POKAZALO ISTRAŽIVANJE

Dvije i pol minute intenzivnog vježbanja su sasvim dovoljne

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 06.09.2012 11:19
  • Objavljeno 06.09.2012 u 08:35
žena trčanje vježbanje

žena trčanje vježbanje

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Kratki intenzivni rafali vježbanja mogu, u sprečavanju kardioloških bolesti, biti jednako učinkoviti poput i trčanja koje traje sat i pol

Vijest zvuči nevjerojatno: dvije i pol minute vježbanja mogu biti jednako učinkovite kao i 90-minutno trčanje, piše Daily Mail. Istraživanja pokazuju da su kratki, oštri rafali vježbi bolji u sprečavanju srčanih bolesti nego dulje, ali manje naporne runde treninga.

U studiji dr. Stuarta Graya skupina muškaraca u dobi između 18 i 35 godina morala je odraditi intenzivni sprint na biciklu za vježbanje ili hodati pola sata na traci za trčanje.
Oni na biciklu okretali su 30 sekundi pedale koliko su god mogli brzo, zatim bi se odmarali četiri minute te ponovili aktivnost ukupno vježbajući samo dvije i pol minute u napornom ritmu koji bi ih oznojio i ostavio bez daha.

Drugi su hodali umjerenim tempom na traci za trčanje. Sljedećeg dana, obje su grupe doručkovale i ručale masne i kalorične obroke koji su se, među ostalim, sastojali od kruha, majoneze i sira.

Njihova krv je zatim testirana kako bi se provjerilo kako brzo pada razina masnoće u krvi budući da je poznato da je zadržavanje masnoće u krvi nakon jela prvi u nizu simptoma koji može dovesti do začepljenja arterija i bolesti srca

Rezultati su pokazali da su oni koji su hodali smanjili masnoće za 11 posto. No, kratke oštre rafalne vježbe smanjile su drugoj grupi testiranih razinu masnoće za 33 posto, što je učinak kakav se očekuje nakon 90 minuta trčanja.

Dr. Gray sa Sveučilišta u Aberdeenu kaže kako kratki rafali intenzivnih vježbi potiču jetru da uzme više masnoće iz krvi prije nego što je pohrani. Dodaje kako treninzi visokog intenziteta neće nužno poboljšati snagu, ali jačaju izdržljivost organizma. Da bi ova tehnika bila učinkovita, pretpostavlja kombinaciju aktivnosti visokog intenziteta i odmaranja, a cijeli bi dnevni trening trebao trajati oko 20 minuta.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi