'KAOS U GLAVI'

Konačno romantična komedija koja je i romantična i smiješna

16.08.2015 u 09:42

Bionic
Reading

Romantična komedija Judda Apatowa 'Kaos u glavi', jedan od hitova ovog ljeta, označava veliki ulazak scenaristice i glavne glumice Amy Schumer u holivudski mainstream. Riječ je o komičarki iznimnog talenta, čiju raskošnu fizičku prisutnost nadmašuje samo njezina oštra inteligencija. 'Kaos u glavi' (u originalu 'Trainwreck') je među najboljim komedijama ove godine

Negdje pri kraju glumačke karijere Meg Ryan, nakon što je ova vječna aseksualna djevojčica unakazila lice plastičnim operacijama, žanr romantične komedije potonuo je u nepodnošljivu formulaičnost, u kojoj se žene većinom tretiralo kao idiote čiji je ključni cilj u životu emocionalno nezrelog muškarca – kojeg glumi komad muške govedine tipa Matthew McConaughey ili Gerard Butler – odgojiti snagom svoje ljubavi u koliko-toliko podnošljivog čovjeka. Taj su period romantičnih komedija obilježile Kate Hudson i Catherine Heigl, bezlične glumačke pojave bez ikakve oštrine ili primjetne inteligencije, glumice s kojima bi jedna Katherine Hepburn obrisala pod sa samo jednom jedinom rečenicom.

Amy Schumer definitivno nije Katherine Hepburn, ali i ne treba biti jer ona je – Amy Schumer! Ova mlada američka komičarka je svoj raskošni talent pokazala već u TV-seriji 'Inside Amy Schumer', u kojoj je u formi skečeva nemilosrdno satirizirala suvremenu konzumerističku opsesiju savršenim proporcijama, klišeizirane muško-ženske odnose i općenito sve ono što je tako aktualno i tako nepodnošljivo glupo, dakle, ujedno i od većine nekritički prihvaćeno. 'Kaos u glavi' je ulazak Schumer u svijet Hollywooda, film za koji je napisala scenarij i u kojem glumi glavnu ulogu, jako zabavna i pametna romantična komedija koja je, konačno, i romantična i smiješna.

U tome nije zanemariva ni uloga režisera Judda Apatowa, majstora osjećajne muškoštreberske komedije, koji je ipak znao svoje opsesije staviti u drugi plan te bez pretjeranog osobnog pečata izvući na površinu sve vrline Schumerina scenarija – duhovite dijaloge, odlično osmišljene sporedne likove (koje redom vrhunski glume svi od kraljice filmskog coolaTilde Swinton preko mlade nade Ezre Millera pa do košarkaške zvijezde LeBrona Jamesa, koji se fantastično sprda na vlastiti račun), uvjerljivu ali romantičnu priču o vezi raskalašene novinarke Amy (Schumer) i sportskog liječnika Aarona Connersa (Bill Hader), kao i obiteljsku pozadinu priče o tome kako i zašto je Amy kroz život odlučila ići s motom jednokratne upotrebe muškaraca. Apatow je, u osnovi odradivši posao iznimno kompetentnog zanatlije, snimio svoj najbolji film u proteklih deset godina, ostavivši multitalentiranu i beskrajno duhovito Schumer u prvom planu.

Kaos u glavi

No njoj je možda još veća podrška bio Bill Hader, suvremeno se noseći s ulogom razumnijeg dijela tog disfunkcionalnog ljubavnog para, što je uvijek teži glumački posao. Naime, u npr. 'Kišnom čovjeku' nije tešku ulogu imao Dustin Hofmann, koji se mogao osloniti na sve moguće tikove i glumačke parade za koje je onda i dobio Oscara, nego Tom Cruise, čiji je zadatak ljudskog centra priče mnogo izazovniji. Tako se ponaša i Hader, velikodušno prepuštajući pozornicu komičnoj energiji Amy Schumer, ali je i držeći unutar parametara stvarnih međuljudskih osjećaja te dodavajući vlastite briljantne minijature, poput izraza lica kada u zajedničkoj vožnji taksijem shvati da će oni uskoro zajedno završiti u krevetu.

'Kaos u glavi' je romantična komedija u kojoj ne manjka ni seksa, ni drame, ni satiriziranja stereotipa romantičnih komedija, film koji ide prema neizbježnom kraju, ali tamo dolazi iskreno se uhvativši u koštac s time što znači kada se dvoje odraslih ljudi zaljube jedno u drugo i koliko je rada i vjere potrebno da bi ljubavna veza funkcionirala. Unatoč scenama lude pubertetske i ponekad vulgarne duhovitosti - od kojih je vjerojatno najluđa kad Amy završi u krevetu sa 16-godišnjakom, nesvjesna njegove maloljetnosti, koji se pali na lagani sadomazo - 'Kaos u glavi' je zapravo vrlo zrela, promišljena i realna romantična komedija, bez kičerske ljubavne patetike a opet i sa scenama koje će gledatelje natjerati da zasuzi. Ako se prethodno već nisu rasplakali od smijeha.