Novi Rijeka Gateway kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci u završnoj je fazi građevinskih radova, sva ključna oprema i infrastruktura je instalirana te će terminal početi raditi u drugoj polovini godine, rečeno je u utorak tijekom obilaska gradilišta
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je da je terminal impresivan, da je više od 80 posto radova izvedeno te je ocijenio da će to biti jedan od najsuvremenijih terminala u ovom dijelu Europe, posve automatiziran, digitaliziran, uz poštivanje svih "zelenih" standarda. Uz to, obnovit će se i zgrada starog skladišta, koja je pod konzervatorskom zaštitom, a u njemu će biti smješteni uredi terminala te uredi carine i inspektorata.
Govoreći o početku rada terminala, Butković je rekao da tu ima određenih izazova, da je cestovni spoj na riječku obilaznicu i autoceste realiziran, ali da valja napomenuti da će tu, u punom kapacitetu terminala, prometovati 150 kamiona dnevno te da će to u prometnom smislu biti jedan od izazova.
Drugi je izazov postojeća željeznička pruga, dok se ne izgrade dionica Škrljevo- Rijeka-Jurdani i nizinska pruga u cijelosti, rekao je ministar i naglasio da će tu trebati napraviti maksimum, da se, uz postojeću željezničku infrastrukturu, teret prevozi u prihvatljivom procesu.
U Rijeka Gateway terminal, koji se nalazi na površini od 20 hektara, zajednički ulažu APM Terminals (Maersk Group) i ENNA grupa, u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganja od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu logističke podrške. U drugoj fazi planira se dodatno ulaganje od 180 milijuna eura tijekom sljedećih 10 godina.
Sada 130 zaposlenih, plan je njih 300
Član Uprave Rijeka Gatewaya Tomislav Rosandić rekao je da je sva ključna oprema i infrastruktura instalirana te je u fazi testiranja i primopredaje od dobavljača. Sada je ne terminalu oko 130 zaposlenih, a, nakon početka punog operativnog rada, planira se da će ih biti oko 300.
Govoreći o četiri postavljene super-post-Panamax dizalice, Rosandić je rekao da je riječ o najvećim dizalicama tog tipa, koje mogu iskrcavati najveće brodove za prijevoz kontejnera. Teške su oko 1700 tona, a mogu nositi teret težak do 100 tona. Visina dizalice, kada podigne mostnu ruku, je oko 138 metara i može iskrcavati brodove širine 25 kontejnerskih redova.
Rosandić je još rekao da se koriste najmodernije tehnologije kako bi se utjecaj na okoliš smanjio na najmanju moguću mjeru i dodao je da je pri pripremi terena s lučkog područja uklonjeno više od 400 tona azbesta, kazao je.
Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa rekao je da, kada se zbroje sva ulaganja u terminal i prometnu infrastrukturu, ukupna ulaganja dosežu i 600 milijuna eura te da će Rijeka, kada završi i druga faza projekta, postati prvi kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe.