žele fleksibilnost
Istraživanje pokazalo: 70 posto radnika želi opciju rada od kuće, a čak 76 posto ljudi doživjelo je burnout na radnom mjestu

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal.hr
Rezultati su to brojnih istraživanja provedenih u 2021. i 2022. godini koje je konzultantska kuća Kearney predstavila danas na HR Business Breakfastu na kojem se okupilo više od 150 HR stručnjaka pod nazivom 'Nove HR strategije otporne na buduće izazove', u organizaciji Američke gospodarske komore u Hrvatskoj i BE-terne održanog u hotelu Hilton Garden Inn.
-
IT tvrtka Q
Kako izmjeriti zadovoljstvo zaposlenika, a kako korisnika? Evo što kažu stručnjaci tvrtke koja je otkrila zanimljivu vezu...
-
isplativ potez?
Zagrebačka tvrtka razbila je tabu, objavljuje plaće ljudi koji rade isti ili sličan posao. Doznajte kako to funkcionira
-
NA RAZINI EUROPE
Izmjerena razina digitalizacije Hrvatske – i dalje smo ispod prosjeka zemalja srednje i istočne Europe, no u ovim područjima smo jaki
'Ono što je ljudima danas bitno kako bi se negdje zaposlili, a kasnije i ostali, jesu priroda samog posla, odnosno da im bude zanimljivo i uzbudljivo na radnom mjestu; podrška od menadžera i team lidera, odnosno da se imaju kome obratiti; razvoj i edukacija; ravnoteža između poslovnog i privatnog života; plaća i benefiti u kompaniji, te da njihov posao i tvrtka u kojoj rade ima neku svrhu. Danas sve više ljudi na razgovorima za posao pita poslodavce zašto postoje, što će on i zašto će raditi. To je velika novost na tržištu koja poslodavce iznenađuje', rekao je Marko Derča, partner u Kearneyu, i dodao da ljudima 'nije problem puno raditi, ako je radna okolina zdrava i ako smiju sami organizirati svoj radni dan'.
Želje i zahtjevi brzo se mijenjaju
No, upozorio je i kako se želje i zahtjevi na tržištu rada mijenjaju svakih nekoliko mjeseci, a s time su se složili i stručnjaci iz područja ljudskih resursa koji su se danas okupili u zajedničkoj konferenciji AmChama i BE-terne o izazovima i trendovima u svijetu HR-a.
'Trendovi su rješenja koja su uspjela pobijediti druge ideje i rješenja u poslovanju. Oni upućuju gdje će organizacije graditi svoju konkurentnost, a svijet kojem idemo vezan je za nešto što je vrlo krhko, lako uništivo, nelinearno, anksiozno i toliko kompleksno da je jako teško shvatljivo i upravo takav je današnji pristup radu i tržištu rada. Mi smo ti koji u nekom segmentu stvaramo same poslove i radna mjesta sukladno kontekstu poslovnih potreba i tržišta rada. HR je primjer koliko se posao, radna opterećenja i tražene vještine proširile i koliko se toga promijenilo', zaključio je Vladimir Benić, direktor Career Centra.
Primjer tome dale su HR stručnjakinje Kristina Jerković iz SofaScorea, Martina Roša iz Jamnice, Monika Ivanović iz Infobipa te Marina Jurić iz Addiko Banka, u panelu 'Kako iskustvo zaposlenika utječe na njihovo zadržavanje?' koji je moderirao upravo Vladimir Benić.

