PROMO

Piaggio 1: prvi skuter nove električne generacije

Bionic
Reading

Električni skuteri danas su realnost na gradskim prometnicama. Nije riječ o potpunom novitetu na tržištu, jer električni skuteri su u ponudi već neko vrijeme, ali kao i kod primjerice mobitela, svaka nova generacija donosi znatna poboljšanja. Takav je i slučaj s novom generacijom Piaggiovih skutera na struju.

Možda će zvučati pretenciozno, ali gotovo je potpuno nevažno koji je naziv novog modela talijanskog skutera kada će se on uvijek jednostavno u narodu oslovljavati s 'vespa'. To je posljedica činjenice da je Vespa bila prvi skuter na tržištu još 1946. godine, a uz to je još uvijek među najtraženijim na svijetu i ima prepoznatljive linije koje se mogu očitati i kod modela nazvanog jednostavno - 1.

Talijani su bili i ostali majstori dizajna, pa čak i ovoj ograničenoj skuterskoj formi gdje je ponekad teško biti originalan. A na prvu, čim vidite model 1 znate da je riječ o Piaggiu, što znači da je domaća zadaća odlično odrađena. Ipak, najintrigantnije je ono što se krije ispod te karoserije, odnosno sam električni agregat.

Piaggio 1 dolazi u tri kombinacije baterija i motora. Pokreće ga elektromotor razvijen u Piaggiu, ugrađen na stražnji kotač što mu daje čistu i kompaktnu liniju. Verzije 1 i 1+ opremljeni su elektromotorom stalne snage 1,2 kW, dok Active isporučuje 2 kW. Standardna verzija doseže najvišu brzinu od 45 km/h s dosegom do 55 kilometara u ECO modu, odnosno do 43 kilometra u Sport modu.

Piaggio 1+ model ima veću bateriju s dosegom do 100 kilometara u ECO modu, odnosno do 68 kilometara u Sport modu, dok Piaggio 1 Active razvija brzinu do 60 km/h i ima doseg do 85 kilometara u ECO modu, odnosno do 66 kilometara u Sport modu. ECO mod nudi veći doseg s maksimalnom brzinom od 30 km/h i progresivnijim ubrzanjem, dok Sport nudi pune mogućnosti motora i snažnije iskustvo vožnje.

Ove performanse mogu se uspoređivati s modelima skutera od 50 ccm. Važno je da s najvećom brzinom možete pratiti ostale sudionike u prometu, a da moramo izabrati svakako bismo uzeli Active verziju gdje postoji i određena mala rezerva u najvećoj brzini.

Drugi važan spomenuti podatak je - doseg. Statistike pokazuju kako je tridesetak kilometara dovoljan doseg koji pokriva vaše svakodnevno gradsko kretanje, pa je jasno kako Piaggio 1 i u tom pogledu zadovoljava veliku većinu potreba vozača.

Piaggio je vrlo praktično riješio problem punjenja baterije. U nekoliko sekundi uklonite bateriju sa skutera te je uključite u standardnu utičnicu kod kuće, u uredu ili gdje god se zateknete. Baterija modela 1 teži samo 10kg i ima kapacitet od 1,4 kWh, dok baterije modela 1+ i 1 Active imaju 2,3 kWh te su teške 15 kg. U prijevodu, ne trebate na mjestu gdje parkirate vaš skuter imati strujni priključak, već bateriju jednostavno odnesete do utičnice. Ujedno, to je i svojevrsni sigurnosni element, jer kada uklonite bateriju, skuter se naravno više ne može pokrenuti i znatno su manje šanse da će vam ga netko ukrasti. Za one kojima je potreban veći doseg, jednostavno nabave dodatnu bateriju i samo je po potrebi zamijene u nekoliko sekundi i nastave s vožnjom.

Piaggio 1 ima i druge elemente koji olakšavaju život vozaču. Recimo, sustav pokretanja bez ključa dopušta vam da imate kod sebe daljinski i elegantno i brzo krenete u vožnju. A naravno da pritom možete povesti i suvozača(icu) jer je ovaj skuter uredno registriran za vožnju dvije osobe. S obzirom na performanse, Piaggio električnim skuterom možete upravljati i s položenom B kategorijom.

U svakom slučaju, Piaggio je s modelom 1 napravio zanimljivu alternativu prvenstveno već postojećim skuterima s termičkim motorom od 50 ccm. Električni skuteri zadovoljavaju sve svakodnevne gradske potrebe uz prihvatljivu početnu cijenu. Razlike u cijeni između benzinskih i električnih skutera znatno su manje negoli između benzinskih i električnih automobila i to se ulaganje zapravo vrlo brzo financijski isplati.

Piaggio 1 može se kupiti kod svih ovlaštenih trgovaca u Hrvatskoj. Tako ulazni model 1 stoji 20.740 kuna sa svim davanjima. Izvedba s većim dosegom, odnosno većim kapacitetom baterije 1+ stoji točno 3000 kuna više.

Model s jačim agregatom 1 Active ima cijenu od 25.170 kn. S obzirom na sve višu cijenu benzina isplativost ulaganja u odnosu na klasične skutere sasvim je razvidna.