PRVIH DEVET MJESECI

Prihodi Vipneta smanjeni 8,7 posto

Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Drugi najveći domaći mobilni telekom operater Vipnet ostvario je 367,5 milijuna eura prihoda u prvih devet mjeseci što predstavlja pad od 8,7 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, pokazuju najnoviji rezultati objavljeni u sklopu devetomjesečnih poslovnih rezultata Telekom austria koji je vlasnik Vipneta

U trećem kvartalu Vipnetov pad prihoda je još i veći i iznosi 9,5 posto, uz ostvarenih 142,8 milijuna eura prihoda. Pad prihoda u posljednjem kvartalu svakako se može pripisati nametima države u obliku 6 postotnog oporezivanja prihoda od SMS i glasovne komunikacije.

Vipnetov EBITDA (dobit prije kamata, poreza, depercijacije i amortizacije) pao je na razini devet mjeseci 16,2 posto i zaustavio se na 138,2 milijuna eura. Međutim, mnogo je bolji rezultat zabilježen u samom trećem kvartalu kad je pad EBITDA mnogo manji i iznosi 11,5 posto i dosegao je 65 milijuna eura. Iako je na dobit u trećem kvartalu svakako utjecao državni harač, na devetomjesečne rezultate utjecaj je imao i gubitak nacionalnog roaminga koji se dogodio u drugom kvartalu 2008.

Najsnažniji pad Vipnet bilježi u segmentu operativnih prihoda koji je potonuo 23,04 posto i zaustavio se na 85,5 milijuna eura. Međutim, kako je do kraja drugog kvartala velik utjecaj imao gubitak nacionalnog roaminga, a tek u trećem 6 postoni harač države tako su mnogo bolji rezultati u trećem kvartalu kada je pad operativnih prihoda bio mnogo niži i iznosio 13,9 posto. Tako je u trećem kvartalu Vipnetov operativni prihod dosegao 48,2 milijuna eura u odnosu na 56 zabilježenih na kraju rujna 2008.

Na nivou prvih devet mjeseci 2009. Vipnet je smanjio svoja kapitalna ulaganja na 46,4 milijuna eura, što je za 37,6 posto manje nego u prvih devet mjeseci 2008. Mnogo je pak drastičniji pad ulaganja u trećem kvartalu i to za čak 53,9 posto na 15,8 milijuna eura. Kako je predsjednik Uprave i glavni tehnički direktor Mladen Pejković već objašnjavao razlog tome treba tražiti i u novim nametima koje je početkom godine uvela Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije, državnog nameta, te gospodarskog okruženja i krize.

Da se Vipnet ipak dobro bori protiv krize dokazuje i rast broja korisnika na kraju rujna ove godine koji je dosegao 2,6 milijuna uz povećanje njihova broja za 9,9 posto. Tako je Vipnetov tržišni udjel dosegao 42,9 posto, uz procijenjenu penetraciju mobilne telefonije od 137,8 posto.

Ono što je za Vipnet svakako najvažnije jest povećanje broja korisnika na ugovor (pretplatu) koji je porastao 18,3 posto i dosegao 620 tisuća. Nešto manje je zabilježen porast pre-paid korisnika (bonovi) koji je dosegao 1,985 milijuna uz rast od 7,5 posto.

Kada je pak riječ o mjesečnoj potrošnji ona je na kraju trećeg kvartala dosegla prosječno 12,6 eura uz pad od čak 19,2 posto. Međutim, ogroman je pad potrošnje zabilježen u segmentu korisnika na ugovor koji troše tako 30,2 eura što je čak 23,4 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2008. Korisnici koji pak koriste pre-paid Vipnetove usluge troše svega 7,2 eura u prosjeku mjesečno, no pad u ovom segmentu je očekivano manji i iznosi 19,1 posto.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi