ZAPANJUJUĆE ČINJENICE

Evo zašto ćete se ovoga proljeća udebljati

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 21.03.2012 09:50
  • Objavljeno 21.03.2012 u 07:24
dijeta višak kilograma žena

dijeta višak kilograma žena

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Premda je proljeće savršeno vrijeme za vježbanje, skidanje nakupljenih nekoliko kilograma viška i tesanje figure za nadolazeće ljeto, upravo biste se dolaskom toplijih dana mnogi mogli udebljati. Osim sunca, sve toplijeg vremena te lakše i kraće odjeće, proljeće bi moglo donijeti i nekoliko centimetara više na struku

S prvim nagovještajem proljeća mnogi požele posegnuti za tenisicama i zaboraviti svu onu hranu u kojoj smo uživali proteklih zimskih mjeseci. No, mnoge 'izlazak iz hibernacije' neće spriječiti da ne nabace još koji kilograma i centimetar struka više. Zašto je to tako? Odgovor ima Dawn Jackson Blatner, autorica knjige 'The Flexitarian Diet' koja kaže: 'Dolaskom ljepšega vremena, ljudi žele biti na svježem i vježbati, no isto tako se žele i više družiti s prijateljima. To znači češće odlaske na večere, više happy hoursa te slatkih i ukusnih obroka s prijateljicama, odnosno veće količine kalorija koje unosimo u organizam', piše fitbie.msn.com. Donosimo vam listu ostalih neočekivanih razloga zbog kojih biste se mogli ovog proljeća udebljati.

Odlazak na proljetni odmor
Dočekajte odlazak na godišnji, pozdravite se s dijetom. Mjesecima ste se pripremali kako biste već na proljetno godišnjem odmoru bili fit i u formi, no početak sezone godišnjih odmora mogao bi opasno poremetiti ravnotežu. Bogati švedski stol u restoranu, poslastice i sladoledi koji se nude na svakom koraku mogli bi vam uspješno osigurati koji dodatni kilogram. Kako piše fitbie.msn.com, istraživanje internetske stranice TripAdvisor pokazalo je kako čak 81 posto Amerikanaca na odmoru u izobilju uživa u svoj ponuđenoj hrani. No upravo bi vas tih tjedan dana odmora od posla i dijete moglo skupo stajati. Naime, prema riječima znanstvenika, samo pet do sedam dana odstupanja od uravnoteženog načina prehrane i vježbanja može poništiti sve uspjehe koje ste do tada postigli. Osim toga, navike, poput prejedanja i nevježbanja koje prakticirate na odmoru vrlo lako ćete nastaviti prakticirati i kada dođete kod kuće pa će tih nekoliko centimetara u struku biti jako teško skinuti.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

U proljeće je vrlo lako nakupiti nekoliko kilograma više
Dulji dani
Dolaskom proljeća uživamo u duljim danima, ali isto tako i spavamo manje zbog kraćih noći. Zbog toga, ne samo da ćete vani ostajati dulje, nekoliko sati više dnevnoga svjetala 'resetirati će' cijeli vaš bioritam. Zbog izloženost duljim danima, kasnije odlazimo na počinak, a samim time i noću spavamo kraće. Posljedica nedostatka sna, osim što se osjećamo pomalo umornima i pospanima, i rizik je nakupljanja kojeg kilograma više. Najbolji savjet je da kada osjetite kako u danu nemate dovoljno sati kako biste pravilno i zdravo jeli, potrudite se kretati i spavati više.

Olako se nagrađujete
Za lijepa vremena lakše posežemo za tenisicama i bacamo se na vježbanje, no pripazite da ne pretjerate s nagradama nakon vježbanja. Pola sata laganog džogiranja ne pokriva kalorijsku bombu kao što je smoothie koji sadrži oko 600 kalorija. Osim toga, vježbanje smanjuje apetit na oko dva sata pa tako osjećaj gladi nakon vježbanja je najvjerojatnije uzrokovan dehidracijom, stoga nakon trčanja posegnite za bočicom vode, a ne za čokoladicom.

Na svakom koraku nalaze se čokoladice
Približavanje Uskrsa, trgovine, ali i naše domove, torbice i radne stolove zatrpava slatkim čokoladicama upakiranim u šarene omote. A kako piše, fitbie.msn.com, na Uskrs se pojede više slatkiša nego na bilo koji drugi dan u godini, a te čokoladice se još dugo nakon Uskrsa zadržavaju u svim kutovima kuće, ali i u centimetrima struka.

Proljetno zavođenje
Izazovne i romantične haljinice te pokazivanje malo kože dodatno će zapaliti iskrice, a u proljeće se uvijek osjeti ljubav u zraku. Porastom sve te silne romantike, stvaranje novih veza i buđenje onih starih povećavaju i promet u restoranima. No večera u restoranu uz svijeće i cvijeće možda je romantična, no u istu ruku je i loša za figuru. Naime, kako piše fitbie.msn.com, prethodna istraživana pokazala su kako jedući vani u organizam unesemo čak 50 posto više kalorija nego kada sami kuhamo kod kuće.

Izazovni happy houri
Zahvaljujući toplijim i duljim danima, veće su šanse da se s posla, umjesto ravno kući, s društvom uputite na kakav obližnji happy hour. Možda mislite kako vam od jednog do dva pića neće biti ništa, no varate se, češća konzumacija alkoholnih pića mogla bi uzrokovati tih nekoliko kilograma više.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Pripazite na kalorije u osvježavajućim pićima
Izazov finih ledenih kava
Popodnevna pauza za kavu odličan je izgovor za upijanje sunčevih zraka i uživanja na svježem zraku, no pripazite da za to vrijeme osvježavajućim pićem u organizam ne unesete nepotrebne kalorije.

Salate su vrlo varljive
Lagane i osvježavajuće, salate vam omogućavaju da potpuno uživate u svježim proljetnim plodovima. No svakako treba pripaziti što stavljate na nasjeckano voće i povrće. Zelena salata, mrkva, rajčica su vrlo zdravi, no ako preko njih prelijete razne kremaste dresinge i sir, dodajete stotine kalorija inače zdravom obroku.

Ljeto je puno bliže no što se čini

Premda su proljetni dani puno ljepši i ugodniji od onih hladnih zimskih, proljeće zahtijeva višeslojno odijevanje. Tako se i vrijeme bikinija i kratkih hlačica čini jako daleko pa je dan odlaska na dijetu i vježbanje vrlo lako odgađati. Da se ne preračunate, koristite kalendar kao učinkovitu motivaciju, napravite raspored obroka, vježbanja, a u plan možete uključiti i događaje poput kupovanja ljetne odjeće i pospremanja ormara, što će vas zasigurno motivirati na skidanje tih nekoliko kilograma.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi