PRIČE O USPJEHU

'Otac' hiperautomobila Christian von Koenigsegg svoj je san započeo gledajući jedan norveški crtić

31.01.2023 u 08:36

Bionic
Reading

Globalno poznati hrvatski poduzetnik Mate Rimac više je puta rekao da mu je jedan od najvećih životnih uzora Christian von Koenigsegg, švedski izumitelj, inženjer i poduzetnik koji je prije više od 20 godina proizveo svoj prvi hiperautomobil

Tko je Christian Erland Harald von Koenigsegg? Rođen 1972. godine u Stockholmu, von Koenigsegg potomak je plemićke loze čija povijest seže u 11. stoljeće. Obitelj potječe iz Njemačke, a njezin plemićki grb - koji će kasnije postati logo Christianove tvrtke - zabilježen je u 15. stoljeću u kodeksu Luitholda von Koenigsegga, dalekog pretka švedskog poduzetnika.

Christian se nije puno zamarao svojim plemićkim porijeklom - veći je utjecaj na njega imalo buržoasko-poduzetničko obiteljsko okruženje u kojemu je odrastao. Njegov otac Jesko bio je predsjednik uprave tvrtke koja se bavila energetikom, a majka Brita modna dizajnerica. U dobi od pet godina, gledajući norveški animirani film o serviseru bicikla koji u svojoj garaži izradi nepobjedivi trkaći automobil, Koenigsegg se zaljubio u hiperautomobile, premda taj izraz tada nije ni postojao.

Sljedećih godina rastavljao je i sastavljao svaki uređaj do kojega se uspio domoći, a kad je ušao u tinejdžerske godine počeo je popravljati motocikle i glisere. Istodobno je na svom računalu Commodore 64 nebrojeno puta dizajnirao svoj idealni sportski automobil. Tada je odlučio da će ga jednoga dana i napraviti.

Odmah mu je bilo jasno da će mu za to trebati puno novaca pa je prvo pokrenuo trgovačku tvrtku koja mu je vrlo brzo donijela pravo malo bogatstvo. No, novac nikada nije bilo njegov glavni motiv. U dobi od 22 godine napokon je bio spreman ostvariti svoj san iz djetinjstva: 12. kolovoza 1994. osnovao je automobilsku tvrtku Koenigsegg Automotive AB.

'Plan koji sam imao za proizvodnju automobila bio je prilično suprotan onome što ljudi obično misle da je pametna poslovna ideja. Bilo je to naizgled nemoguće, bilo je to skupo. Nitko nikada prije nije tako nešto napravio. Dakle, u biti je to bila glupa poslovna ideja, i zato mi se svidjela. Želio sam dokazati sebi i drugima da je sve moguće ako u nešto uložiš svoj um, srce i dušu. Stvarno sam vjerovao u to i još uvijek vjerujem', ustvrdio je.

Pokazalo se da je bio u pravu. Pošto je dobio zajam od Švedskog odbora za tehnološki razvoj, otvorio je svoju radionicu u Ängelholmu, mjestu u kojem je kao dijete provodio ljetne praznike. Nakon dvije godine razvoja, prototip sportskog superautomobila nazvan Koenigsegg CC provozao se po trkaćoj stazi Anderstorp.

Prototip je 1997. predstavljen na filmskom festivalu u Cannesu gdje je privukao golemu pozornost javnosti. Svijet je tada prvi put čuo za Christiana von Koenigsegga, a on je za svoju tvrtku osigurao nove ulagače, među kojima su bili i švedski giganti Saab i Volvo. U međuvremenu je Koenigsegg patentirao brojne inovativne tehnologije, poput Direct Drivea, Light Speed Transmissiona, te šasije od karbonskih vlakana AirCore. Sljedećih godina razvijeno je nekoliko inačica Koenigseggovog hiperautomobila a počela je i prodaja.

  • +3
Christian von Koenigsegg Izvor: Profimedia / Autor: Alastair Philip Wiper-VIEW / Alamy / Alamy / Profimedia

Koenigsegg CC8S - koji je od 0-100 km/h ubrzavao za 3,4 sekunde, a najveća brzina bila mu je 390 km/h - isporučen je prvom kupcu 2002. godine. Ukupno je prodano šest komada CC8S-a, no jedan od njegovih nasljednika s nešto boljim performansama - Koenigsegg CCX - između 2006. i 2010. prodan je u već opipljivih 29 primjeraka.

U veljači 2003. u originalnoj tvornici Koenigsegg izbio je požar koji je srećom uništio samo manji dio strojeva, ali u njemu su izgorjele sve Christianove stare skice i crteži automobila iz djetinjstva i mladosti. To ga međutim nije zaustavilo.

'Radim samo automobile kakve želim. Ne gledam što rade konkurenti i ne slijedim ih. Možda negdje postoji neka podsvjesna usporedba, ali u osnovi sve počinje u mojoj glavi. Uvijek želim ostati drugačiji', rekao je.

Njegov automobil Koenigsegg Agera RS postao je 2017. najbrži tvornički proizvedeni automobil u povijesti. I to je ostao - barem prema Guinnessovoj knjizi rekorda - sve do danas. Naime, premda postoje različiti kriteriji verifikacije najveće postignute brzine, većina analitičara priznaje ostvarenje Koenigsegg Agera RS, koji je na 18 km dugoj dionici ceste 160 u američkoj saveznoj državi Nevadi postigao prosječnu brzinu od 447 km/h.

Agerin nasljednik Koenigsegg Jesko predstavljen je na sajmu u Ženevi 2019., a nedavno je Christian von Koenigsegg, povodom svog 50. rođendana, najavio novi model hiperautomobila Koenigsegg CC850, najsnažniji i najbrži automobil s ručnim mjenjačem u povijesti. Obljetnički hiperautomobil imat će 1385 konjskih snaga, masu od 1385 kg, te najveći okretni moment od 1385 Nm. Ukupno će biti proizvedeno samo 50 primjeraka, uz mogućnost još dodatnih 20. Nije objavljena cijena, ali nagađa se da neće biti niža od dva milijuna eura. Prvi primjerci CC850 bit će isporučeni kupcima 2024. godine, a ako želite biti među njima, požurite s narudžbom!