PODBACILO ŽIVOTNO OSIGURNJE

Premija osiguravatelja 1,2 posto niža nego lani

20.06.2016 u 09:50

Bionic
Reading

Krajem svibnja ove godine, prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), 23 hrvatska društva za osiguranje zaračunala su ukupnu bruto premiju u iznosu od 4,05 milijarde kuna, što predstavlja pad od 1,2 posto u odnosu na svibanj 2015., potaknut ponajprije nižom premijom u segmentu životnih osiguranja

Viša se zaračunata premija u svibnju ove u odnosu na prošle godine bilježi u skupini neživotnih osiguranja, koja čini 68,46 posto ukupne premije, i to za 0,24 posto, na 2,77 milijardi kuna, No, u segmentu životnih osiguranja zaračunata bruto premija je istodobno pala za 4,13 posto, na 1,27 milijardi kuna, pokazuju podaci HUO-a.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je Osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem svibnja u iznosu od 867,9 miljuna kuna ili 5,4 posto nižom u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

U sklopu Osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima Obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s premijom u iznosu od 824,3 milijuna kuna. Taj je iznos premija za 6,3 posto niži nego u svibnju prošle godine, a i dalje se može pripisati utjecaju liberalizacije tog tržišnog segmenta, odnosno nižim cijenama polica obveznog autoosiguranja. Naime, podaci HUO-a pokazuju da je prosječna premija u toj vrsti osiguranja u svibnju ove godine iznosila 941,70 kuna te je bila za 9,65 posto niža u odnosu na svibanj prošle godine.

U segmentu životnih osiguranja, pak, najveći udio ima klasično životno osiguranje, s premijom krajem svibnja u iznosu od 981,7 milijuna kuna, što je za čak 14,33 posto manje u odnosu na premiju iz svibnja prošle godine.

Promatrano prema društvima za osiguranje, krajem svibnja najveći je tržištni udio, od 30,4 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom od 1,23 milijarde kuna.

Drugi je Allianz, s 498,7 milijuna kuna premije, odnosno 12,3 postotnim tržšnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc, sa 324,6 milijuna kuna premije, odnosno udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 8,01 posto.

Croatia osiguranje je krajem svibnja zauzimalo najveće udjele u oba segmenta osiguranja - u neživotu je držalo 34,24 postotni udio (premija od 949,9 mln kn), a u životu 21,9 posto (280,4 mln kn premije).