AVMS Direktiva

Nezavisni producenti za ravnopravne tržišne uvjete audiovizualnih usluga

  • Autor: M.P./Hina
  • Zadnja izmjena 13.04.2018 08:42
  • Objavljeno 13.04.2018 u 08:42
Filmski set 'Sam samcat'

Filmski set 'Sam samcat'

Izvor: Pixsell / Autor: Igor Kralj/PIXSELL

Hrvatsko društvo nezavisnih producenata (HDNP) pozdravilo je u četvrtak nastojanja Europskog vijeća da uspostavi ujednačeno i ravnopravno medijsko tržište u pogledu obveza podrške europskim djelima, a vezano uz reviziju Direktive o audiovizualnim medijskim uslugama, koja je sada u fazi međuinstitucijskih pregovora između Europske Komisije, Parlamenta i Vijeća

AVMS Direktiva osigurava kulturalnu raznolikost u audiovizualnom sektoru i središnji je stup europske audiovizualne regulacije te ključni instrument za cirkuliranje i promociju europskih djela.

Nezavisni producenti smatraju kako je prijedlog revizije od prije dvije godine donio niz dobro promišljenih prijedloga, među kojima je i poglavlje koje osigurava mogućnost zemljama - članicama da postave zahtjeve za direktna ulaganja u sadržaj od strane pružatelja audiovizualnih medijskih usluga 'na zahtjev' koji ciljaju neki teritorij djelujući s teritorija druge zemlje - članice.

"Smatramo to izuzetno dobrim pristupom za uvođenje reda u nereguliranu trgovinu od koje trpimo svi u Europi, ali dok Vijeće nastoji osigurati primjenu ovog pravila na sve sudionike medijske scene - od pružatelja usluga 'na zahtjev' do emitera, na tehnološki neutralnom principu, Europska Komisija i Parlament zastupaju bitno uži princip koji bi iz te mjere isključio nakladnike emitere audiovizualnih medijskih usluga", ističu.

Stav producenata je da bi obveze trebale biti obračunate na temelju prihoda ostvarenih u zemlji koja je ciljana od strane pojedinog emitera ili pružatelja usluga 'na zahtjev', a s obzirom na brojne primjere online platformi ili emitera koji djeluju izvan određenog teritorija kako bi izbjegli poštivanje njegovih pravila i obaveza, a koji komercijalno ciljaju tu zemlju, programima prevedenim, sinkroniziranim ili titlanim na lokalni jezik, sadržajima dizajniranim za točno ciljanu publiku ili reklamnim blokovima prilagođenim lokalnim potrošačima.

HDNP drži da emiteri ne smiju ostati izvan sustava i da je, zbog sve većeg preklapanja konkurencije između emitera i pružatelja usluga 'na zahtjev' oba tržišta nužno je regulirati pravilima zemlje koju se programom i oglašavanjem cilja, što je osobito važno za manje zemlje i manja tržišta koja su jače izložena takvoj praksi.

"Na taj način zemlje koje su ciljane prekograničnim pružateljima programa moći će koristiti izvore prikupljanja sredstava i financijsku podršku razvoju lokalne audiovizualne djelatnosti, kao i europskim koprodukcijama. Izmjene predložene od Vijeća omogućiti će stalni rast i vrednovanje kulturalne raznolikosti u europskom audiovizualnom sektoru", poručili su iz Hrvatskog društva nezavisnih producenata.

PRVI KVADRAT IZDVAJA

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi