TURIZAM

Splitu treba značajno ulaganje u kapacitete

  • Autor: Leo Nikolić
  • Zadnja izmjena 20.12.2011 17:28
  • Objavljeno 20.12.2011 u 16:33
Peristil Split

Peristil Split

Izvor: tportal.hr / Autor: Leo Nikolić

Turizam u Splitu u 2011. godini bilježi značajan rast gostiju i noćenja u iznosu većem od deset posto, saznajemo od direktor Turističke zajednice Splita Vedrana Matošića

Povećanje je rezultat povećanja turističkih kapaciteta u gradu, ali i općeg rasta Splita kao destinacije. Grad pod Marjanom desetljećima je bio tranzitni centar za turiste u Dalmaciji i na otocima. Već nekoliko godina zaredom se bilježi značajan rast u samom gradu, pa je ove godine Split posjetilo više od 240 tisuća gostiju koji su ostvarili oko 620 tisuća noćenja. Srednjoročni plan razvoja turizma u sljedećih pet godina predviđa rast do broja od milijun noćenja.

Vedran Matošić napominje da je za sljedeću godinu važno značajnije povećati kapacitete. 'Pritom prije svega mislim na hotel Marjan Hilton, otvaranje kojeg, prema posljednjim informacijama, možemo očekivati najranije početkom lipnja iduće godine. Tek tada bismo mogli i za iduću godinu planirati i ostvariti daljnji rast broja gostiju i noćenja od deset posto', rekao je Matošić.

O Veljku Ostojiću, kandidatu za novog ministra turizma, Matošić je rekao da su u Dalmaciji zadovoljni činjenicom da novi ministar na funkciju dolazi iz struke i da je u pitanju čovjek koji razumije turizam. 'Prethodnik Damir Bajs nije imao potrebno razumijevanje za važan segment, kongresni turizam. Veljko Ostojić najavio je iskorak hrvatskog turizma u tom smjeru i to je jedini način da se naš turizam transformira iz sezonskog u cjelogodišnji. Naravno, za tako nešto su potrebni konkretni programi i ulaganja, u Splitu prije svega u kongresni centar. Potrebno je napraviti i puno bogatiji sadržaj, kulturni, koncertni i sportski. Očekujem da će hrvatski turizam krenuti u tom smjeru', rekao nam je Vedran Matošić.

Splitu definitivno treba značajno ulaganje u kapacitete, kao i veliki kongresni centar, ali gradu treba i stabilan turistički menadžment s jasnom vizijom razvoja. Jedan od preduvjeta je i eliminacija administrativnih zapreka za strateško planiranje. Sada Split završava kraj Solina i Podstrane, a za ozbiljno planiranje, treba imati u vidu i zaokružiti cijelu regiju srednje Dalmacije i otoka.

Najviše gostiju, oko 27 tisuća, boravilo je u obnovljenom hoteluRadisson Blu, što je u velikoj mjeri utjecalo na ovaj zapažen rast od deset posto. Ove godine počeo se konačno uređivati i hotel Zagreb koji je dio vojnog odmarališta Duilovo. Uređenje tog kompleksa neće imati velikog utjecaja u brojčanom smislu na splitski turizam, ali će oplemeniti jednu zapuštenu lokaciju, što je važno za opću sliku grada.

Leo Nikolić

Leo Nikolić

Izvor: tportal.hr / Autor: Leo Nikolić

Vedran Matošić

Sada još ostaje nada da će se završiti Marjan Hilton i provjerom situacije na terenu, ustvrdili smo da je situacija s dinamikom radova na gradilištu zapadne obale zasad povoljna. Za još veće povećanje potrebno je dodatno povećati kapacitete i podsjetimo da Split ima barem šet-šest potencijalnih lokacija koje su, svaka na svoj način, još uvijek na čekanju. Podsjetimo da je Vilu Rosinu preuzela tvrtka Elanija koja planira obnovu tog hotela na Bačvicama gdje je još jedna lokacija koja čeka bolje dane. Ta lokacija, uz zatvoreni hotel Ambasador i neobnovljeni hotel Bellevue, velikim je dijelom vlasništvo obitelji Crnčević, a koja u posljednje vrijeme nije baš likvidna koji su vezani uz tvrtku Spectator i Optimu Leasing.

Osim daljnjeg povećanja kapaciteta i promjene karaktera Splita iz tranzitnog u turistički centar, izuzetno je važno imati pod kontrolom rast destinacije. Treba paziti da se ne dogodi neželjeni scenarij nekontroliranog turističkog rasta u odnosu na baštinu i život u povijesnoj jezgri grada, o čemu se baš posljednjih mjeseci vodi najviše rasprava. Ako se dobije kvalitetni plan upravljanja povijesnom jezgrom Splita, tada će se moći ostvariti harmonični razvoj od kojeg će imati koristi grad u cjelini, a ne samo pojedini sudionici u turističkom poslu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi