UNOSAN BIZNIS

Suvenirnica Aqua uprihodila 35 milijuna kuna

14.09.2012 u 12:16

Bionic
Reading

Unatoč globalnom trendu pada maloprodaje, prihod Aque, domaće suvenirnice koja je od trgovine na Bolu na Braču narasla do svjetskog brenda, na kraju 2012. godine bit će nešto veći od 35 milijuna kuna

Vlasnici Aque domaći su poduzetnici Gordan i Žuva Kolar, koji su još devedesetih s poslovnim partnerima u Hrvatskoj otvorili poklon-galerije s proizvodima korejskog brenda Morning Glory. Početkom novog desetljeća povukli su se iz tog posla i krenuli u novi pothvat s proizvodima s vlastitim dizajnom i uglavnom u domaćoj proizvodnji. Po struci povjesničarka umjetnosti, a u Aqui art direktorica, Žuva Kolar, inspirirana morem i Mediteranom, dizajnirala je suvenire i razne uporabne predmete kao što su ručnici, ležaljke, torbe za plažu, mornarske majice.

Aqua ima 82 trgovine, od čega 52 u Hrvatskoj, i to isključivo u primorju. U inozemstvu najviše trgovina imaju u Italiji, a ostale su u Crnoj Gori, Španjolskoj, Sloveniji, Mađarskoj i Grčkoj. Ovoga su ljeta otvorene prve trgovine u Ukrajini, slijedi i otvaranje u Meksiku.

'Počeli smo s malim dućanom u Bolu na Braču 2002. godine u kojem smo imali uvozne, ali i domaće proizvode. Koncept se pokazao uspješnim jer je bio odmak od drugih suvenirnica i već smo sljedećeg ljeta otvorili šest novih trgovina. Tada je bilo lakše unajmiti prostore na atraktivnim lokacijama duž Jadrana, što danas nije slučaj', rekao je predsjednik Uprave Gordan Kolar za Business.hr.

U 2009. godini dokapitalizirao ih je hrvatski fond rizičnog kapitala Nexus Private Equity Partner, pa su u tri godine narasli sa 29 na 82 dućana.

'Željeli smo da priča, koja je nastala u Hrvatskoj, uspije i izvan granica, a pokazalo se da za to postoji velik interes. Razgovarali smo puno s Emilom Tedeschijem i odvjetnikom Borisom Šavorićem, koji su nas potaknuli i ohrabrili na širenje posla. Moram spomenuti i Jurgisa V. Oniunasa i Slavena Kordića koji su nas s timom iz Ascendant Capital Advisorsa povezali s Nexusom i pripremili za due diligence', rekao je Kolar.


Na pitanje kako to da im širenje kao nekim drugima nije bio prevelik zalogaj, vlasnik Aque kaže: 'Ne smijete si dopustiti stihijsko širenje, nego u onoj mjeri u kojoj vam to omogućuju financije, s obzirom na poslovni plan. Kako od 82 dućana vlastitih maloprodaja imamo 30, a ostalo su franšize, moramo razmišljati kako osigurati obrtna sredstava i svojim partnerima pružiti dovoljno zaliha robe te profesionalan i kvalitetan servis.'

Prihod Aque na kraju 2012. godine bit će nešto veći od 35 milijuna kuna. Udjel izvoza s obzirom na ukupni prihod iznosi 24 posto jer od 82 trgovine, njih 30 je u inozemstvu. Više od 50 posto proizvoda proizvedeno je u Hrvatskoj.