IZLOŽBA U HDD GALERIJI

Ženski svijet je vaš svijet! Kako su izgledali progresivni ženski časopisi 1930-ih

  • Autor: T.Ba.
  • Zadnja izmjena 21.06.2019 15:21
  • Objavljeno 21.06.2019 u 15:21
tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: HDD

'Širite Ženski svijet! Dizajn progresivnih ženskih časopisa 1934. - 1946.' naziv je izložbe autorice Barbare Blasin koja se u zagrebačkoj HDD galeriji otvara 27. lipnja i nudi uvid u publikacije feminističkih udruženja tiskane od sredine 30-ih do prvih poratnih godina, polazeći od domaćih primjera kao što su 'Žena danas', 'Ženski svijet' i 'Žena u borbi', ali i komparirajući ih s istovremenim, međunarodno utjecajnim, srodnim svjetskim primjerima poput francuskog časopisa 'Les Femmes' i američkog 'The Woman Today'

Izložba se, kako stoji u najavi, bavi grafičkim oblikovanjem i zagovaračkom dimenzijom likovne opreme progresivnih ženskih časopisa koji izlaze između dva svjetska rata, a koje uređuju žene s namjerom da to budu glasila 'ženama iz svih društvenih slojeva'.

'Časopisi su pokrenuti pod utjecajem određenih međunarodnih organizacija, a realizirani su u vrlo nepovoljnim političkim i financijskim okolnostima. Ova izložba usmjerena je na historijsku građu koja već svojom likovnom opremom govori o uređivačkom konceptu, zagovaračkoj dimenziji i strategijama s kojima su urednice u uvjetima državne cenzure i neimaštine uspjele kreirati jedne od vizualno najzanimljivijih ženskih časopisa do danas', najavljuje se.

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: HDD

'Ženski svijet', čiji slogan je iskorišten za naziv izložbe (Ženski svijet je vaš svijet! Širite Ženski svijet!), izlazio je od 1939. do 1941., a 'Žena danas' od 1936. do 1940. Uz njih, izložba se bavi i 'Ženom u borbi', časopisom koji je izlazio od 1943. do 1946., a radi usporedbe sa svjetskim trendovima toga vremena, uključuje i francuski list 'Les Femmes' (1934. – 1939.), koji su 'Ženski svijet' i 'Žena danas' koristili kao uređivački predložak te američki 'The Woman Today' (1936. – 1937.), nastao također na tragu sestrinskog francuskog časopisa.

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: HDD

'Jedan od ciljeva uređivačke koncepcije tih časopisa 'za svaku ženu', bio je objediniti teme koje su do tada izlazile u 'žurnalima' za žene, poput mode i domaćinstva, kao i one teme o kojima se tada gotovo isključivo raspravljalo u feminističkim glasilima, a to su razne teme vezane za položaj žena u tadašnjem društvu', stoji u najavi izložbe. Od 1930-ih, osim toga, unapređenjem tiskarskih tehnika, ali i novom političkom aktivacijom ženskih udruženja, ti časopisi počinju izlaziti u većim nakladama, a uređivalo ih se puno promišljenije, kako bi bili zanimljivi što širem broju čitateljica.

'Uredništva će početi voditi brigu o dizajnu, te će časopisi i svojom likovnom opremom zagovarati ideje udruženja. Časopisi će biti bogato opremljeni fotografijama i ilustracijama, a dizajn nekih naslovnica zaista jest progresivan', navodi se u najavi izložbe koja koristi preslike časopisa jer ih je u originalu sačuvan vrlo mali broj te su dostupni uglavnom kao historijska građa.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!