SLAVKO LINIĆ

Još nije ministar, a već izvrijeđao kupce škverova

  • Autor: L. Filipović
  • Zadnja izmjena 07.03.2017 15:05
  • Objavljeno 06.12.2011 u 15:09
slavko linić

slavko linić

Izvor: Pixsell / Autor: Pixsell

Veliki izazov za Kukuriku vladu bit će rješavanje problema domaće brodogradnje, a ne može se reći da su dobro započeli. Iako još nije sjeo u ministarsku fotelju, Slavko Linić već je uspio izvrijeđati Danka Končara, jedinog zainteresiranog za kupnju 3. maja, Kraljevice i Brodotrogira

Liniću je zasmetalo što je Končar najavio da će zatražiti naknadu štete za dosadašnje troškove, ukoliko nova vlada – što je sam Linić najavio - zaustavi proces privatizacije i krene u raspisivanje novog natječaja

Izgledni novi ministar financija poručio je Končaru preko Večernjeg lista da je zajedno s premijerkom Jadrankom Kosor prevario javnost i da uopće nikad nije bio ozbiljan kandidat za brodogradilišta.

'Končar može govoriti da mu je kriva Vlada, ali imao je dovoljno vremena da privede stvari kraju ili da odustane. Umjesto da pogne glavu i ispriča se za sramotu koju je učinio, on bi još i naknadu', rekao je Linić, koji prema svemu sudeći uopće neće pokrivati resor gospodarstva, pod koji spada i brodogradnja, već će glavnu riječ imati Radimir Čačić

Brodogradnja nije strateška industrijska grana

Institut za javne financije napravio je istraživanje koliko su brodogradilišta prepreka fiskalnoj konsolidaciji, a rezultati su porazni.

Zaključeno je kako teza o brodogradnji kao strateškoj industrijskoj grani ne stoji. Državne potpore i ukupni godišnji gubici u pojedinim godinama, pokazuje analiza, nadilaze ukupnu vrijednost isporučenih brodova.

Zbog toga se konstatira da visoke potpore škverovima potkopavaju financijsku stabilnost države i provedbu očekivanih fiskalnih konsolidacija.

U tvrtci Jadranska ulaganja koju vodi Končarov sin Nenad na Linićev napad ostali su hladni. Štoviše, Končar mlađi kaže da on cijeni iskrene ljude koji kažu ono što misle

'Ne želimo Liniću odgovarati preko medija. Jasno je da će novoj vladi trebati vremena da se upozna s problematikom. Po svemu sudeći, oni još nemaju čvrst konsenzus oko brodogradilišta, i o tome sigurno neće odlučivati samo jedan čovjek. Nećemo u tome smetati već ćemo biti konstruktivan element', smiruje tenzije Nenad Končar

I bez Linićevog istupa, jedina dva ponuđača za kupnju domaćih škverova, uz Jadranska ulaganja tu je i samoborski DIV, dovoljno su napeta i nervozna. Privatizacija je doslovno zapela u slijepoj ulici. Samoborci su najavili da su oni u igri još samo do 31. siječnja, kad će povući svoju ponudu za Brodosplit

I Končar potvrđuje da su pregovori s državom u zadnjih mjesec dana bili samo šminka, razgovor bez sadržaja, iako su dvije strane trebale zajednički utanačiti sadržaj kupoprodajnih ugovora.

On se nada da će nova vlada imati jasnu i dobro promišljenu politiku prema brodogradilištima. Kao krucijalnu stvar ističe da se mora promijeniti odluka da kupci škverova moraju plaćati jedan posto od ukupnih godišnjih prihoda na ime koncesijske naknade za korištenje pomorskog dobra.

'Bespredmetno je sad pričati hoćemo li mi tražiti naknadu štete ako se zaustavi privatizacija. Nisu tu važni niti Linić niti Končar. Važno je samo to da ako ostane tih jedan posto, zaboravite na hrvatsku brodogradnju!', kaže Končar objašnjavajući kako se radi o niskoprofitabilnoj djelatnosti i u najboljim godinama.

Kako se Linić nije javljao na naše pozive, ima li Kukuriku koalicija čvrsto i jasno stajalište što napraviti s brodogradnjom priupitali smo njihovog gospodarskog stratega Branka Grčića, izglednog novog ministra regionalnog razvoja.

Od započetog procesa privatizacije, kaže on, neće se odmah odustati. Pokušat će se postići dogovor s Jadranskim ulaganjima i DIV-om u narednih mjesec-dva. Uz to zatražit će nove konzultacije s Europskom komisijom.

'Imamo dvije opcije ukoliko trenutni natječaj propadne: pokrenuti restrukturiranje unutrašnjim snagama, što bi se baziralo na zadržavanju osnovne djelatnosti i prodaji svih popratnih, manjih tvrtki, ili ćemo ići u još jedan ciklus privatizacije', objašnjava Grčić.

Ističe kako razumije Končara kad se žali zbog neprimjerene koncesijske naknade jer je i po njemu to 'dosta restriktivan uvjet'

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi