14. SVIBNJA

Lauba se vraća s tri izložbe: Aktovi Abadžića i Kijurko, veza Kožarića i Kožula i radovi iz kolekcije koji nisu izlagani godinama

12.05.2020 u 13:45

Bionic
Reading

Lauba - Kuća za ljude i umjetnost 14. svibnja otvara tri izložbe u galerijskom prostoru: fotografsku izložbu dvaju autora koji su svoj umjetnički fokus usmjerili na akt – Stanka Abadžića (ciklus Miris žene) i Lorne Kijurko (ciklus Živost); izložbu 'Kakve veze imaju Kožul i Kožarić' s probranim radovima Kristiana Kožula i Ivana Kožarića iz Laubine kolekcije; te izložbom 'Iz spremišta' s brojnim radovima iz kolekcije od kojih neki godinama nisu postavljeni u izložbeni prostor

Izložba će se moći pogledati do 12. lipnja, javljaju iz Laube.

Stanko Abadžić, dodaju, dobitnik je brojnih nagrada i priznanja. Od 1991. boravio je uglavnom u inozemstvu: nakon četiri godine u Njemačkoj, proveo je sedam godina u Pragu, koji je imao golem utjecaj na njegov umjetnički izričaj. U Češkoj je također imao brojne skupne i samostalne izložbe te najveću retrospektivnu izložbu u Pragu u Komornoj galeriji Dom Josefa Sudka kada je tiskana i njegova prva monografija U ogledalu života. Hrvatskoj fotografskoj sceni vratio se 2002. Godine velikom izložbom u Muzeju Mimara gdje je izlagao svoj najpoznatiji praški ciklus 'In absentia'. Samostalno je izlagao u brojnim europskim zemljama, Argentini, Japanu i Americi.

Abadžićev interes za akt primarno je estetski i svojim retro štihom srodan načinu na koji je promatrao intimističke vedute Jadrana, Praga ili Pariza, navodi Anita Zlomislić o njegovom ciklusu 'Miris žene'.

'Karakterizira ga formalizam, optička preciznost, u komponiranju kadra vješto se služi arhitekturom, namještajem i pokućstvom, pridajući marginalijama poetsku vrijednost. Tako shvaćen detalj, ponekad izdvaja iz cjeline i pretvara ga u motiv po sebi. U krupnom planu, unutar samog tijela umije stvoriti puno prostora, a fokusiranjem segmenta u odnosu na zamućenu cjelinu osim što komponira hijerarhiju pažnje, stvara i poetski obrat, čineći lice, stopalo ili haljinu, a ne akt, primarnim motivom', kaže Zlomislić.

Lorna Kijurko samostalno djeluje kao fotografkinja od 2014., članica je Sekcije za fotografiju ULUPUH-a, a radi i kao modna fotografkinja. Primarni fokus u svom radu daje portretima i umjetničkoj akt fotografiji, s naglaskom na crno-bijeli izričaj. Njezini radovi izloženi su na više skupnih i samostalnih izložbi. U listopadu 2016. godine predstavlja svoju prvu samostalnu izložbu 'Živost' u galeriji Sv. Toma, Zavičajnog muzeja grada Rovinja. Samoinicirana serija umjetničkih aktova 'Živost' i dalje je u nastanku, a zagrebačku premijeru doživjet će upravo u Laubi.

'Živost, živahan, živ. Živost je melodija srca. Trenutak otvaranja unutrašnjeg svijeta. Skidanje slojeva. Razdvajanje i spajanje nevidiljivih niti. Susret u tišini. Krug bivanja. Živost je kada ti se duša obraća. Tu si i sada, i to imaš. Udahneš i bosim nogama nastaviš put', rekla je o ciklusu sama autorica.