RUPA BEZ DNA

Na plaće HŽ potroši 200 mil. više nego što zaradi

16.07.2009 u 13:31

Bionic
Reading

Uhićenje bivšeg predsjednika Uprave zbog pronevjere, basnoslovne plaće sindikalnih čelnika koji ne rade ništa, zapošljavanje po rođačkoj vezi… afera za aferom potresa Hrvatske željeznice. Kao šlag na tortu danas su u medijima izašli rezultati poslovanja za 2008. koji još zornije govore da je ta državna tvrtka rupa bez dna

HŽ Holding potrošio je prošle godine na plaće i naknade radnicima 1,8 milijardi kuna, a operativni prihod bio mu je samo 1,6 milijardi kuna. Tako da željeznice na plaće za oko 13.500 radnika potroše 200 milijuna kuna više nego što sami zarade, piše Business.hr.

HŽ Holding, koji osim krovnog holdinga čine četiri tvrtke – Cargo (prijevoz tereta), Putnički prijevoz, Infrastruktura i Vuča vlakova, lani je poslovao sa 61,7 milijuna kuna gubitka, premda je iz državnog proračuna po raznim osnovama primio čak 3,6 milijardi kuna. Dok su ostale tri tvrtke poslovale s dobiti, Cargo je glavni krivac što je HŽ Holding poslovao s gubitkom, jer je 2008. završio u minusu od 62,8 milijuna kuna.

Cargo je lani vodio Zoran Popovac, koji je prije nekoliko mjeseci na čelu Uprave HŽ Holdinga naslijedio uhićenog Davorina Kobaka, osumnjičenog za pronevjeru.

Troškovi radnika u HŽ-u narasli su lani 223 milijuna kuna, u odnosu na 2007. godinu kada su iznosili 1,58 milijardi kuna. Plan je bio da se na troškove radne snage u 2008. potroši 1,76 milijardi kuna.

U HŽ-u su planirali i smanjiti radni omjer (odnos troškova i operativnih prihoda) sa 193 posto u 2007. na 187 posto u 2008. No taj je plan debelo podbacio jer je radni omjer u 2008. iznosio čak 119 posto.

Popovac kaže, prenosi Business.hr, da su troškovi radnika povećani zbog manjeg smanjenja broja radnika tijekom godine od planiranog.

'Povećani su troškovi prijevoza radnika na posao i s posla zbog poskupljenja gradskog prijevoza. Isto tako, izmjenama pravilnika o porezu na dohodak povećan je dar djeci sa 400 na 600 kuna, kao i božićnica sa 2.000 kuna na 2.500 kuna, a prema kolektivnim ugovorima ugovorena je isplata manja 5,7 posto od planirane, odnosno za 38,8 milijuna kuna', objašnjava Popovac.

Što se tiče povećanog radnog omjera, njega Popovac obrazlaže gospodarskom krizom u svijetu, zbog čega je pao prijevoz robe željeznicom u međunarodnom prijevozu.