nestašica čipova

Kupci novih automobila mogli bi još dulje čekati na isporuku svojih limenih ljubimaca

23.08.2021 u 09:22

Bionic
Reading

Kako prenosi Financial Times, kriza s isporukom elektroničkih dijelova u globalnoj automobilskoj industriji produbljena je nakon što se val zaraze koronavirusom proširio jugoistokom Azije

Tri od četiri najveća proizvođača automobila u svijetu objavila su prošloga tjedna da im je proizvodnja dodatno poremećena.

Posljednji u nizu je njemački Audi, dio Volkswagena. Najavio je da će produljiti ljetni odmor za oko 10.000 radnika u tvornicama u Ingolstadtu i Neckarsulmu i skratiti radno vrijeme zbog nestašice čipova, prenosi Poslovni dnevnik.

U glavnom pogonu u Ingolstadtu sve će montažne linije biti u mirovanju do 30. kolovoza zbog nestašice elektronike i priprema za proizvodnju potpuno električnog Q6 etrona, objavila je kompanija.

U Neckarsulmu je veći dio proizvodnje obustavljen zbog nestašice čipova prije nekoliko dana. Audi je preventive radi najavio da će skratiti radno vrijeme i u rujnu, ali istodobno planira dodatne smjene tijekom nekoliko vikenda.

“Moramo planirati iz tjedna u tjedan. Ranije su čak i planirane dodatne smjene morale biti otkazane”, objasnio je glasnogovornik Audija.

Kada komponente budu isporučene, nastojat će nadoknaditi izgubljenu proizvodnju. Audi ima popunjene knjige narudžbi, ali u prvoj polovini godine zbog nestašice komponenti nije uspio proizvesti oko 50.000 automobila. Volkswagen je pak najavio da će zbog nestašice poluvodičkih komponenti proizvodnja u glavnoj tvornici u Wolfsburgu nakon ljetne stanke biti pokrenuta u ograničenom opsegu.

Glasnogovornik VW-a priopćio je da će sve proizvodne linije ovoga tjedna raditi samo u jednoj smjeni, ali nije mogao navesti na koliko će radnika ta odluka utjecati. Kompanija je zbog pandemije koronavirusa već nekoliko puta morala prilagođavati proizvodni program.

Financijski direktor BMW-a Nicolas Peter ističe pak da su ove godine mogli prodati 70 do 90.000 automobila više da nije ponestalo čipova.

“No trenutno su sve naše tvornice u svijetu dobro opskrbljene”, naglasio je u četvrtak glasnogovornik BMW-a. U Leipzigu proizvodnja teče normalno, a u Münchenu i Dingolfingu bit će u ponedjeljak pokrenuta prema planu, nakon ljetne stanke, kao i u Oxfordu.

Najveći svjetski proizvođač, japanska Toyota, objavio je da će do rujna sniziti globalnu proizvodnju za 40 posto. Japanska kompanija dodala je da će idućeg mjeseca proizvesti 540.000 vozila, umjesto 900.000, kako je prvotno bilo planirano.

Gotovo sve Toyotine tvornice u Japanu bit će pogođene nestašicom dijelova, s ukupno 27 proizvodnih linija. Toyotine tvornice u Sjevernoj Americi i Kini proizvest će 80.000 vozila manje, a u Europi će s traka izaći 40.000 automobila manje.

Iz Toyote su pojasnili kako je iznenadni porast broja oboljelih u Vijetnamu i Maleziji pogoršao nestašicu elektronike, ali i ostalih dijelova. Te dvije države imaju ključnu ulogu u proizvodnji elektronike, ali i pakiranju i testiranju komponenti koje se koriste od automobila do mobitela.

Toyotino najveće proizvodno središte u jugoistočnoj Aziji je Tajland te se također bori s rekordnim brojem oboljelih, piše Poslovni dnevnik.