SVIJET LUKSUZA

Tiffany's – ogrlica od 14,5 milijardi dolara koju najbogatiji Europljanin želi oko vrata

  • Autor: Karlo Vajdić
  • Zadnja izmjena 31.10.2019 18:11
  • Objavljeno 31.10.2019 u 18:11
tportal

Izvor: Profimedia/EPA / Autor: STEPHANE DE SAKUTIN / AFP / IAN LANGDON / EPA

Francuski LVMH ponudio je 14,5 milijardi dolara za legendarni Tiffany's, lanac draguljarni najpoznatiji po trgovini na njujorškoj Petoj aveniji tik uz neboder Donalda Trumpa, a preuzimanje bi bio samo posljednji korak konsolidacije industrije luksuza koja se priprema za daljnju zaradu od novopečenih kineskih bogataša

Glamurozni svijet visokog luksuza ovih je dana obilježila vijest da je francuska korporacija LVMH predala neobvezujuću ponudu za kupnju legendarnog američkog lanca draguljarni Tiffany's. Obje kompanije potvrdile su informaciju, kao i to da je LVMH za Tiffany & Co. ponudio 14,5 milijardi dolara, a iz Tiffany'sa je došla i napomena da 'razmatraju' ponudu iako se trenutno ne vode aktivni pregovori.

LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton, poznatiji pod skraćenicom LVMH, je francuski konglomerat luksuza pod kontrolom milijardera i najbogatijeg Europljanina, Bernarda Arnaulta. Pod kapom kompanije čiji su se lanjski prihodi primakli brojci od 47 milijardi eura, uz neto dobit od 6,4 milijardi, nalaze se brojni poznati luksuzni brendovi: Kenzo, Fendi, Marc Jacobs, Christian Dior, Givenchy, Bvlgari, Louis Vuitton, Hublot, Dom Pérignon, Krug, Hennessy, Veuve Clicquot i niz drugih. Konglomerat zapošljava gotovo 150 tisuća ljudi.

S druge strane se našao nešto manji, ali vrlo dobro poznati Tiffany & Co., tvrtka čije se sjedište nalazi iznad legendarne trgovine na njujorškoj Petoj aveniji. Tiffany's, čija povijest seže do prvog dijela 19. stoljeća, je proteklih pet godina poslovao relativno stabilno. Prihodi od prodaje su se kretali u rasponu od 4 do 4,4 milijarde dolara, a neto dobit između 370 i 586 milijuna.

  • +3

Rihanna je nedavno pod okriljem Louis Vuittona lansirala svoju modnu liniju

Izvor: Profimedia / Autor: MEGA / MEGA AGENCY / PROFIMEDIA

Potencijalno preuzimanje samo je još jedan korak u konsolidaciji svjetske industrije luksuza. Švicarska kompanija Richemont koja, među ostalima, upravlja i brendovima Cartier, Montblanc i Vacheron Constantin nedavno je od kineskih investitora preuzela talijanskog draguljara Buccellati. Analitičari procjenjuju da bi LVMH, bude li to potrebno, mogao ponuditi i više za preuzimanje Tiffany'sa, ako se dioničari i menadžment ne slože s ponuđenim iznosom ili se pojavi protuponuda. Jedan od najvećih konkurenata LVMH-u je također francuska korporacija Kering unutar koje se nalaze luksuzna imena Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga, Brioni i druga, a koju vodi milijarder Francois-Henri Pinault.

U pozadini preslagivanja u svjetskoj industriji luksuza posljednjih godina nalazi se trka za novcem novopečenih kineskih bogataša. Nedavno je objavljeno da je po prvi puta broj Kineza koji ulaze u 10 posto najbogatijeg dijela svjetske populacije premašio broj Amerikanaca. Konzultantska kuća Boston Consulting Group (BCG) procjenjuje da se lani u segmentu luksuza potrošačke industrije potrošilo oko 920 milijardi eura i prognoziraju rast od 4 do 5 posto godišnje barem do 2025. Udio kineskih potrošača sada se kreće oko trećine, a do tada bi trebao porasti do 40 posto, predviđaju u BCG-u.

Tiffany's je jedini globalno poznati američki luksuzni brend. Osnivač Charles Lewis Tiffany je s partnerima 1837. otvorio trgovinu koja je prvotno prodavala razne kućne potrepštine. Desetak godina kasnije Tiffany se kupovinom dragog kamenja od europskih aristokrata i njihovim uvozom na američko tržište počinje fokusirati isključivo na prodaju nakita, a nekoliko godina nakon toga Tiffany u potpunosti preuzima kontrolu nad tvrtkom.

Dućan Tiffany & Co. u New Yorku

Dućan Tiffany & Co. u New Yorku

Izvor: Profimedia / Autor: Richard B. Levine / Avalon Editorial / Profimedia

Kroz svoju dugu povijest Tiffany's je dobio mnoštvo nagrada za dizajn nakita, a tvrtka je sudjelovala i u brojnim drugim poslovima, nerijetko i za same američke vlasti. Pobjednički trofeji u ligi američkog nogometa NFL i profesionalnoj košarkaškoj ligi NBA također su dizajn Tiffany'sa koji danas ima oko 14 tisuća zaposlenih i oko 320 trgovina diljem svijeta. Glavni posao im je i dalje izrada i prodaja nakita od kojeg ostvaruju više od 90 posto prihoda, dok ostatak dolazi od prodaje satova, ukraza za kućanstvo i parfema.

LVMH posljednjih godina ostvaruje poslovne rekorde, a preuzimanje Tiffany'sa bila bi najvrednija takva transakcija još od 2011. kad je LVMH kupio Bvlgari za 5,2 milijarde dolara. U proteklih godinu dana francuska kompanija je preuzela i talijanskog proizvođača nakita Repossi te željezničku liniju Orient Express u sklopu transakcije preuzimanja pedesetak hotela diljem svijeta s željom ulaska u svijet luksuznih putovanja i doživljaja.

Bernard Arnault i Donald Trump

Bernard Arnault i Donald Trump

Izvor: EPA / Autor: ALBIN LOHR-JONES / POOL

LVMH je nedavno otvorio i tvornicu u američkoj saveznoj državi Teksas, a ceremoniji otvaranja su uz šefa Bernarda Arnaulta prisustvovali i američki predsjednik Donald Trump te njegova kćer Ivanka. Tiffanyjev dućan na Petoj aveniji nalazi se tik do Trumpova nebodera. Mada je Trumpova politika omogućila dodatno bogaćenje američkim ultrabogatašima, njegovi potezi su natjerali Tiffany's i na prilagodbu poslovne politike u kojoj se osjetio utjecaj slabljenja potražnje s onog nešto manje imućnog dijela američkog tržišta, ali i nešto slabije potražnje kineskih turista radi posljedica trgovinskog rata koji je Trump inicirao s Kinom.

Tiffany's je tako dio atraktivnog inventara prebacio u Kinu gdje je država, u želji da privuče novac kineskih bogataša koji su ga plasirali u inozemstvo, snizila porez na potrošnju. Glavni izvršni direktor Tiffany'sa Alessandro Bogliolo je izjavio da kompanija na taj način 'prati svoje kupce tamo gdje oni kupuju'. Kompanija se također posljednjih godina pokušava prilagoditi novim trendovima među mlađim kupcima, a počela je i više ulagati u promociju nakita za istospolne parove. Uspije li LVMH preuzeti poznatu draguljarnu bit će to i više nego atraktivna ogrlica na vratu francuskog giganta luksuza.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!