shvatio da se njima sviđa ono što radim, malo sam se ohrabrio. Počeo sam stavljati fotke na društvene mreže i tada sam dobio prve odgovore. Odjednom su mi se počeli javljati ljudi iz doslovno cijelog svijeta i željeli su ih odmah kupiti.

Proizvod tada još nije bio ni približno gotov. Sve što sam imao bilo je nekoliko tajica u jednoj veličini. Ključni moment bio je kada su me pozvali u Hamburg da promoviram brend. Tada sam upoznao ljude koje se bave modom i koji imaju dućane specijalizirane za male brendove. Njima se moj proizvod jako svidio i odmah su željeli naručiti opremu za svoje dućane. Mislim da je to bio presudan trenutak za Bananu Confidential. Tada sam si prvi put rekao: 'Pa valjda radiš nešto dobro.' Vjerojatno najzaslužniji za cijelu ovu priču su moji prijatelji iz Hamburga Danijel i Silvie. Oni su bili najuporniji u tome da je izguram do kraja', priznaje.

Banana Confidential je u potpunosti hrvatski proizvod, od ideje do proizvodnje, na što je naš sugovornik osobito ponosan. 'Uz mene, najzaslužniji za brend je Antonio Slavujević iz Enterprise studija. On je od prvog dana uz mene. Sve moje ideje on digitalno napravi, a najzaslužniji je i za kroj tajica. Pretpostavljam da mu padne mrak na oči kad vidi da ga zovem. (smijeh) Naime znam biti dosta sitničav i dosadan. Uz njega, tu je ekipa iz varaždinskog Grafko Caspara. Oni su zaduženi za proizvodnju i to zaista vrhunski rade. To je ukratko tim koji stoji iza brenda', pojasnio je.

Od nadimka do brenda

Materijali koje koristi su, kao i za većinu sportske opreme, poliesterski. 'Materijal sport knit sadrži 75 posto opreme, a 25 posto čini elastin. Što se tiče materijala i kroja, stvarno smo inzistirali na tome da budu vrhunski i na tome se nije štedjelo', ponosan je. Alen kroz smijeh kaže i da je brend dobio ime po njemu.

'Naime svi moji bliski prijatelji zovu me Banana još od osnovne škole. Odrastao sam na Remizi i moj nadimak bio je normalan u 80-ima. Gotovo sva djeca iz kvarta tada su zaslužila nadimke i oni su im ostali do danas... Confidential je od početka bila riječ koju sam želio u imenu brenda. Vrtjelo mi se glavom dosta ideja, ali moj najbolji prijatelj je rekao: 'Ti si Banana, neka bude Banana Confidential.' Mislim da ga je svjetski pogodio', rekao nam je i objasnio nastoji li u svom radu uvijek pronaći balans između estetike i funkcionalnosti.

'Kada je sportska oprema u pitanju, estetika i funkcionalnost moraju biti usko povezani. Doduše, neki od mojih proizvoda nemaju baš zahvalne boje za, primjerice, valjanje po strunjačama. Recimo da je Banana Confidential spoj funkcionalnosti i street style mode', kaže. Dotakli smo se i nekih situacija koje nisu išle glatko, onako kako je zacrtao.

'Kada je počinjala ova priča, mislio sam da ću naći dizajnera koji će sve moje ideje digitalno nacrtati te da ću pronaći kroj za koji sam mislio da je idealan i da je to to - idemo u proizvodnju! Nažalost, realnost je u ovom poslu puno drugačija. Na ovom proizvodu radimo skoro godinu i pol i tek sada mogu reći da smo gotovi. Najveći problem bio je kroj te je šest ili sedam puta modificiran. Postoje veličinski setovi koji se također moraju uskladiti, a za to treba truda i vremena. Sve to jako dugo traje da bi se dobio idealan proizvod. Stalno me ljudi pitaju kad će biti gotov webshop i gdje se oprema može kupiti. Sada tek mogu reći da smo gotovi sa svime i da će ovih dana webshop biti online', najavio je Alen.

Za muškarce još ništa

Osim tajica, u ponudi ima topove, sportske torbe i privjeske za ključeve koji se mogu naručiti na Instagramu brenda Banana Confidential, a otkrio nam je dolaze li u budućnosti u obzir i druge vrste odjeće.

'Stalno mi se glavom vrti dosta ideja. Svakako bih širio asortiman robe. No ne želim to forsirati. Da bih radio nešto, stvarno mi se to mora jako svidjeti. Tako je bilo s torbama i ruksacima. Kada sam pronašao, za svoj ukus, idealan proizvod, rekao sam - idemo ovo raditi. Robu za muškarce još uvijek nemam u planu', smije se Alen te priznaje da su tajice trenutno najpopularniji proizvod te da daleko najbolje ide.

'Posebno dva modela. Neću reći koja! Ali meni su najdraže plavo-žute. Njih sam prve napravio i najviše me razveseli kad netko njih naruči. Nedavno je kćerka moje prijateljice birala tajice i rekla je da želi baš njih. Bio sam strašno ponosan', ističe. Ukazao nam je na što treba obratiti pažnju prilikom kupnje sportskog asortimana.

'Ključno je - probati. Tajice su nezahvalne jer nisu sve veličine identične. Svaki proizvođač ima neku svoju mjeru. Isto tako, ne odgovara svakom neki materijal. Moje tajice su dosta čvrste, a nekima to ne paše. Moji materijali su jako sportski, dosta kompresivni... tako da ih je ključno probati. Volio bih jednog dana imati dućan u Zagrebu baš iz tog razloga - da djevojke mogu doći i obući ih. Onda će najbolje znati je li to proizvod za njih', smatra.

Zahvaljujući društvenim mrežama kao kanalima promocije, moglo bi se reći da je sve više mladih dizajnera na hrvatskoj modnoj sceni. Alen priznaje da slabo prati domaće modne aktualnosti. 'Pogledam što radi konkurencija na svjetskom tržištu. Ne pratim modu na način što je in, a što out. Znam što želim i držim se toga. Ali moram naglasiti da se, sada kada se ovim poslom bavim već neko vrijeme, divim svim našim dizajnerima i ljudima koji proizvode odjeću. Težak je to posao, kompleksan, a zapravo nikad nisi siguran hoćeš li pronaći svoju publiku', tvrdi.

Što još radi uz Banana Confidential?

'Trenutno sam 300 posto u ovome. I to traje već neko vrijeme. Kada sam otišao iz novinarstva, svaštario sam. Želio sam otići živjeti na neko mjesto na kojem cijelu godinu mogu biti u japankama. To mi je bio životni san. Nažalost, nije se realiziralo. Svašta sam pokušavao nakon toga. Nekretnine, eventi... Moda nije bila u planu. Baš je slučajno ispalo tako i sretan sam zbog toga. Pronašao sam se u svemu ovome', zaključuje uz smijeh.

  • +10
Alen Maričić i Banana Confidential Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić