OŠTRO REZANJE TROŠKOVA

Varteks predstavio protukrizne mjere

17.09.2009 u 16:10

Bionic
Reading

Na briefingu s novinarima čelni ljudi Varteksa predstavili su protukrizne mjere i projekte ključne za smanjenje negativnih učinaka krize na poslovanje sustava. Predsjednik uprave Varteksa Zoran Košćec i član uprave za proizvodnju Miljenko Vidaček istaknuli su da ne odustaju od razvojnih projekata, novih projekata i dugoročne suradnje s partnerima

Prema njihovim riječima, situacija u industrijskom sektoru u cjelini je vrlo teška, a tekstilna je industrija među onima najpogođenijim globalnom krizom. Indeksi proizvodnje, izvoz, kao i prodaja u zemlji u prvih šest mjeseci ove godine bilježe pad od 16 do 30 posto. Nepostojanje antirecesijskog paketa mjera te samo djelomična primjena strategije tekstilne industrije počela je uzimati svoj danak. Tako je od početka 2009. samo u tekstilnoj industriji bez posla ostalo 4.000 ljudi.

'Osigurati financijsku održivost sustava u kriznom razdoblju ključan je izazov, osobito u sveprisutnom problemu nelikvidnosti u zemlji. Mi smo se ulovili u koštac s problemima i izazovima koje je pred nas postavila kriza, kao što smo to činili i prijašnjih godina boreći se s gubicima i problemima u poslovanju. No, naglašavam da je, uz sve to što provodimo, u kompaniji neophodna primjena konkretnih antirecesijskih mjera usmjerenih naročito prema najugroženijim industrijama te puna primjena strategije tekstilne industrije koju je Vlada usvojila krajem 2007. godine', rekao je Zoran Košćec.

Varteks u ovoj godini provodi tri nivoa kriznih mjera. Prvi je obuhvatio obavezna smanjenja troška zaposlenika u pratećim i uslužnim dijelovima poslovnog sustava. Cilj je bio smanjiti troškovni teret pratećih i uslužnih službi i pridonijeti konkurentnosti tvrtke u cjelini. Drugi nivo fokusirao se na široko postavljena područja ušteda po svim poslovnim područjima i uvođenje novih procedura za kvalitetniju kontrolu troškova proizvodnog ciklusa te smanjenje plaća prve i druge linije menadžmenta. Kroz treći nivo mjera, koji je u primjeni, cilj je dodatno smanjenje režijskog osoblja i broja menadžerskih ugovora.

'Važno je istaknuti da po pitanju snabdijevanja u konfekcijskim pogonima zasad ne očekujemo ozbiljnije poremećaje. U prilog tome ide i nastavak suradnje s našim dugogodišnjim partnerima Hugo Boss i Versace s kojima smo produžili i već sada potpisali ugovore za 2010. godinu', rekao je Miljenko Vidaček, član Uprave Varteksa za proizvodnju.

Ono što je ključno za buduće poslovanje kompanije i konkurentnost na tržištu jest da Varteks unatoč krizi ne odustaje od razvojnih projekata, novih projekata i vidova suradnje s partnerima. Uz krizni plan i internu reorganizaciju s ciljem povećanja operativne efikasnosti unutar sustava, u ovoj godini, što se tržišta tiče, planirano je proširenje prodajnog portfelja i povoljniji komercijalni uvjeti s partnerima, ali i suradnja s novim partnerima i uvođenje novih brandova. Tako će se u prodajnom asortimanu Varteksa uskoro naći i poznati brand Peter Murray. Varteks također nastavlja i aktivnosti na repozicioniranju branda Varteks i standardizaciji maloprodajne mreže. Krajem rujna kreće se s prvom promjenom imena City Centra u Zagrebu u Varteks &više.