Generacija Z na posao vodi roditelje, a oni im čak i pišu životopise. Do tih je zabrinjavajućih podataka došlo istraživanje provedeno na više od 800 mladih. Takva nesamostalnost štetna je iz više razloga, slažu se stručnjaci
Najnovije istraživanje pokazuje da mladi do 27 godina na razgovore za posao vode – roditelje! Kako prenosi New York Post, prema izvješću ResumeTemplatesa, čak 77 posto mladih priznalo je da je povelo roditelja na razgovor za posao, a čak 79 posto njih kaže da, pazite sad, kontaktiraju sa šefovima tražeći slobodne dane ili povišicu za svoje odraslo dijete.
Istraživanje provedeno na 831 zaposlenom pripadniku generacije Z pokazuje i neke druge zabrinjavajuće trendove, barem što se Amerike tiče: gotovo svi ispitanici (90 posto) priznali su da su im roditelji aktivno uključeni u traženje posla, a svaki treći rekao je da im oni pišu životopis! Neki ispitanici idu još dalje. Prema istraživanju, roditelji im pomažu u izvršenju poslovnih zadataka, a više od polovice njih čak ih vodi na posao.
Prisutnost 'helikopter' roditelja, onih koji su potpuno uključeni u živote svoje odrasle djece, osnažili su online razgovori za posao i rad od kuće, što otvara važno pitanje o samostalnosti mladih ljudi i njihovom snalaženju u stresnim situacijama.
Više štete nego koristi
Julia Toothacre, glavna strateginja za razvoj karijere u ResumeTemplatesu, za New York Post ističe da 'roditelji mogu pomoći pregledom životopisa, davanjem savjeta ili konstruktivnom kritikom. Ali ne bi trebali sudjelovati izravno, jer to narušava vjerodostojnost djeteta i sprečava njegov profesionalni rast'.
Postoji nekoliko razloga zbog kojih su (američki) predstavnici generacije Z nesamostalni u sasvim uobičajenim situacijama, no najviše je za to kriv intenzivan roditeljski nadzor tijekom odrastanja, zbog čega, kako piše isti izvor, očekuju da će im roditelji davati snažnu podršku i 'uskakati' im kad god im je to potrebno.

Osim toga, mladi se, čini se, oslanjaju na roditelje zbog nesigurnog tržišta rada i jake konkurencije. Žele se zato istaknuti - pa makar i uz pomoć roditelja - na što stručnjaci i poslodavci ne gledaju blagonaklono.
Podsjetimo, generacija današnjih dvadesetogodišnjaka na mnogo načina mijenja poslovni svijet.
Istraživanja, ali i objave na društvenim mrežama sugeriraju da im je najvažniji balans između privatnog i poslovnog života, fleksibilnost, plaćeno bolovanje i briga za mentalno zdravlje. U potrazi za unutarnjom srećom i zadovoljstvom, nisu lojalni jednoj tvrtki i kolektivu, već uvijek traže bolje prilike.