U eri specijala popularnih serija pobjeđuje 'Neslomljiva Kimmy Schmidt'!

• 16.08.2020 u 08:21

Interaktivni specijal Netflixove humoristične serije 'Neslomljiva Kimmy Schmidt' nije samo najbolji specijal u eri specijalnih, dodatnih epizoda popularnih serija. Epizoda naslovljena 'Kimmy protiv Velečasnog' ujedno je i primjer sjajnog interaktivnog sadržaja iz rubrike 'odaberi nastavak avanture' jer kroz različite ogranke priče doista komunicira s gledateljima i još jedanput nas podsjeća na to kakva je nevjerojatna i zabavna ličnost naslovna junakinja Kimmy Schmidt.

U zadnjih par godina definitivno nas je zapljusnula era specijalnih epizoda, ponovnih okupljanja i dodatnih sezona nekada popularnih humorističnih serija. Iako strastveni zaljubljenici u serije uvijek pozdravljaju takve povratke i ponovna okupljanja zato što smo nezasitna bagra koja bi najradije blejala u svoje omiljene junake do smrti - njihove ili naše, svaki put kad neka popularna serija najavi reunion, specijal ili novu sezonu nakon stopedeset godina pauze, fanovi počnu i strepiti. Strepe da to više neće biti to, da će im nova inkarnacija dobro poznatih likova uništiti sretnu uspomenu na njihov nekadašnji sjaj - uglavnom, da će autori serije samo nastojati unovčiti nostalgiju, a zapravo se nimalo potruditi da ostanu na razini nekadašnjeg hita.

U masi takvih specijala, ponovnih okupljanja i rebootova, međutim, novi interaktivni specijal Netflixove humoristične serije 'Neslomljiva Kimmy Schmidt' sjaji poput rijetkog i vrijednog dragulja. Domaćim korisnicima Netflixa zbog tehničke je zahtjevnosti postala dostupna skoro tri mjeseca nakon što su je počeli gledati Amerikanci, ali epizoda je bila vrijedna svake sekunde čekanja. Ne samo da je sjajna, zabavna, pametna i sasvim na razini serije iz koje je potekla, nego je i primjer kako kvalitetno osmisliti i snimiti interaktivni TV sadržaj.

Zadnji interaktivni sadržaj objavljen na Netflixu - onaj filmić koji se utrpao u svemir 'Black Mirrora' bio je toliko bezvezan da sam već i zaboravila o čemu se radi i kako se zove. Mislim da ga čak nisam ni 'odvrtjela' do kraja jer me uopće nije zanimalo koji su mu sve mogući završeci. No s epizodom 'Kimmy protiv Velečasnog' priča je posve drugačija. Nakon inicijalnog gledanja i odabira raznih rukavaca priče, s njom sam se igrala još satima, sjajno se zabavljajući i uživajući u svim njezinim prikladnim, neprikladnim, sasvim bizarnim, mračnim, veselim, prebrzim i prezapetljanim završecima.

Ono što je u ovome interaktivnom specijalu najbolje jest ono što bi mnogi, barem prije gledanja epizode, možda nazvali najgorim - usmjeravanje gledaelja prema 'najispravnijem' razvoju događaja. Autori serije i specijala o našoj junakinji Kimmy, naime, poslužili su se interaktivnošću epizode na više načina - da bi u epizodu ubacili što više svojih tipično suludih šala, da bi zadovoljili gledateljsku znatiželju za ŠBBKBB (što-bi-bilo-kad-bi-bilo) scenarijima koji zapravo nikako ne odgovaraju karakteru likova i seriji, ali najviše od svega - da bi pokazali kako se razvija dobra i zabavna priča kada se poštuje dosljednost likova i logika razvoja pripovijedanja kojima su nas nastojali 'podučiti' u četiri sezone serije. Mnogo je mogućih grananja priče - neke vode k preuranjenom kraju, neke k manje zadovoljavajućim i mračnim završecima, neke završavaju u zapetljanom putu do zbirke s blooperima, neke u komentarima likova koji opominju gledatelje da su pogrešno odabrali pa ih vraćaju na zadnji izbor - i svi su ti rukavci itekako vrijedni gledanja jer se ekipa očito potrudila i uložila golem napor u stvaranje ove epizode. No samo 'ispravni' odabiri u skladu s karakterom likova i logikom priče dovode do pravog, potpuno zadovoljavajućeg kraja priče o Kimmy i drugovima.

Foršpan za specijal 'Kimmy protiv Velečasnog' Izvor: Društvene mreže / Autor: Netflix

A kakva je to priča s kojom se ovaj specijal nadovezuje na seriju, koja je, usput budi rečeno, završila u siječnju 2019.? Pa ovako. Serija počinje s Kimmy koja se priprema za vjenčanje sa svojim zaručnikom, simpatično ekscentričnim princom Frederickom (Daniel Radcliffe), izoliranim, ali priznatim članom britanske kraljevske obitelji. Netom prije vjenčanja, međutim, Kimmy u svojem govorećem ruksaku, koji se žali da nikako ne može izgubiti na težini i stati u haljinu za djeveruše - pronalazi knjigu po kojoj shvaća da je zli Velečasni Richard Wayne Gary Wayne (Jon Hamm), koji je nju i još dvije žene petnaest godina držao u bunkeru u Indijani - očito još nekoga držao u zatočeništvu. I ne samo to - nakon što posjeti Velečasnog u zatvoru, shvaća da on i dalje drži neke žene u bunkeru u Zapadnoj Virginiji! Samo koji dan prije vjenčanja, Kimmy odlazi u Zapadnu Virginiju kako bi otkrila i oslobodila te nesretne žene, a pridružuje joj se... pa... Jacqueline ili Titus, ovisno o tome koju mogućnost odaberete.

Već i u ovome, prepričanom dijelu, nude vam se različite mogućnosti nastavka, od toga hoće li Kimmy odabrati otmjenu ili zabavnu vjenčanicu, hoće li Titus otići u teretanu na vježbanje ili će lagati da ide na vježbanje i prileći kod kuće, hoće li se Kimmy, kad se vrati kući, drpati sa zaručnikom, planirati vjenčanje ili čitati pronađenu knjigu i tako dalje. O nekima od tih odabira ovisi i konačni rasplet priče, a neki vam samo daju mogućnost da se sretnete s plešućim hamburgerom pa je, na kraju krajeva, poželjno isprobati baš sve što vam se nudi. Jest, s nekim ćete odabirima doći do preuranjenog kraja ili u slijepu ulicu, ali bez brige, uvijek se možete vratiti natrag ili će vam to učiniti i sama epizoda. Čak i preskakanje špice - one zarazne 'Uuuuun-breakable, they alive, dammit - it's a miracle!' - ima svoju posljedicu.

Bez šale i pretjerivanja - iako i šala i pretjerivanja u ovom specijalu, kao i u svim epizodama Kimmy, ima napretek - ovo je čisti urnebes i nepresušni izvor zabave, ne samo s brojnim zabavnim granama priče, nego i s brojnim skrivenim migovima i 'internim' šalama za dugogodišnje ljubitelje serije. Tako se rade specijali i tako se rade doista zabavni i smisleni interaktivni TV sadržaji. Bravo, Kimmy!