zaposlenici su skeptični

Radnicima nije jasno zašto ih šefovi žele u uredima; izgleda da ćemo morati dolaziti na posao pa makar radili i manje nego kod kuće

26.06.2022 u 17:35

Bionic
Reading

Nakon dvije godine pandemije krenuo je novi 'seizmički pomak' u kojem sve više poslodavaca od svojih radnika traži da se postupno počnu vraćati u urede, one u kojima već više od 830 dana ništa nije isto. Zaposlenici negoduju na tu ideju nakon dvije godine određene doze i fleksibilnosti koje nosi rad od doma. Jer šef ionako ne može znati radite li u pidžami, jeste li se probudili par minuta prije početka smjene, a ni da povremeno uzmete nekoliko minuta kako biste provjerili društvene mreže i pročitali neku vijest koja nema previše poveznice s vašim poslom, što ne mora utjecati na vašu produtkivnost

To su tek neke od prednosti rada od kuće na koji su ljudi navikli u pandemijsko vrijeme, a mnogi su, ako im je tvrtka tu mogućnost ponudila, odlučili ne vraćati se u urede uopće, pogotovo radnici koji imaju djecu ili oni koji žive dalje od središta tvrtke.

Početkom lipnja izvršni direktor Tesle Elon Musk poručio je svojim radnicima u mailu, koji je Reuters dobio na uvid, da moraju u uredu provesti barem 40 sati tjedno. U protivnom će, naveo je, pretpostaviti da su dali otkaz. Ta je odluka uzburkala javnost, no čini se da je to bio tek početak odluka izvršnih direktora o povratku na staro.

Zaposlenici su u posljednjih nekoliko mjeseci nastojali uspostaviti hibridnu radnu rutinu koja kombinira odlazak na posao i rad od kuće, no većina njih ne shvaća što točno poslodavci od njih žele u takozvanom 'novom radnom svjetskom poretku'.

Također ne shvaćaju kako mogu zadržati dio fleksibilnosti i slobode iz pandemije a da pritom, s druge strane, znaju gdje povući crtu, kada ih se očekuje u uredu i, naposljetku, što se tada od njih očekuje.

Otkazi u slučaju nedolaska?

Voditelj ljudskih resursa u Washington Postu Wayne Connell poslao je mail u kojem zahvaljuje radnicima koji dolaze u ured barem tri puta tjedno, nakon što su tu odluku donijeli još u ožujku. U Washington Postu, kažu, vjeruju da rad iz ureda 'utječe pozitivno na cijelu kompaniju, pomaže pri izgradnji odnosa, boljoj proizvodnji, suradnji i plasiranju kvalitetnijeg sadržaja čitateljima koji se ne može dogovoriti preko Zooma'.

'Ako niste među radnicima koji su barem tri puta tjedno dolazili u ured od odluke iz ožujka ili ako niste dolazili u uopće, trebali biste s time početi od ponedjeljka 27. lipnja, osim ako ste na godišnjem odmoru ili bolovanju. Ako nećete poštivati odluku o trodnevnom radu iz ureda, to će rezultirati disciplinskim postupkom', napisao je Connell.

Situacija s pandemijom bila je iznenadna i u kratkom roku radnici su se trebali prilagoditi novom načinu rada, a nagla promjena rutine nije svima lako pala u borbi da njihovo mentalno zdravlje ostane stabilno uslijed straha od otkaza i pojačane tjeskobe zbog stanja u svijetu.

'Promjene koje smo pretrpjeli u našim svakodnevnim rutinama na početku pandemije nalikuju funkcionalnom oštećenju koje je posljedično mentalnim poremećajima poput depresije i smještanja velikog broja ljuda u veći rizik od pogoršanja mentalnog zdravlja', navodi se u članku Journal of Global Health objavljenom prije dvije godine.

Čelnici nekih kompanija ostaju pri tome da radnici moraju biti u uredu kako bi se ostvarila ista razina produktivnosti kao prije pandemije, premda je veliki broj radnika ustvrdio da su produktivniji tijekom rada od kuće. To potvrđuje podatak da su globalno gospodarstvo i tržište rada porasli u prvom dijelu pandemije, a svjetska proizvodnja po satu rada rasla je za gotovo pet posto 2020. godine, prema navodima Međunarodne organizacije rada.

  • +30
Rad od kuće Izvor: Profimedia / Autor: Martin Novak / Panthermedia / Profimedia

Izvršni direktor Gallupa Jon Cliffon napisao je u uvodu izvješća tvrtke za 2022. godinu, u kojem se dotaknuo stanja globalne radne snage, da bi na radnom mjestu trebali biti bolji lideri.

'Menadžeri moraju biti bolji slušatelji, mentori i suradnici. Sjajni menadžeri pomažu kolegama da uče i rastu, prepoznaju svoje kolege za sjajan posao i čine da se istinski osjećaju brigom o njima. U ovakvim okruženjima radnici napreduju', napisao je Cliffon.

Redizajn organizacijske kulture?

Rješenje za anksioznost zaposlenika u konačnici leži u njihovim menadžerima, ili barem počinje s njima. Otvoren, transparentan i dosljedan dijalog između menadžera i radnika osigurat će ne samo da očekivanja budu jasna, već i da se riješe brige i zabrinutosti zaposlenika oko povratka u ured.

I poslodavci i radnici moraju biti na istoj stranici jer ako poslodavci ne shvaćaju da neće svi dijeliti njihovu viziju rada iz ureda, počet će gubiti ljude koji žele opcije. Stoga će suosjećanje biti imperativ u hibridnom svijetu, kao i razumijevanje da je kombinacija bolja od striktnog povratka u urede.

To bi između ostalog značilo i redizajn organizacijske kulture, za što su potrebne ankete koje provjeravaju mentalno zdravlje zaposlenika, ali i njihove želje i potrebe koje neće ni na koga negativno utjecati.

I dok bi recesija mogla vratiti ravnotežu moći u ruke poslodavaca, sretna, produktivna radna snaga neophodna je bez obzira na ekonomske izglede.