Ušećerena idila Martine Grlić

U Trotoaru nova samostalna izložba jedne od najistaknutijih hrvatskih slikarica

18.09.2025 u 09:04

Bionic
Reading

Martina Grlić u novom ciklusu istražuje nestabilnost sjećanja i poimanje ženskosti, dok se idilični pastoralni prizori pretvaraju u ironičan komentar nostalgije, ideologije i društvenih obrazaca

Zagrebačka galerija Trotoar jesensku sezonu otvara samostalnom izložbom umjetnice Martine Grlić Saccharine Idyll (Ušećerena idila), koja se otvara 26. rujna a donosi ciklus radova u kojima umjetnica razvija temu nestabilnosti sjećanja i poimanja ženskosti.

Umjetnica koja je u posljednjem desetljeću izgradila prepoznatljiv slikarski rukopis utemeljen na figuraciji i narativnom oblikovanju prizora, Grlić sustavno istražuje krhki odnos osobnog i kolektivnog pamćenja, posežući za pronađenim fotografskim izvorima – obiteljskim albumima i arhivima – koje transformira u prizore suptilnih distorzija.

Njezini radovi otkrivaju kako se nostalgija, ideologija i društveni obrasci upisuju u svakodnevicu, čak i kada je sustav koji ih je oblikovao nestao. U novom ciklusu Saccharine Idyll umjetnica se bavi nestabilnošću sjećanja i poimanjem ženskosti, gradeći napetost između sentimentalno oblikovanih pastoralnih prizora i ironijskog komentara. Ljupki, naizgled bezazleni motivi pretvaraju se u nositelje kolektivnih iluzija, relikte ideologija i simbole želja i strahova.

Martina Grlic - Saccharine Idyll
  • Eden2__30x40cm_oil on wood_2025 2 copy 2
  • Palimpsest  4__30x24cm_ulje na drvu_2025
  • Palimpsest 1__30x24cm_ulje na drvu_2025
Martina Grlić Izvor: Galerija Trotoar / Autor: Luka Pešun

Kustosica izložbe Martina Rodrigues u popratno tekstu izložbe naglašava kako "Saccharine Idyll privlači poput slatkog mamca, nudi sigurnost i utjehu, ali čim zagrizemo, ispod opne izmigolji crv". U slikama Martine Grlić pastelna sentimentalnost izokreće se u ironiju, otkrivajući mehanizme kulture feminiteta, potrošnje i nostalgije, dok ono što se nudi kao normativ sreće ostavlja okus koji je sve osim sladak.

Izložba ostaje otvorena do 8. studenog, a može se razgledati u radno vrijeme galerije Trotoar: od srijede do petka između 11 i 19 sati te subotom od 10 do 14 sati. Popratni program razgovora s umjetnicom bit će objavljen naknadno.

Martina Grlić (Zagreb, 1982) slikarica je koja u svom radu istražuje figuraciju i narativni potencijal slike, s posebnim naglaskom na teme sjećanja, društvenog nasljeđa i rodnih perspektiva. Izlagala je u brojnim institucijama i galerijama u Hrvatskoj i inozemstvu, među kojima su Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu, Nacionalni muzej u Gdanjsku, Ningbo Museum of Art u Kini i Künstlerhaus Wien u Beču.

Samostalno je predstavljala radove u New Yorku, Mariboru, Leipzigu, Moskvi i Zagrebu. Dobitnica je HPB-ove nagrade za mlade umjetnike (2017) i Erste nagrade za slikarstvo (2012). Radovi joj se nalaze u zbirkama Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu, Erste banke i Zuzāns Collection u Rigi. Živi i radi u Zagrebu.