Američka tehnološka kompanija za rezervaciju putovanja Booking Holdings, vlasnica platforme za rezervaciju smještaja Booking.com, izvijestila je o dvoznamenkastom skoku prihoda u drugom tromjesečju, uz val potražnje za putovanjima zrakoplovom
U razdoblju od travnja do lipnja prihod Booking Holdingsa iznosio je 6,8 milijardi dolara i bio je veći za 16 posto nego u istom prošlogodišnjem tromjesečju, stoji u poslovnom izvješću.
Rast je dvostruko snažniji nego u razdoblju od siječnja do ožujka, pokazuje izvješće.
Bruto vrijednost rezervacija porasla je na godišnjoj razini za 13 posto, na 46,7 milijardi dolara, navodi se u izvješću. Vrijednost rezerviranih avionskih karata poskočila je pak na godišnjoj razini za 44 posto, a uprava izdvaja i povoljan utjecaj valutnih tečajeva.
Broj rezerviranih noćenja porastao je pak za 8,0 posto, na 309 milijuna. Prosječna cijena noćenja smanjena je za jedan posto.
Kompanija je drugo tromjesečje zaključila s neto dobiti od 895 milijuna dolara, manjom za 41 posto nego lani.
Prilagođena dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBIDTA) poskočila je pak za 28 posto, na 2,4 milijarde dolara, navodi se u izvješću.
Prilagođeni fiksni operativni troškovi iznosili su 1,3 milijarde dolara i bili su veći za 11 posto nego lani.
U ljetnim mjesecima uprava očekuje rast broja noćenja u rasponu od 3,5 do 5,5 posto, uz skok bruto vrijednosti rezervacija u rasponu od osam do 10 posto. Prihod bi trebao porasti za sedam do devet posto, procjenjuju.
Geopolitička situacija
Potražnja za putovanjima bila je stabilna do sredine trećeg tromjesečja stabilna, istaknuli su, napomenuvši da pomno prate geopolitičku situaciju i nesigurnost u širem makroekonomskom okolišu koji bi mogli utjecati na ponašanje potrošača.
Nizozemske udruge potrošača najavile su pak krajem lipnja da planiraju podići tužbu protiv Booking.coma, tvrdeći da je platforma 'napuhivanjem' cijena i kršenjem propisa EU‑a o tržišnom natjecanju i o zaštiti potrošača oštetila nizozemske goste od 2013. za nekoliko stotina milijuna eura.
Booking.com je pak otklonio optužbe, tvrdeći da su se uvijek "zalagali za najbolje moguće cijene i transparentno iskustvo rezervacije za putnike".
"Uklonili smo klauzule o cjenovnom paritetu diljem Europe, ali vjerujemo da su one do sada pomagale putnicima da svugdje imaju pristup izvrsnim cijenama", rekli su u Booking.comu.
Cjenovni prag
Hoteli se u ugovorima s internetskim platformama za rezervaciju smještaja često obavezuju da na vlastitim internetskim stranicama i na onima konkurentskih platformi neće nuditi niže cijene, prihvaćajući načelo cjenovnog pariteta.
Europski zakon o digitalnim tržištima zabranjuje pak velikim internetskim platformama ugovorne odredbe o cjenovnom 'paritetu' i Sud EU-a (ECJ) istaknuo je u rujnu prošle godine da Booking.com ugovornim određivanjem cjenovnog praga za hotelski smještaj potencijalno ograničava konkurenciju.
Cjenovni paritet također nije ključan za ekonomsku održivost Booking.coma, upozorili su suci, ali ipak ne predstavlja povredu propisa o tržišnom natjecanju.