'ONA, TEATAR'

Privatni i profesionalni život Mani Gotovac u kinima

17.03.2015 u 20:42

Bionic
Reading

Svečana premijera dokumentarnog filma o Mani Gotovac – 'Ona, teatar' održat će se u riječkom Art-kinu u petak, 20. ožujka s početkom u 19 sati. Režiju potpisuje Marina Banićević, produkciju Saša Stanić (Udruga Facultas), montažu Liza Žufić, zvuk Damir Bišćan dok iza glazbe stoje Ivor Sikimić i Neven Martinčić. Svečanoj će premijeri, uz filmsku ekipu, nazočiti i glavna protagonistica Mani Gotovac

Dokumentarni film o Mani Gotovac nudi pogled u profesionalni i privatni život te naše najpoznatije teatrologinje i prve intendantice u povijesti hrvatskoga teatra. Film donosi mozaik razgovora s osobama iz domaćeg kulturnog i javnog života, arhivsku građu iz teatara u kojima je Mani Gotovac radila (Teatar &TD, HNK Split i HNK Ivana pl. Zajca Rijeka), prizore iz predstave 'Pričaj mi o Gorkome' na različitim lokalitetima te iz predstave 'Nekoliko zamišljenih prizora' prema romanu Alessandra Baricca 'Ocean more'.

Poticaj za rad na filmu nastao je zbog nepostojanja organiziranog audiovizualnog zapisa o životu i radu Mani Gotovac. Riječ je o osobi koja u posljednjih nekoliko godina uživa veliku popularnost kod publike, prvenstveno zahvaljujući svojim autobiografskim knjigama 'Fališ mi: zima/proljeće' (2010), 'Fališ mi: jesen/ljeto' (2011) i 'Ma koji život, ma koji teatar' (2014), ali koja je i prije literarne popularnosti privlačila pozornost javnosti svojim, prema sudu mnogih, kontroverznim odlukama dok je bila na čelu nacionalnih teatara u Splitu i Rijeci.

Stoga, sugovornici kroz razgovore koji su vođeni u Rijeci, Zagrebu, Splitu i Dubrovniku s gledateljima dijele kakva su iskustva imali s njom u okvirima profesionalne suradnje, ali i privatnog poznanstva. Tematski fokus intervjua bazira se na godine njezina upravljanja nacionalnim teatrima, pripremu rukopisa autobiografskih knjiga, kao i na pripremu kazališnih uprizorenja knjiga 'Fališ mi' te Bariccovova romana 'Ocean more'.

Osim razgovora, film nudi i panoramu gradova u kojima su se odvijala snimanja. Svaki od tih gradova ostavio je značajna traga u njezinoj biografiji, ali također je i ona svaki od tih gradova obilježila nekim segmentom svoga djelovanja. Značajan dio priče o njezinom boravku u Rijeci odnosi se na njezinu popularizaciju kazališta dok je bila intendantica HNK Ivana pl. Zajca Rijeka te na angažman oko pokretanja Riječkih ljetnih noći, neprijeporno važnog dijela današnje kulturne slike grada.