FEMINISTIČKA IZLOŽBA

WHW kolektiv u NY predstavlja šest autorica sa svih strana svijeta

15.04.2015 u 14:26

  • +7

WHW u E-Flux

Izvor: Promo fotografije / Autor: WHW

Bionic
Reading

Sanja Iveković, Rajkamal Kahlon, Victoria Lomasko, OKO, Cecilia Vicuña i Carla Zaccagnini umjetnice su čije radove u New Yorku na izložbi ‘Ti dakle želiš vidjeti’ u galeriji E-Flux predstavlja kustoski kolektiv WHW

‘Ovo je izložba koja predstavlja samo žene i zauzima feminističku poziciju. No predstavljeni radovi premošćuju rasprave usmjerene isključivo na rodne reprezentacije i stavljaju naglasak na potrebu da se pozabavimo načinima na koji se isprepleću rod, klasa i rasna opresija i kako oni međusobno utječu jedni na druge u pokušaju da se zamisli nov na koji vidimo – i pravednije društvo’, najavile su WHW-ovke koje rade zadnje pripreme za izložbu što se otvara ovog petka i bit će otvorena do 6. lipnja, a dio je programa podržanih u sklopu projekta Zaklada Hrvatska kuća. WHW kolektiv čine Ivet Ćurlin, Ana Dević, Nataša Ilić i Sabina Sabolović te dizajner i publicist Dejan Kršić.

Za izložbu su odabrani radovi eminentnih autorica s različitih krajeva svijeta, a ukratko ih opisujući, kažu da se Carla Zaccagnini vraća na sufražetkinje s početka dvadesetog stoljeća koje su u britanskim muzejima izvodile protestne napade na slike te promatra njihove ikonoklastičke geste istražujući svijest o snazi slike te ekonomsku i simboličku vrijednost umjetnosti u odnosu na militaristički politički angažman. Kolaži Sanje Iveković istražuju odnos slike za koju se očekuje da je žena projicira kao sliku sebe ako ne želi biti određena kao nepristojna ili čak opasna sa slikom ženstvenosti koju proizvode masovni mediji. OKO koristi tehnike ulične umjetnosti crtanja na zidu i tehniku paste-up, kombinirajući prizore koje prisvaja od ikoničkih umjetničkih djela i prizore iz popularnih izvora, da bi stvorila fantazmagorijske displeje što stvaraju efekt otuđenja koji i nasmijava i zbunjuje. Cecilia Vicuña koristi metodu jednostavnog i izravnog uličnog intervjua i tim političnim i ujedno poetičnim činom postavlja pitanje o ulozi umjetnosti u politički turbulentnim vremenima. Rajkamal Kahlon prisvaja i subvertira kolonijalni imaginarij i estetiku (zapadnjačke) etnografije, povezuje historijski i suvremeni imperijalizam te stvara vizualnu rehabilitaciju ljudi na slikama. Grafičke reportaže Victorije Lomasko prodiru u suvremene ruske socijalne sukobe, među kojima su politički namještena suđenja, suvremeno ropstvo, seksualna eksploatacija i unutarnji kolonijalizam.

Radove pogledajte u našoj fotogaleriji.