'Kad padne mrak' još je malo podigla letvicu; ne samo da je blesavija i duhovitija od prve sezone, već je pravo osvježenje naići na humorističnu seriju koja je stvarno smiješna

• 30.05.2020 u 18:56

Od sredine travnja na HBO GO-u možemo gledati drugu sezonu humoristične serije 'Kad padne mrak' (a nešto prije bila se na istom servisu pojavila i cijela prva sezona), o vampirima koji su se naselili na newyorški Staten Island i ondje se pred dokumentarističkom ekipom pokušavaju prilagoditi suvremenom životu - s urnebesnim rezultatima.

Nandor Nemilosrdni 757 je godina star vampir porijeklom iz južnog Irana, gdje je prije mnogo stoljeća žario i palio sela, mučio svoje ratne neprijatelje i generalno je bio poznat kao opaki mofo. Sada, međutim, živi s još troje cimera u jednoj staroj i gotičko-hororski stiliziranoj kući na newyorškom Staten Islandu. Cimeri su mu Laszlo i Nadia, vampirski bračni par opsjednut seksom te energetski vampir Colin Robinson, koji se ne hrani ljudskom krvlju, nego njihovom energijom tako što ih iscrpljuje dosađivanjem i gnjavljenjem. Vampirska ekipa dopunjena je Nandorovim ljudskim pomoćnikom Guillermom, koji se napornog posla pribavljanja žrtava, čišćenja kuće, ukopavanja lešina i svih mogućih drugih služničkih poslova uhvatio zato što mu je Nandor obećao da će ga zauzvrat pretvoriti u vampira, ali to u zadnjih deset godina još nije učinio.

Ekipa vampirskih cimera svoje dane provodi u sitničavim svađama oko zajedničkog života te u bizarnim interakcijama s vanjskim svijetom, u kojem se, osim s ljudima, druže i s drugim vampirima, nekromantima, vukodlacima, vješticama i inim nadnaravnim polusvijetom, a i te njihove interakcije uglavnom su obilježene djetinjastim prepucavanjima i glupim odmjeravanjima ega, samo što su u sve umiješane smrtonosne nadnaravne moći. Primjerice, Laszlo ima višestoljetni sukob s vampirom Simonom oko jednog šešira jer obojica tvrde da baš njemu bolje pristaje, a pritom svi ostali oko njih tvrde da je šešir uklet i da s njim dolaze samo problemi.

Osnovna je to priča humoristične serije 'Kad padne mrak' (What We Do In The Shadows) autora Jermainea Clementa, kojeg domaća publika zna kao jednog od autora i glavnih glumaca u seriji 'Novozelanđani u New Yorku' (Flight of the Concords), a serija je nastala po ideji za istoimeni film iz 2014., koji su pak osmislili Clement i Taika Waititi, kojeg domaća publika najbolje zna kao autora i jednog od glavnih gllumaca u filmu 'Jojo Rabbit'. Film koji su Waititi i Clement snimili 2014. bio je utemeljen na sličnoj ideji, samo što je pratio grupu novozelandskih vampirskih cimera i bio je nešto manje orijentiran na sitcomovski humor negoli serija.

Kad padne mrak, foršpan za 2. sezonu Izvor: Društvene mreže / Autor: FX

Iako je već i prva sezona ove serije, ona u kojoj upoznajemo Nandora, Laszla, Nadju, Colina Robinsona i Guillerma, bila čisti urnebes, druga sezona, koju od 15. travnja možemo tjednim ritmom pratiti na servisu HBO GO još je malo podigla letvicu. Ne samo da je još smješnija, blesavija i konkretno usredotočena na vampirske svakonoćne debilane, sasvim suprotne hororski dramatičnom prikazu vampira kakav je dosad bio uobičajen u filmovima i serija, nego je priču proširila i na širu zajednicu nadnaravnih bića, supkulture koje ko fol love vampire i ubijaju ih, stvorenja s kojima je naš vampirski trojac dolazio u kontakt u prošlosti, pa čak i na pokušaje nekih od njih da vode život kao obični ljudi, od čega se sastoji jedna od dosad najboljih epizoda ove sezone.

U televizijskoj eri u kojoj dramske serije cvjetaju u tisućama različitih cvjetova, ali se zato humoristične serije i dalje bore negdje u glibu između pomalo otrcanog klasičnog formata s nasnimljenim smijehom i nekih novih, konceptualnih oblika, pravo je osvježenje naići na humorističnu seriju koja stvarno smiješna. I to ne samo tako da ćete podići kutak usnice i obrvu, kimnuti glavom i reći: 'Oho, ovo je doista pametno i duhovito', nego i tako da će vas iznenaditi, dočekati 'iza ugla' s neočekivano dobrom forom kojoj se jednostavno morate nasmijati naglas. 'Kad padne mrak' jedna je od rijetkih takvih serija, pa čak i ako ne volite priče o vampirima i nadnaravnim stvorenjima, ne smijete si priuštiti da je propustite.