FILM XX - ŽENSKI FILMSKI NARATIVI

Novi program KIC-a posvećen redateljicama u još uvijek pretežno 'muškom' svijetu filma

  • Autor: T.Ba./Hina
  • Zadnja izmjena 05.04.2019 11:41
  • Objavljeno 05.04.2019 u 11:41
Carole Roussopoulos I Delphine Seyrig

Carole Roussopoulos I Delphine Seyrig

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIC

Kulturno informativni centar (KIC) od petka pokreće novi program, 'Film XX – Ženski filmski narativi' koji će se kroz nekoliko tematskih ciklusa fokusirati na reprezentativne redateljice koje su i dalje rijetka pojava u današnjem, još uvijek pretežno 'muškom' svijetu filma

Prvo izdanje programa, koje će se održati od 5. do 7. travnja, posvećeno je feminističkom video-kolektivu Les Insoumuses koji su 1975. godine u Francuskoj osnovale redateljica Carole Roussopoulos, glumica Delphine Seyrig i prevoditeljica Ioana Wieder.

Otvorit će ga, nakon svjetske premijere u sklopu Berlinale Foruma, hrvatska premijera dokumentarnog filma 'Delphine i Carole' (2019) Callisto Mc Nulty koji prati susret između mitske francuske glumice Delphine Seyrig i francusko-švicarske video-pionirke Carole Roussopoulos.

Carole Roussopoulos je, nakon što je dobila otkaz u časopisu Vogue, na poticaj Jeana Geneta 1969. kupila drugu Sony Portapak videokameru koja je prodana u Francuskoj (Godard je navodno kupio prvu).

Kada je upoznala Delphine 1974. u Parizu, već je bila politički angažirana, dokumentirajući razne proteste i borbe svojom kamerom, poput pokreta lezbijki i homoseksualaca (F.H.A.R.) ili Crnih pantera, a 1970. osniva prvi militantni video-kolektiv u Francuskoj Video Out.

Delphine Seyrig u to doba bila je zvijezda filmova 'Ukradeni poljupci' (1968.) Françoisa Truffauta, 'Magareća koža' (1970.) Jacquesa Demyja, 'India Song' (1975.) Marguerite Duras i 'Jeanne Dielman' (1975.) Chantal Akerman.

'Njezina ambivalentnost prema glumi - proizašla iz razumijevanja polja moći redatelja i producenata, te njihova nametanja stereotipnih rodnih uloga – dovela ju je u studio u kojem je Carole održavala video-radionice za grupu žena. Delphine ovdje otkriva subverzivni potencijal video kao kreativnog i emancipacijskog oruđa, novog medija bez povijesti koji su žene mogle koristiti nesputane uobičajenim financijskim i institucionalnim barijerama, te društveno-obiteljskim pritiscima', napominje se u najavi programa.

Za vikend, 6. i 7. travnja, uz uvod Callisto Mc Nulty, mlade francuske redateljice i spisateljice, ujedno i unuke Carole Roussopoulos, prikazat će se nekoliko reprezentativnih uradaka video-kolektiva Les Insoumuses.

U filmu 'Budi lijepa i šuti!' (1981.) kroz niz intervjua sa slavnim glumicama - između ostalog Juliet Berto, Ellen Burstyn, Jane Fonda, Marijom Schneider, Anne Wiazemsky, Shirley MacLaine i Warholovom muzom Vivom – Seyrig podastire otrežnjavajuću studiju ženskog rada u industriji koja je primarno posvećena održavanju mašinerije muških fantazija.

'Maso i Miso idu na jedrenje' (1976.) na ironičan način kolažnom tehnikom dekonstruira intervju koji je tadašnja državna tajnica za ženska pitanja Françoise Giroud dala na nacionalnoj televiziji odgovarajući na pitanja svojih isključivo muških sugovornika, dok kratki video 'S.C.U.M. manifest' (1976.), iščitava istoimeni tekst radikalne feministice Valerie Solanas.

Program se ostvaruje u suradnji sa Subversive Festivalom i Le Centre Audiovisuel Simone de Beauvoir u Parizu, a filmska kustosica je Dina Pokrajac. 

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!