od subote

Stigle nove stroge mjere za dućane, pitali smo trgovce što misle o njima i doznali tko bi mogao profitirati

09.12.2020 u 18:36

Bionic
Reading

Stožer civilne zaštite danas je objavio nove, strože mjere ograničavanja broja kupaca u trgovinama, a koje stupaju na snagu u subotu 12. prosinca. Tako po novim pravilima na deset kvadrata može doći jedan kupac u manjim trgovinama do sto kvadrata, a u većima taj se omjer diže na 12, 16 i konačno 20 kvadrata u trgovinama s površinom većom od 2000 kvadratnih metara

Šoping centri moraju osigurati 16 kvadrata prostora svakom kupcu, a prodavaonice će morati obavezno istaknuti obavijest o dopuštenom broju kupaca dok će 'veći' dućani imati zaštitare koji će ih brojiti. Zabranjuje se i organizirani prijevoz u šoping centre i sjedenje u hodnicima.

Pitali smo domaće trgovce, male i velike, što misle o novim mjerama, hoće li svi moći osigurati to da se novih mjera kupci i drže te hoće li na dobitku na kraju priče biti oni s trgovinama velikih ili malih formata.

U lancu Studenac, koji je ove godine preuzeo zadarski Sonik, kažu kako će poštivati sve mjere koje će donijeti Vlada, ali ilustriraju kako su im pandemijske okolnosti pokazale značenje njihove fokusiranosti na manje trgovine.

'Naime više od polovice naših trgovina su površinom do 100 metara četvornih, a nalaze se od najfrekventnijih do najudaljenijih mjesta na Jadranu. No u svakoj trgovini kupcima istovremeno jamčimo raznovrsnu ponudu. Na osnovi toga, s maksimalnom odgovornošću prema sigurnosti i zaštiti kupaca i zaposlenika, nastavit ćemo podržavati lokalnu zajednicu', poručuju iz Studenca.

Trgovine Studenac Izvor: Pixsell / Autor: Marko Prpic

U vinkovačkom lancu Boso kažu kako će im se novo ograničavanje broja kupaca zasigurno u određenoj mjeri odraziti na poslovanje. 'Ako bi nove mjere onemogućile da se svi kupci tijekom dana usluže u trgovinama, to bi posljedično značilo smanjenje prometa. Unatoč tome, svjesni smo ozbiljnosti epidemiološke situacije i podržavamo mjere koje se provode s ciljem zaštite zaposlenika i kupaca', kažu u Bosi.

Kažu kako restrikcije imaju veći utjecaj na male dućane jer im se, logično, bitno ograničava broj kupaca u odnosu na one velike kvadrature.

  • +4
Trgovine Boso Izvor: Pixsell / Autor: Davor Javorovic/PIXSELL

'Logično je da kupci izbjegavaju čekanja u redovima pred trgovinama, pogotovo u zimskim razdobljima, a od većih formata trgovina očekuje se kraće vrijeme čekanja. S druge strane, trgovine manjih formata uobičajeno imaju svoje lojalne kupce koji će ih nastaviti preferirati i u ovakvim okolnostima te će svoje svakodnevne i jednostavnije kupovine obavljati u njima', kažu za tportal te dodaju da osiguravanje potrebnih kapaciteta za nadzor kupaca predstavlja izazov cijelom sektoru.

U Sparu, koji uglavnom ima veće trgovine, kažu kako su poduzeli sve mjere u svrhu prevencije virusa i već imaju postavljene obavijesti o broju kupaca te se njihov broj kontrolira pomoću broja kolica ili košara što se koriste. 'Nadalje, ulazak se dopušta razmjerno broju osoba koje su napustile prodajni prostor dok kupce koji čekaju molimo da oforme red te pri tome održavaju propisani sigurnosni razmak. Ovisno o lokaciji, ulazak kupaca kontroliraju zaštitari ili naši djelatnici', kazali su nam u Sparu.

  • +4
Gužve u trgovačkim centrima stvar su prošlosti Izvor: Pixsell / Autor: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Slične mjere poduzeo je i Lidl te se kao i Spar suzdržao od komentiranja mjera i prognoza kome bi one mogle ići na ruku: 'Lidl Hrvatska će poštovati sve nove mjere vezane za ograničenje broja kupaca u svojim trgovinama, kao što je bio slučaj i do sada. Također, ograničenja već postoje i navedena su, prema odluci Stožera, na ulazu u svaku našu trgovinu. Angažirali smo i dodatne zaštitare kako bismo kontrolirali protok kupaca i zasad nismo uočili nikakve poteškoće.'

Bez velikih komentara su i u Konzumu, najvećem domaćem trgovačkom lancu, u kojem kažu da su spremni na daljnje prilagodbe u svim formatima poslovnica.

'Nastavljamo pratiti zbivanja kako bismo adekvatno reagirali ako nastanu nove okolnosti koje bi zahtijevale dodatna postupanja. I dalje ćemo ulagati sve napore i resurse kako bi se za naše kupce što manje toga promijenilo, stavljajući njihovu sigurnost i dobrobit, kao i sigurnost i dobrobit naših zaposlenika, na prvo mjesto', dodali su.