INCIDENT NA PRESICI HAVC-A

Provokatori napali Ogrestu, on uzvratio: Navijam za Hribara

05.05.2016 u 16:26

  • +2

Predstavljen godišnji izvještaj o radu Hrvatskog audiovizualnog centra

Izvor: Pixsell / Autor: Sanjin Strukic

Bionic
Reading

U četvrtak je u Dvorani Müller zagrebačkog kina Europa pred brojnim filmskim profesionalcima predstavljen HAVC-ov Izvještaj o radu za 2015. godinu. Uz ravnatelja centra Hrvoja Hribara, govorile su Nina Obuljen Koržinek i Romana Matanovac Vučković iz Upravnog odbora HAVC-a, redatelji Zrinko Ogresta, Nevio Marasović i Hana Jušić, producent Diego Zanco te Mario Kozina iz Odjela za promociju i plasman HAVC-a

Neuobičajeno za novinarsku konferenciju, na ovoj je u publici bilo mnogo redatelja i producenata koji su došli podržati rad te filmske institucije. Među njima Branko Schmidt, Nenad Puhovski, Vinko Brešan, pisac Ante Tomić i dr. Jedan od razloga vjerojatno je i činjenica da je HAVC unazad par mjeseci dvaput prolongirao rok prijave za javni natječaj za sufinanciranje filmskog stvaralaštva što se direktno odražava na njihov rad. Razlozi tome nisu jasno izrečeni u ranijim HAVC-ovim obavijestima, no da se naslutiti kako je riječ o kasno donesenom proračunu te još uvijek nenaplaćenim sredstvima od HRT-a za 2014. i 2015. godinu.

Hrvoje Hribar svoje izlaganje započeo je citiranjem Ive Škrabala prolazeći kroz povijest hrvatskog filma i njegovih uspjeha, a poentirao na tome kako je kontinuitet u kulturi nužan. Nina Obuljen rekla je da je HAVC nastao iz dviju sretnih okolnosti. ‘Sve udruge su pred Vladom nastupile profesionalnim konsenzusom i od nje tražile reforme. Drugo je trenutak u kojem smo se približavali EU-u i HAVC je bio način da hrvatska filmska industrija sudjeluje na tržištu Europske unije’, rekla je i dodala da bi i drugi sektori u hrvatskoj kulturi bili uspješniji da je bilo konsenzusa u struci.

RTL Autor: RTL

Tijekom izlaganja rezultata 2015. iz publike se javila žena, a potom i muškarac koji je sjedio uz nju te su se povicima obratili redatelju Zrinku Ogresti rekavši mu neka se srami što podržava sustav HAVC-a i kriminalce. Unatoč molbi prisutnih da se predstave i iznesu konkretne dokaze za optužbe koje su uzvikivali, njih dvoje to je odbilo, a nedugo zatim izašli su iz dvorane.

Njihov istup Ogresta je iskoristio za šlagvort i prisjetio se kako je svojim filmom ‘Krhotine’ debitirao 29. srpnja u Puli i da je to bio posljednji film prikazan na pulskom festivalu prije rata i kad je Pula prekinuta. Imao je priliku i da njegov film bude prvi prikazan u Puli nakon osamostaljenja Hrvatske.

‘Ja sam dijete hrvatske kinematografije. Sustavno sam radio kroz sva vremena i vlade neovisno o mojim ideološkim stavovima i danas imam moralno pravo da mogu reći kakva je hrvatska kinematografija. Zato navijam za hrvatsku kinematografiju i Hribara jer vidim da je uveden red, a imam iskustva iz vremena kad se o tome tko će raditi film nije prosuđivalo temeljem zakona i pravila nego telefonskim pozivom’, zaključio je Ogresta.

IZVJEŠTAJ ZA 2015.

U 2015. završeno je i prikazano devet dugometražnih igranih filmova, sedam manjinskih koprodukcija, 11 dugometražnih dokumentaraca te 59 kratkometražnih filmova svih vrsta; hrvatski su naslovi zabilježili više od 250 nastupa na značajnim festivalima; domaći su projekti putem europskog Potprograma MEDIA i fonda Eurimages povukli ukupno 1.212.914 eura, dok je deset međunarodnih projekata koji su snimani na teritoriju Hrvatske, putem tzv. mjera poticaja, donijelo 160.800.000 kuna prihoda. Tijekom 2015. u ograničenu ili široku domaću kinodistribuciju ušlo je 19 cjelovečernjih filmova koji su tijekom svog kinematografskog života ostvarili 143.378 gledatelja. U cilju povećanja gledanosti hrvatskog filma i osnaživanja nezavisne kinoprikazivačke mreže HAVC je u 2015. započeo praksu decentralizacije premijera domaćih filmskih naslova, a novost je i pokretanje Projekta filmske pismenosti, s dugoročnim ciljem razvoja publike i stvaranja šireg kulturnog konteksta u kojem će audiovizualno stvaralaštvo biti vrednovano ravnopravno s drugim umjetnostima i zauzeti pripadajuće mjesto u odgoju i obrazovanju.