TRŽIŠTE RADA

Nudi plaću od 4.500 do 8.000 kuna, a radnika nema

  • Autor: Nikola Sučec
  • Zadnja izmjena 11.11.2016 21:20
  • Objavljeno 11.11.2016 u 21:20
Stevica Kuharski, vlasnik Locodelsa

Stevica Kuharski, vlasnik Locodelsa

Izvor: Pixsell / Autor: Goran Stanzl

Poslodavcima u Hrvatskoj sve je teže pronaći radnike. Neke muči to što su kvalificirani radnici otišli u inozemstvo, neki ne mogu ili ne žele ponuditi veće plaće, treći ne znaju kako pronaći radnike

Poduzetnik Stevica Kuharski, osnivač Locodelsa koji se bavi IT rješenjima u četvrtak se na Facebooku požalio koliko je teško pronaći radnike:

'Zadnja dva dana imali smo razgovore za posao na poziciji prodavača. Na oglas gdje je jasno istaknuta plaća od 4.500 do 8.000 kuna javilo se 28 ljudi. Od 28 prijavljenih 16 je pozvano u prvi krug razgovora. Njih dvoje se zahvalilo na pozivu jer su u međuvremenu pronašli posao. Od preostalih 14 njih šestero je došlo na razgovor. Sedmero njih se ili nije javilo (reagiralo bilo kojim kanalom komunikacije) ili je u minutu pred dogovoreni termin otkazalo dolazak. A onaj posljednji javio je, pazi sad, da će možda doći, a možda neće.'


Zašto toliko slab odaziv na oglas za posao s plaćom od 4.500 do 8.000 kuna?

'To je i više nego solidna plaća. Iznenadio me odaziv, ljudi koji su bili na razgovoru uopće nisu došli do mene preko oglasa na portalima nego preko Facebooka ili drugih kanala. Znači li to da se najkvalitetniji ljudi nalaze direktno? Ako je to tako, na specijaliziram portalima će zapravo ostati oni nezapošljivi', rekao je Kuharski tportalu uz opasku da ako se u Hrvatskoj stalno žalimo kako nema posla, a poslodavci imaju ovakve probleme, onda tog problema zapravo i nema.

Aleksandar Zemunić, direktor tvrtke Selectio koja se bavi ljudskim resursima, tportalu je objasnio zbog čega neki poslodavci ne mogu pronaći adekvatnu radnu snagu.

'Pitanje je jednostavno, a uzroka je jako puno. Uvijek nedostaje pojedinih profila ljudi. Recimo komercijalista ima dovoljno, no pitanje je kakva rješenja ili proizvode potencijalni poslodavac prodaje. Pitanje je i kakve se znanja sve traže, koliko je usporedivih kompanija, za neke poslove oglas na internetu uopće nije dobar kanal komunikacija i konačno na kakvom je glasu poslodavac', rekao nam je Zemunić.

Manjak kvalitetnog kadra

Dodaje kako je nedostatak radne snage posebno izražen u IT-u jer radnici imaju dobar izbor potencijalnih poslodavaca i aktivno ne traže novi posao. 'Takvi ljudi ne prate portale i traže novi priliku svaki tjedan. Kombinacija ovih faktora najčešći je slučaj zbog kojeg poslodavci imaju problema', rekao je.

Dodatan faktor zbog kojeg u nekim cehovima nedostaje radnika je i odlazak na rad u druge zemlje. 'Uvijek je izazovno tražiti radnike u IT-u, nije dovoljno objaviti oglas, kandidatima treba pristupiti aktivno i treba ih motivirati. Manje tvrtke, tvrtke za koje se ne čuje i tvrtke koje su na lošem glasu uvijek su u nepovoljnoj poziciji', dodaje Zemunić.

Nezaposleni pretražuju oglase  Pixsell

Nezaposleni pretražuju oglase Pixsell

Izvor: Pixsell / Autor: Petar Glebov

Zaključuje kako od jednog primjera ne treba raditi senzaciju nego se uvijek moraju potražiti dublji uzroci. 'Uvijek je bio izazov, i prije krize, pronaći kvalitetne kandidate u Hrvatskoj. Sad postaje i teže zato što je tržište aktivno i ima sve više atraktivnih poslodavaca. To je dobro, jer što bude više atraktivnih poslodavaca, više će ljudi ostajati i u Hrvatskoj.'

Prodaja i poslovi vezani za proviziju znaju biti dosta izazovni za potencijalne radnike, pogotovo za kandidate bez imalo iskustva. Nedostatak radnika pogađa i druge struke. Najviše ljudi nedostaje u brodogradnji u kojoj je najviše radne snage pobjeglo u Italiju zbog daleko viših plaća. Nedostaje i građevinara koji za kruh zarađuju uglavnom u Njemačkoj, a oko tisuću ljudi gotovo uvijek nedostaje u turizmu i IT-u.

451910, 451577, 450910, 450894

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!