Uršula Cetinski, nova ravnateljica Kazališta Komedija, rekla je za Hinu da ju je za prijavu na to mjesto ponajviše motivirao veliki umjetnički potencijal tog kazališta, ali i kvaliteta ansambla koji se može mjeriti s najboljima u Europi i s kojim će raditi na jačanju autorskog rukopisa.
"U Komediji su nastali klasični hrvatski mjuzikli poput Jalta, Jalta, Grička vještica, Gubec-beg, koji su formirali velika imena, Alfija Kabilja, Milana Grgića, Vladu Štefančića i Karla Metikoša, te niz vrhunskih izvođača sa Sandrom Lagerholtz Miladinov na čelu", rekla je Cetinski.
Ocijenila je kako se po kvaliteti umjetničke izvedbe Komedijin ansambl može mjeriti s najboljim ansamblima u Europi, "što znači da možemo u naredne četiri godine s promišljenim repertoarnim odlukama zajedno stvoriti širu prepoznatljivu i sadržajno relevantnu budućnost tog kazališta."
Cetinski, koja će krajem srpnja preuzeti dužnost ravnateljice u Zagrebačkom gradskom kazalištu Komedija, vjeruje da upravo u radu s ansamblom leži ključna snaga kazališta, želi u ansamblu poticati unutarnje inicijative i autorske prijedloge kako bi se njegovi članovi osjećali ne samo kao izvođači, nego i kao sukreatori repertoara.
Napomenuvši kako to kazalište ima niz iznimnih umjetnika u svim generacijama rekla je da ih najprije želi što bolje upoznati kroz individualne razgovore, kako bih razumjela njihove afinitete i prijedloge.
"Želim stvoriti ozračje u kojem svaki član ansambla osjeća da je njegov glas važan. Moj zadatak bit će oblikovati zajedničku viziju iz te raznolikosti. Vjerujem da unutar ansambla postoji mnogo neiskorištenog autorskog potencijala, i planiram poticati članove da sudjeluju u razvoju novih projekata – kao izvođači, ali i kao autori i predlagatelji", poručila je.
Odgovor na kritike: Moj program razrađen je iznad razine koju je tražio natječaj
Na kritike u pojedinim medijima da njezin program nije dovoljno razrađen za specifičnosti Kazališta Komedija, Cetinski odgovara kako je njezin program razrađen iznad razine koju je tražio natječaj.
"Uključila sam i teme poput motivacije zaposlenih, inkluzivnosti, održivosti, odnosa prema publici i vizualne obnove kazališta, strategije suradnje s vanjskim partnerima i donatorima. Iz iskustva znam da je kazalište živi organizam – treba zadržati fleksibilnost, ali i imati jasnu ideju gdje želimo stići", istaknula je.
Podršku joj je dao i zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, koji je potpisao suglasnost za prijedlog Upravnog vijeća za njezino imenovanje, ustvrdivši da je nakon provedenog natječajnog postupka četvero od pet članova vijeća, uključujući oba predstavnika zaposlenika, podržalo izbor Cetinski za ravnateljicu kazališta.
Dodao je i da su, s obzirom na napise u medijima dobivene sve moguće dokumentacije da se ne vode bilo kakvi kazneni postupci protiv nje od nadležnih slovenskih tijela.
Poštovat ćemo tradiciju, ali se i prilagođavati novim izazovima
Cetinski je rekla da će u svom budućem radu u Komediji poštovati tradiciju, ali se i prilagođavati novim izazovima. "Smatram da postoji velik prostor za proširenje značenja pojma komedije i glazbenog teatra. Žanrovski okviri mogu se otvoriti prema politički angažiranim i društveno relevantnim temama koje su u dijalogu s lokalnim kontekstom", rekla je.
Planira zadržati postojeći opseg programa, ali ovisno o financijama i prostornim mogućnostima moguće je njegovo blago širenje. "Planiramo godišnju produkciju dva mjuzikla i dvije dramske predstave, uz jednu manju. Posebno važnim smatram naručivanje izvornih djela za Komediju – novih libreta, glazbe, komedija ili adaptacija romana", najavila je.
"Bitno mi je da Komedija razvije autorski rukopis, a ne da ostane vezana isključivo uz izvođenje stranih licenciranih produkcija", istaknula je.
Cetinski najavljuje i suradnju s mladim autorima, redateljima i glazbenicima, kao i jače povezivanje s nezavisnom scenom, koju vidi kao prostor inovacije. Komedija bi, prema njezinoj viziji, trebala postati platforma za razvoj novih oblika scenskog izraza.
"Žanrovski ćemo ostati u okvirima prepoznatljive tradicije Komedije, ali ćemo je obogatiti suvremenim izborom mjuzikala, komedija i hibridnih dramsko-glazbenih formi. Reinterpretacije klasika također nisu isključene", dodala je.
Od novinarke na Radiju Študent do kulturne menadžerice
Cetinski se kao kulturna menadžerica u posljednjih deset godina specijalizirala za vođenje velikih javnih ustanova u kulturi - u dva mandata bila je generalna direktorica Cankarjevog doma u Ljubljani, koji godišnje organizira više od dvije tisuće događaja, s međunarodnim programom na sedam pozornica i oko pola milijuna posjetitelja.
Profesionalni put započela je na nezavisnoj sceni u Ljubljani, najprije kao novinarka na Radiju Študent, potom je bila dramaturginja i direktorica Koreodrame Ljubljana i umjetnička direktorica Slovenskog mladinskog gledališča. Bila je suosnivačica kulturnih organizacija te međunarodnog festivala za promociju žena u umjetnosti Grad žena i dječjeg festivala Dabrovi.
Djeluje i kao kolumnistica, prevoditeljica i predavačica. Diplomirala je germanistiku i komparativnu književnost te stekla titulu Master in Advanced Studies iz menadžmenta u umjetnosti i medijima.