Rast proizvodnje, otkazi i jači pritisak na postizanje rezultata - Philipp Navratil na burzi se slavi zbog svog pristupa. No malo je vjerojatno da je novi izvršni direktor Nestlea stekao mnogo prijatelja u kompaniji
U švicarskom Veveyju, u kojem Nestle ima sjedište, novi izvršni direktor Philipp Navratil prošlog četvrtka održao je svoj prvi javni nastup. Povod je bio bezazlen – predstavljanje financijskih rezultata za prvih devet mjeseci – no najave za zaposlenike u kompaniji daleko su od bezazlenih: do kraja 2027. godine Nestle planira ukinuti oko 16.000 radnih mjesta.
Navratil je preuzeo funkciju izvršnog direktora 1. rujna, nakon što je njegov prethodnik Laurent Freixe morao odstupiti zbog ljubavnog odnosa sa zaposlenicom. Nedugo nakon toga svoj je položaj napustio i dugogodišnji predsjednik upravnog odbora Paul Buckle, a zamijenio ga je bivši modni menadžer Pablo Isla.
Kompanija mora brže napredovati
Navratil je jasno poručio da je prioritet ponovno postavljanje Nestlea na put rasta. 'Nije više opcija gubiti tržišne udjele. Taj način razmišljanja mora se promijeniti', izjavio je, piše WiWo. Kompanija ima 'snažan temelj', ali pred njom je još puno posla te je fokus na rastu, konkretno količinskom rastu – do sada je većinu prihoda Nestle bilježio zahvaljujući povećanju cijena, a u budućnosti bi to trebao biti rezultat povećanja prodaje.
Transformacija koju je započeo prethodnik nastavak je tog puta, ali Navratil naglašava da kompanija mora brže napredovati. Ovo su tri glavna prioriteta strategije novog izvršnog direktora, kojom je želi izvući iz krize.
1. Optimizacija portfelja
Navratil će detaljno analizirati sve brendove kompanije. 'Sve ću promatrati racionalno i kontinuirano, bez predrasuda', kazao je. Ključna pitanja su: radi li se o kategoriji koja može rasti? Je li profitabilna? Možemo li biti uspješni? I jesmo li uspješni?
Ako neki brend ne zadovoljava kriterije, menadžment će razmotriti 'korekcije, partnerstva ili prodaju'.
2. Kultura 'učinka'
Nestle želi postati agilnija i brža kompanija koja donosi hrabrije odluke. Uvedeni su novi, jedinstveni pokazatelji performansi zaposlenika, a plaće će im biti povezane s rezultatima. 'Oni koji dobro rade ostat će u kompaniji, a oni koji ne rade – neće', rekao je Navratil.
3. Rezanje radnih mjesta
Do kraja 2027. godine Nestle planira otpustiti 16.000 zaposlenika, od čega će 12.000 biti administrativno osoblje, a 4000 njih u proizvodnji i logistici. Predviđa se da će ukupan program smanjenja troškova dosegnuti tri milijarde franaka, što je 500 milijuna više od prvotno planiranog. Financijska direktorica Anna Manz ističe da će uštede biti reinvestirane kao dodatni pokretač rasta.
Najveći dnevni skok cijene dionice od 2008.
Na burzi je ta najava dobro primljena – cijena dionica porasla je za 7,8 posto, što je najveći dnevni skok od financijske krize 2008. godine. Međutim Navratil vjerojatno nije stekao puno prijatelja u kompaniji.
Glavni pokretači rasta i dalje su kava i slatkiši. Nestle je u prvih devet mjeseci ostvario prihod od 65,9 milijardi franaka, uz organski rast od 3,3 posto, od čega je većinu generirao rast cijena. Prodana količina porasla je samo 0,6 posto.
U posljednja tri mjeseca prodaja se oporavila, dijelom zahvaljujući smanjenju cijena. Menadžment očekuje da će u ovoj godini ostvariti veći organski rast nego lani, a operativna marža trebala bi dosegnuti 16 posto ili više, uz moguće negativne utjecaje carina i tečajnih razlika.