MUMOK

Beč ugošćuje izložbe uglednog kipara Brune Gironcolija i kolekcionara Alexandera Schroedera

02.02.2018 u 19:14

Bionic
Reading

Dvije izložbe - 'U radu ostati povučen' jednoga od najznačajnijih austrijskih kipara 20. stoljeća Brune Gironcolija i 'Optik Schroeder II', izbor djela iz privatne zbirke uglednog njemačkog kolekcionara suvremene umjetnosti Alexandera Schroedera, otvaraju se u petak navečer u Muzeju moderne umjetnosti zaklade Ludwig (MUMOK) u Beču

Izložbe su postavljene na četiri kata muzeja, a obuhvaćaju oko 300 eksponata: oko 150 radova na papiru i dvadeset pet monumentalnih Gironcolijevih skulptura te oko 120 radova umjetnika suvremene umjetnosti iz zbirke njemačkoga kolekcionara Alexandera Schroedera, a moći će se pogledati do 27. svibnja.

Bruno Gironcoli jedan je od najznačajnijih austrijskih kipara, poznat po monumentalnim plastičnim skulpturama, a malo je poznato da je stvorio i opsežan umjetnički opus na papiru, koji je u središtu izložbe i postavljen je u umjetničkom dijalogu sa skulptorskim radovima.

Izložba umjetničkih djela iz zbirke Schroeder predstavlja kolaže, fotografije, crteže, ulja na platnu, ključne konceptualne trendove, instalacije i suvremene forme kritičkog slikarstva.

Umjetnici se u svojim umjetničkom izričaju kritički bave životnim temama socijalnog, institucionalnog i gospodarskog života. Uz ostalo, izložena su djela Kaia Althoffera, Johna Knighta, Toma Burra, Clare Fontane, Anne Colliet, Manfreda Pernicea, Camerona Rowlanda, Lucy McKenzie, Piera Klassowskog, Sergeja Jensena, Marte Rosler i Reena Spoullingsa.

'Zbirka Schroeder ubraja se u jednu od najrenomiranijih njemačkih privatnih zbirki suvremene umjetnosti', rekla je direktorica muzeja Carola Kraus. Prema Schroederovim riječima, njegova zbirka obuhvaća oko 500 radova njemačkih i međunarodnih suvremenih umjetnika a tridesetak godina bavi se kolekcionarstvom.

Na retrospektivnoj izložbi Bruna Gironcolija zastupljene su velike plastične skulpture zlatne i srebrene boje te njegovi crteži velikog formata, skice za skulpture koje je poslije prenosio na platno, a posebno je poznat kao 'majstor velikih skulptura' i crteža velikog formata.

Uz kiparske radove prvi put je u središtu izložbe njegov umjetnički opus na papiru, crteži i skice za skulpture kao i ulja na platnu, a u njima posebno dolazi do izražaja odnos prema prirodi i tehnici naročito električnim predmetima.