TEST

Citroen C3 1.4 VTi 95 – drugačiji od drugih

01.09.2010 u 20:28

Bionic
Reading

U svakom automobilskom segmentu vlada gužva, no malo gdje je konkurencija tako žestoka kao u klasi kompaktnih gradskih automobila. Cilj je, naizgled, jednostavan - stvoriti automobil koji će biti drugačiji od ostalih, a da pritom ne bude čudan. Citroen nam je svoje rješenje ponudio u obliku novog C3

U Citroenu su prilikom razvijanja novog C3 zaključili kako platforma njegovog prethodnika nije rekla svoju zadnju riječ premda je na njoj izgrađeno dva milijuna automobila u posljednjih osam godina. Premda ne leži na neovisnom ovjesu već McPhersonu sprijeda s torzijskom osovinom i stabilizatorima straga, C3 pruža ugodno vozačko iskustvo koje će znati cijeniti ljubitelji dinamičnije vožnje. Ovjes je podešen za ugodniju vožnju, no C3 neće pobjeći od zavoja čak i ako ga napadnete žestoko. Manje zamjerke možemo uputiti prelaganom električnom servo upravljaču, kao i kočnicama koje bi mogle biti snažnije, te ručnom mjenjaču sklonom zapinjanju s pomalo predugim prijenosnim omjerima s obzirom na motor koji se nalazio pod poklopcem.

1,4-litreni benzinac sa 95 KS rado se vrti i pritom zvuči melodiozno i živo, no okretni moment od 134 Nm dostupan tek pri 4.000 o/min znači da ćete često morati posezati za ručicom mjenjača, posebice kada prevozite više putnika. Oni se zato ne bi trebali previše buniti jer C3 nudi, usudili bismo se reći, najudobnije okruženje u klasi za troje putnika. Kako troje, pitate? Zato jer prostora za koljena ima više no dovoljno za sve osim onog koji se smjestio iza vozača, sjedala su iznimno udobna, a ne manjka mjesta ni za ramena i glave. Sa 300 litara prtljažne zapremnine C3 je na razini klase, a tu je i pokoji praktični pretinac. Ipak, ono što će većinu oduševiti i što će prvo primijetiti ako zanemarimo neobičnu boju testnog primjerka, jest stakleni krov Zenith koji vožnju u C3 čini jedinstvenim iskustvom.

Vozačima bi se trebala svidjeti i kvaliteta ugrađenih materijala, kao i završna obrada koja je za nekoliko evolucijskih koraka ispred one u prethodnom C3. Ništa manje pohvala ne možemo izreći ni na račun ergonomije. Baš sve se nalazi ondje gdje biste to očekivali, uređaji su pregledni i informativni, a dizajnerima jedino zamjeramo oblik rukohvata na vozačkim vratima koji višim putnicima neće biti baš najudobnije mjesto za odmaranje noge.

Naposljetku treba reći koju i o sigurnosti. ABS i elektronska raspodjela sile kočenja, kao i pomoć pri naglom kočenju dio su standardne opreme, dok se elektronska kontrola stabilnosti dobiva uz nadoplatu od 3.000 kuna, i to samo u najprestižnijem paketu opreme. Standardni paket pasivne sigurnosne opreme uključuje zračne jastuke za vozača i suvozača te bočne zračne jastuke, dok se za zračne zavjese nadoplaćuje. Novi C3 je na Euro NCAP-ovim crash testovima zavrijedio četiri zvjezdice sa 83 posto bodova osvojenih za zaštitu odraslih, 74 posto za zaštitu najmlađih te 33 posto za zaštitu prolaznika.

Proizvođač: Citroen
Model: C3 1.4 VTi Exclusive
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.397 cm3
Snaga (kW/KS): 70/95 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 136 @ 4.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,8/8,8/6,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,5
Maksimalna brzina: 185 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.941/1.728/1.524
Cijena do registracije: 121.000 kn