Treća sezona HBO-ove 'Rastave' uopće nije trebala postojati

• 11.08.2019 u 15:37

Istina, svi su glumci u njoj vrhunski i trude se iz materijala izvući najviše što mogu. Istina, oni koji su gledali prve dvije sezone očekivali su nekakav zaključak cijele priče. No treća i - hvala nebesima! - posljednja sezona 'Rastave' sasvim je prazna i njome gledatelji nisu dobili baš ništa

Prve dvije sezone serije 'Rastava' bile su jedan od onih malih, sjajnih bisera u HBO-ovoj produkciji koji nisu toliko zapaženi kao blockbusterski hitovi ala 'Igra prijestolja' ili 'Obitelj Soprano', ali s njima HBO održava i onu stranu svojeg ugleda koji govori da je to kanal/produkcijska kuća koja snima i pomalo artističke uratke s estetikom (američkog) nezavisnog filma. Obogaćena sjajnom glumačkom postavom, koju su predvodili Sarah Jessica Parker, Thomas Haden Church i Molly Shannon, bila je to jedna izvrsna, crnohumorna studija raspada jednog tipičnog građanskog, srednjeklasnog američkog braka i svih odjeka koji takav raspad ima na živote onih oko njih. Bila je to i neobično duhovita studija sredovječnosti i novih početaka na polovici životnog puta i ukratko, bila je to jedna mala, ne previše bučna serija koju je bilo gušt gledati.

No da se materijal pomalo troši bilo je vidljivo već u drugoj sezoni, koja se nekako izvukla s neočekivanim preokretima u poslovno-financijskim situacijama dvoje glavnih likova, a najveća pogreška koju su autori učinili jest to što su drugu sezonu ostavili otvorenom za nastavak. Fanovi serije su, naime, itekako očekivali nastavak - htjeli su vidjeti što će biti s glavnom junakinjom nakon što joj je izgorjela galerija i što će biti s glavnim junakom nakon što je saznao da će ponovno postati otac.

I eto ti problema. Da će biti problema u isisavanju zadnjih atoma priče iz premise - bilo je vidljivo već i po tome što je HBO za zadnju, treću sezonu naručio samo šest epizoda, a izvedba govori da je i to bilo previše.

Pri gledanju treće sezone ove serije čovjeku čak pomalo dođe i žao što se ne uspijeva malo žešće zagrijati za cijelu stvar jer ne može se reći da se svi oni koji se vide na ekranu nisu trudili. Sarah Jessica Parker i Thomas Haden Church i dalje su sjajni, čak i uspijevaju biti smiješni, iako je nazivanje ove serije humorističnom sad već doista nategnuto. Sjajni su i neki gostujući glumci, primjerice Amy Sedaris, koja igra Robertovu nametljivu sestru, no u sezoni se ne događa apsolutno ništa vrijedno spomena.

Foršpan za treću sezonu 'Rastave' Izvor: Društvene mreže / Autor: HBO

Da, vidjet ćemo kako Frances dobiva bizaran (i za priču totalno neuvjerljiv) posao u ornitološkom društvu, kako se Robert grči ne bi li se snašao u ulozi brižnog supruga trudne žene koja mora mirovati, vidjet ćemo kako Diane pokušava izbjeći odjeke prijestupa svojeg muža, koji je sada u zatvoru, ali... ništa od toga neće imati baš nikakvu zadovoljavajuću poantu, zaključak, smisao. Svi se oni trude da iz danog im materijala izvuku najviše što mogu, ali iz gledateljse perspektive vidi se da mlate mrtvog konja, da gledamo seriju koja je već trebala završiti i zbog toga ćemo se osjećati - pa... pomalo prevareno.

Ako ste baš jako veliki fan ove priče i ovih likova, pogledajte i tu zadnju sezonu, neće vam biti neugodno. No ja sam cijelo vrijeme razmišljala o tome kako je, recimo, 'Prosvijetljenje' otkazano dok je još imalo štogod ispričati, a ovo se vrti bez ikakvog smisla. Bilo bi bolje da su glumce angažirali u nečemu novom.