Izvor: Ostale fotografije / Autor: tportal.hr
Kultura feedbacka
'Fluktuacija u IT sektoru veća je nego u drugom sektoru. Najveći izazov je zadržati senior radnike, odnosno teško ih je pronaći pa onda i zadržati, budući da vrlo lako mogu otići, otvoriti paušalni obrt, raditi za stranu firmu uz opciju remote rada. Kod nas je prednost to što imamo seksi proizvod na kojem je zanimljivo raditi. No, ono na što stavljamo naglasak jest osjećaj pripadnosti firmi i individualni pristup svakom radniku. Važno nam je da menadžer doista vodi ljude, da ih prati i pomaže im. Iskustvo zaposlenika jako je pojedinačna tema i tako joj treba i pristupati', poručila je Kristina Jerković, specijalist za Employer Branding u SofaScoreu.
Da su individualni pristup zaposleniku i menadžeri ključni u zadržavanju radnika složile su se i ostale sudionice panela.
'Imamo jako specifične pozicije, a temom iskustva zaposlenika počeli smo se baviti intuitivno i postepeno. Različiti su zahtjevi radnika u proizvodnji i transportu, a različiti onih koji rade uredske poslove. Vozačima nije bitan wellness program, već da im se olakša fizički naporan posao. Radnicima na liniji bitnije je da imaju bolju radnu opremu, a onima koji se bave marketingom i vođenjem ljudi edukacije. Stoga smo izgradili kulturu feedbacka koja nam je prije bila nepoznanica, ljudi su nam rekli što ih konkretno muči i to se pokazalo jako korisnim', svoja iskustva podijelila je Martina Roša, izvršna direktorica ljudskih resursa u Jamnici.
Ipak, temelj svega jesu podaci koje brojne tvrtke danas dobivaju uz pomoć tehnologije, što je ispričala Monika Ivanović, globalna voditeljica Employer Brandinga u Infobipu.
'Implementirali smo culture platformu putem koje pratim engagement, zadovoljstvo i iskustvo zaposlenika koji nam pišu pozitivne i negativne komentare o radu i okolini u firmi, odnosno tako saznajemo na čemu trebamo raditi. Nakon što sama platforma izračuna sve korelacije i izbaci određene metrike, naši analitičari naprave listu problema s kojima se ljudi suočavaju u Infobipu. No, to je samo baza, nakon toga ipak moramo pričati s ljudima i s njima pronaći pravo rješenje', rekla je.
Milenijalci često mijenjaju poslove
Iskustvo zaposlenika nije još samo jedan 'buzzword' u poslovnom svijetu, već pojam koji krije značajan potencijal i važnost u segmentu upravljanja ljudskim potencijalima, a način kreiranja i provedbe strategije iskustva zaposlenika može igrati ključnu ulogu u privlačenju i zadržavanju talenata, zaključak je današnjeg događaja.
'Korisničko iskustvo dolazi od zaposlenika te je stoga bitno da oni budu educirani i motivirani. Taj izazov ne bi bio toliko velik da nije toliko kroničan nedostatak ljudi na tržištu. U EU je stopa nezaposlenosti svega sedam posto, nikad nije bila niža. Rezultate firmi limitira nedostatak radne snage i proces traženja zaposlenika sve je skuplji. Zbog toga je cijela paradigma promijenjena - danas više ne biraju poslodavci zaposlenike nego zaposlenici poslodavce. Uz nedostatke radne snage, još je izazova – radni vijek zaposlenika u jednoj tvrtki se skratio. Statistike pokazuju da čak 70 posto milenijalaca mijenja posao unutar dvije godine, a oni su dominantna radna snaga. Stoga je potrebno pronaći rješenja kojim ćemo ih zadržati', poručio je Krešimir Mlinarić, direktor BE-terne u Hrvatskoj.


ALIENWARE monitori
Ekskluzivno!IPS ekran, 1 ms odaziv, 240-360 Hz, nVidia G-Sync.
KUPI SADA

PHILIPS slušalice
−50%Otporne na znoj i prskanje, spremne za do 12h reprodukcije.
KUPI SADA

DELL monitori
Besplatna dostavaAlienware 25" IPS 240Hz te G2422HS 24" IPS 165Hz.
KUPI SADA

Klima uređaji
Besplatna dostavaUpali, rashladi i uživaj s Hyundai, Tesla ili Elit klimama.
KUPI SADA

DYSON Airwrap
2 godine jamstvaOblikujte kosu zrakom, bez ekstremne topline.
KUPI SADA

Hladnjaci
Besplatna dostavaVelika ponuda ugradbenih i samostojećih hladnjaka premium brendova.
KUPI SADA