TODORIĆEVA INDUSTRIJA ZABAVE

Knjige kao osnovne kućanske namirnice

  • Autor: Mija Pavliša
  • Zadnja izmjena 04.11.2010 09:36
  • Objavljeno 03.11.2010 u 15:08
Davor Uskoković

Davor Uskoković

Izvor: Pixsell / Autor: Photo: Petar Glebov/PIXSELL

Otkako je u vlasničku strukturu izdavačke kuće Znanje ušao Ivica Todorić, pokrenut je projekt 'Knjiga dostupna svima' te je prodano preko 300 tisuća džepnih izdanja svjetskih bestselera

Izdavačka kuća Znanje unazad pet mjeseci izdala je pet kola biblioteke 'Knjiga dostupna svima', u kojoj su zastupljeni bestseleri svjetske literature čija je početna naklada 10 tisuća komada. Knjige se prodaju po cijeni od 19,90 kuna, dok je nekoliko naslova u višem cjenovnom razredu, a prodaju se po 69,90 kuna.

Uspjehu tog izdavačkog projekta pridonijela je distributivna mreža Znanja koja se svodi na trgovine Konzuma, drogerije Kozma i kioske Tiska, mahom mjesta kojima knjiga nije inicijalni dio core businessa, a mjesta su gdje se nabavljaju osnovne namirnice. Učiniti knjigu jednom od njih ideja je bila i pokretačima projekta, kako je pojasnio v.d. direktora Znanja Zvonimir Čimić na predstavljanju biblioteke i poslovnih rezultata Znanja.

Glavni urednik Znanja Davor Uskoković, mnogima poznat kao autor školskih 'Vodiča kroz lektiru', jasno je kazao da su u projekt 'Knjiga dostupna svima' ušli bez kontempliranja nad propašću izdavaštva i knjižarstva, istaknuvši da su svi oni koji i dalje pričaju o teškoćama u radu s knjigom osuđeni na propast.

Znanje je industrija zabave

Photo: Petar Glebov/PIXSELL

Photo: Petar Glebov/PIXSELL

Izvor: Pixsell / Autor: Photo: Petar Glebov/PIXSELL

Novi menadžment i uredništvo Znanja


'Projekt KDS je nešto što nikad nije zaživjelo u Hrvatskoj i, jednostavno rečeno, to su džepna izdanja knjiga', rekao je Uskoković svjestan da ne otkriva toplu vodu. Prisjetio se britanske tradicije paperback izdanja koju je još u tridesetima prošlog stoljeća pokrenuo Allen Lane u kući Penguin Books.

'Znanje je dio industrije zabave i izdajemo zabavnu književnost', zaključio je Uskoković ostavivši urednicima Bojani Franić i Tomislavu Zagodi da predstave tržišne uspješnice poput nadolazećih romana Davida Nichollsa 'Jedan dan', Joea Nesba 'Crvendać' te već izdanih i gotovo rasprodanih naslova što variraju od chick-lita, preko trilera, do vampirskih nasljednika Stephanie Meyer

KDS umjesto biblioteke Hit

Projekt Znanja predstavljen je u prostoru njihova knjižnog kluba na križanju zagrebačkih Zvonimirove i Vojnovićeve ulice, gdje je još 1969. godine urednik Zlatko Crnković pokrenuo biblioteku Hit. Uspjeh Crnkovićeve biblioteke Uskoković je usporedio s idejom projekta KDS, istaknuvši da je Crnkovićev izdavački fenomen iznjedrio imena poput Pavla Pavličića i Gorana Tribusona.

Takva usporedba nužno povlači pitanje zastupljenosti domaćih autora u ovoj reinkarnaciji biblioteke Hit, na što je glavni urednik Uskoković povukao jasnu tržišnu paralelu o isplativosti.

Hrvatski pisci ne mogu se prodati

'Osamdeset posto hrvatskih pisaca ne bi uspjelo prodati nakladu od tisuću knjiga čak i da se njihove knjige prodaju po pet kuna. Uostalom, Znanje je izdalo najprodavaniju hrvatsku autoricu Vlatku Pokos', rekao je i dodao da je u pripremi knjiga Dine Bubičića, manekena koji trenutačno Novoj TV prodaje prava na snimanje priprema vlastite svadbe. Radni naslov knjige je 'Od dilera do mistera'.

Kako je istaknuo v.d. direktora Čimić, prema istraživanju koje su proveli, većinu njihove ciljne skupine čine žene od 30 do 50 godina.

Najprodavaniji od dosad objavljenih naslova su chick-lit romani poput 'Doručka u krevetu' S. E. Philips, 'Dnevnici Carrie Bradshaw' Candace Bushnell i 'Oprosti, molim te' Melisse Hill.

U studenom izlazi domaćoj publici poznat roman 'Sjena vjetra' C. R. Zafona, koji je prije nekoliko godina izdala Fraktura i koji je bio jedan od njenih najprodavanijih naslova, kao i 'Muškarci koji mrze žene' S. Larssona u prosincu. Pored Frakture, u projektu Znanja sudjeluju Algoritam, Naklada Ljevak i Mozaik knjiga, a Uskoković je najavio skoru suradnju i s V.B.Z.-om te Profilom.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi