dobra godina

Neto dobit Ine 1,1 milijardu kuna, prihodi porasli za 45 posto

  • Autor: N. S./Hina
  • Zadnja izmjena 29.10.2021 15:52
  • Objavljeno 29.10.2021 u 15:52
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Marko Prpic/PIXSELL

Neto dobit Ine za prvih devet mjeseci ove godine iznosi 1,1 milijardu kuna, a tome je pridonio rast ukupnih prihoda za 45 posto, na 16,95 milijardi kuna u odnosu na lanjskih 11,7 milijardi kuna kada je kompanija zbog pada prodaje izazvanog zatvaranjem zbog korone imala gubitak veći od milijarde kuna.

Ukupni rashodi Ina grupe u prvih devet ovogodišnjih mjeseci porasli za za 21,8 posto, na 15,67 milijardi kuna.

EBITDA na razini grupe u prvih devet mjeseci iznosila je 2,3 milijarde kuna, a istraživanje i proizvodnja nafte i plina je glavni pokretač rezultata s EBITDA od 1,6 milijardu kuna, kažu u Ini.

Dodaju da je rezultat rafinerija i marketinga, uključujući usluge kupcima i maloprodaju, dostigao jednu milijardu kuna, kao rezultat bolje od očekivane turističke sezone.

Predsjednik Uprave Ine Sándor Fasimon izjavio je da ovu godinu obilježava povoljnije eksterno okruženje, iako se poremećaji u svjetskoj ekonomiji nastavljaju.

"Cijene nafte i plina nisu se samo opravile, već ih je nagli porast potražnje pogurao daleko preko očekivanih, s razinama cijene nafte Brent preko 70 dolara po barelu u trećem tromjesečju 2021. i daljnjim rastom u četvrtom tromjesečju. Takvo okruženje povećalo je prihode Ina Grupe na razinu od preko 16 milijardi kuna. Ovaj skok cijena osnovni je pokretač snažnih rezultata, osobito u djelatnosti istraživanja i proizvodnje nafte i plina koja je ponovno najveći generator novca", izjavio je Fasimon.

Inina benzinska postaja

Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Cagalj

Ipak, upozorava kako je olakšanje "potaknuto izvana" i da "nastavak prirodnog pada proizvodnje ostaje izazov".

Najavljuje da će u tom smislu Ina nastojati maksimizirati hrvatski portfelj, "kako na kopnu tako i u podmorju, novom kampanjom bušenja čiji je cilj povećanje proizvodnje plina".

Dodaje da se prodaja rafinerijskih proizvoda povećala na ključnim tržištima, dok su se maloprodajne prodajne količine oporavile za 14 posto u usporedbi s prvih devet mjeseci 2020. godine, koje je uglavnom obilježila pandemija. To pripisuje turističkoj sezoni, koja je bila bolja od očekivanja.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!