S MALO DO PUNO

Potrošili ste previše na ljetovanje, a sad biste i skijali? Evo kako!

  • Autor: Nikola Sučec
  • Zadnja izmjena 08.01.2017 08:01
  • Objavljeno 08.01.2017 u 07:00
Prvi vikend u siječnju Hrvati tradicionalno koriste za odlazak na zimovanje

Prvi vikend u siječnju Hrvati tradicionalno koriste za odlazak na zimovanje

Izvor: Pixsell / Autor: Anto Magzan

Odlazak na ljetovanje financijski je stresan, kao što to na koži osjete naši brojni sugrađani. U ovom trenutku u Hrvatskoj ima oko 300.000 blokiranih građana te oko 200.000 nezaposlenih. Sabrati novac za ljetovanje nije lako nekome s ispodprosječnim primanjima, a još je veći izazov financiranje zimovanja – put u slovenska, talijanska i austrijska skijališta daleko je skuplji od ljetovanja na obali

Pogotovo je teško onima koji bi se zaputili na skijanje, a još nisu ni otplatili ljetovanje. Dug na dug neće uroditi ničim dobrim, pa visoko zaduženim sugrađanima preporučujemo ostanak kod kuće i aktivnu štednju, kao što smo to i preporučili ovo ljeto.

Štednja je ključ i jedno od mogućih rješenja za bezbrižno ljetovanje i zimovanje. Zimovanje je posebno izazovno jer njegova sezona dolazi iza božićnih i novogodišnjih blagdana koji su sami po sebi kobni za kućne proračune.

Statistike koje objavljuje Eurostat govore da sve manje građana Europske unije štedi i ima 'fond za crne dane' – Hrvatska po ničime ne odstupa od prosjeka, pa i u prihvaćanju novog životnog stila koji podrazumijeva razvlačenje plaće od prvog do prvog i nepripremljenost za neočekivane troškove.

Cijela priča oko štednje, ali i potrošnje pa i eventualnog skijanja ove godine, kako je to primijetio jedan od čitatelja na ranijem tekstu, svodi se staru poslovicu 'pokrij se koliko si dugačak'. Drugim riječima, ako nemate 'crni fond' za svakodnevicu, jednostavno ostanite kod kuće i preskočite godišnji, ali i počnite s pripremama za skijanje u 2018.

Odlazak s obitelji na skijanje ne mora biti financijska noćna mora  Profimedia

Odlazak s obitelji na skijanje ne mora biti financijska noćna mora Profimedia

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia


Kada smo priredili vodič za štednju za ljetovanje, postavili smo tri ciljna budžeta od 2000, 4000 i 6000 kuna. Skijanje je ipak nešto skuplji sport od ležanja na suncu pa se u startu treba pripremiti na veća odricanja.

Za, primjerice, štednju od 6000 kuna, svakoga dana do iduće sezone skijanja treba se odreći 17 kuna. Kako to tog novca? Neki teško, neki vrlo lako. Ako svakog dana popijete jednu kavu u lokalnom kafiću, u godinu dana na taj komfor potrošit ćete 3650 kuna, pod uvjetom da kava stoji deset kuna.

Kava i izlasci su uvijek prvi na listi za 'odstrel', no ako ne možete protiv sebe, morate detaljni proanalizirati troškove svojeg kućanstva.

Istraživanja pokazuju da osobe koje upadaju u financijske probleme ne vode evidenciju troškova. Ako ne znate na što trošite novac, kako ćete pogledati gdje ima mjesta za uštedu – nikako! Vođenje kućnog budžeta nije nikakav bauk i ne troši puno vremena, a zauzvrat ćete dobiti vrijedne podatke i ideje gdje odrezati, umjesto da po internetu tražite površne savjete, poput 'kupite jeftinije cipele' ili 'organizirajte vrtnu prodaju'.

Štednja u staklenci je začetak ozbiljnije štednje  Profimedia

Štednja u staklenci je začetak ozbiljnije štednje Profimedia

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Netko će možda skupljati kovanice i ubacivati ih u staklenku. Samo tako svakog mjeseca može se doći do nešto više novca i približiti se željenom iznosu od 6000 kuna.

Svatko bi sam trebao znati gdje može rezati. Ako su kave već maknute s popisa, logično je da ih slijede uštede na odjeći, namirnicama i kućanskim aparatima. Bijela tehnika nudi puno prostora za uštede, na primjer samo na kupnji jednog televizora može se uštedjeti i do tisuću kuna ako ste pogledali sve ponude, procijenili što vam zaista treba i odabrali najpovoljnije.

Sve u svemu – čarobnog rješenja pri odricanjima i štednji nema, ali nagrade su dugoročno velike te će vas potaknuti na još više štednje. Idealno bi bilo kada bi štednju pratili i novi izbori prihodi za vas i vaše kućanstvo.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!