Nema odurnije TV obitelji od 'pravedničkih' Gemstoneovih

• 27.08.2023 u 19:41

Treća sezona serije o bogatoj obitelji voditelja američke evangeličke megacrkve najviše od svih dosad prikazuje kako su razmažena djeca Elija Gemstonea postala takva odurna ljudska bića.

Čovjek bi se morao jako potruditi da pronađe odurniju televizijsku familiju od Gemstoneovih. Upoznali smo ih veću prve dvije sezone - patrijarha Elija (John Goodman), koji je uz urođenu karizmu i iskreno dobru suprugu anđeoskog glasa, Aimee-Leigh (Jennifer Nettles) izgradio propovjedničko carstvo, ali i njegovo vrhunaravno odurno troje djece - Kelvina, Jesseja i Judy, koji se mnogo češće ponašaju kao perverzne raspikuće nego kao nasljednici 'božjeg čovjeka'.

U trećoj sezoni, kada se Eli odlučuje povući iz crkve i većinu dužnosti prepustiti djeci, više nego u bilo kojoj epizodi do sada dolazi do izražaja koliko su ta djeca drugačija od njega. Ni Eli nije cvijeće - to se prikazuje u par flashback priča, poput one u kojoj Eli na prevaru digne hrpu love plašeći ljude 'Y2K' apokalipsom, kao žrtvu u bankrot odvlačeći i supruga vlastite sestre. No dok je Eli po prirodi simpatičan, talentiran za privlačenje pozornosti, govorništvo i isijavanje topline, njegova djeca takvo što nisu u stanju ni odglumiti.

Foršpan za 3. sezonu 'Obitelji pravednika' Izvor: Društvene mreže / Autor: HBO

'Nikada vi nećete biti kao otac', točno im, iako predatorski govori njihov ujak Baby Billy dok se Jesse, Judy i Kelvin nisu u stanju čak ni suzdržati od najprljavijih psovki dok su u društvu drugih 'pravednika' i vjernika. Povratak Elijeve sestre, njezinih sinova i muža u život Gemstoneovih samo će razviti i razraditi tu priču, s epizodama iz prošlosti pokazujući kako je Eli, zapuštanjem i bogataškim zasipanjem obiljem, od svoje djece načinio čudovišta. S druge strane, pokazat će i kako njegova sestra, upravo ekstremno suprotnim pristupom, nije polučila mnogo bolje rezultate.

'Obitelj pravednika' nimalo ne štedi svoje likove. Svi su uvijek vulgarni, kvarni, VRLO ljigavi i gadljivi. No u trećoj sezoni serija je zagrabila dublje ispod površine odbojnosti glavnih likova. Pritom nas je provela kroz brojne američke bizarnosti, kao što su opsesija monster kamionima, apalački propovjednici-rukovatelji zmijama otrovnicama i vjerske paravojske u izoliranim kompleksima. Ništa tu nije ni površno ni trivijalno, ali je zato smiješno. A odvratno je s razlogom.