PLAĆANJE ODŠTETE

ZAMP dobio od Olgice Spevec po prstima

olgica spevec

olgica spevec

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Davor Pongračić

ZAMP je ukinuo popuste i sada će morati odštetiti tvrtke s oko 700.000 kuna za razdoblje od četiri godine, a pravo na povrat i javnu ispriku imaju 53 tvrtke

Rješenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja koje u utorak objavljeno u Narodnim novinama potvrdilo je ono što se u vezi sa ZAMP-om i naknadama koje se naplaćuju za zaštitu autorskih prava u predizbornoj kampanji provlačilo kao jedan od "krimena" novoizabranoga hrvatskog predsjednika Ive Josipovića, piše Poslovni dnevnik.

Agencija je nakon postupka koji je trajao više od godinu dana utvrdila da je Hrvatsko društvo skladatelja - Zaštita autorskih muzičkih prava (HDS ZAMP) ugovorima sklopljenim s udrugama za kolektivno ostvarivanje prava naplaćivalo različite popuste za iste naknade i time narušilo tržišno natjecanje.

Antimonopolska agencija je stoga naredila ZAMP-u da odmah nakon objave rješenja prestane s tom praksom i na prvim sljedećim računima naknade počne naplaćivati pod jednakim uvjetima. Također ZAMP-u je naređeno da cjenik, kao i sve uvjete plaćanja, objavi na internetskim stranicama.

U opsežnom rješenju u kojem se detaljno prikazuje postupak koji je Antimonopolska agencija pokrenula na temelju zahtjeva Hrvatske udruge uvoznika i distributera elektroničkih, informatičkih i telekomunikacijskih proizvoda (HUVEL) AZTN je nedvojbeno dokazao da je ZAMP monopolist na tržištu.

ZAMP je udrugama koje su uvoznici i distributeri uređaja za tonsko i vizualno snimanje ili fotokopiranje odredio tri iznosa popusta koji se temelje na ukupnoj naknadi koju su svi članovi udruge kumulativno obvezni platiti na godišnjoj razini.

U prosincu odmah nakon primitka rješenja ZAMP je ukinuo popuste. Tvrde da su počeli vraćati razliku onim tvrtkama koje nisu mogle ostvariti maksimalne popuste. Riječ je o povratu oko 700.000 kuna za razdoblje od četiri godine. Taj novac dobit će 53 tvrtke kojima je ZAMP uputio i javnu ispriku.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi