NABAVILI BANKOVNA JAMSTVA

IGH i Konstruktor osigurali posao stoljeća

  • Autor: Hina/tportal.hr
  • Zadnja izmjena 09.02.2010 17:11
  • Objavljeno 09.02.2010 u 14:08
jure radić, jadranka kosor

jure radić, jadranka kosor

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Damir Krajač

Hrvatski konzorcij koji čine Konstruktor, IGH i Tehnika dostavio je potrebna jamstva za financiranje izgradnje autoceste Bar-Boljari u Crnoj Gori i poslovi će biti nastavljeni predviđenom dinamikom, doznaje Hina u utorak u crnogorskom Ministarstvu prometa, pomorstva i telekomunikacija

Time je hrvatski konzorcij ispunio rok koji mu je dala crnogorska vlada za dostavljanje jamstava.

'Vlada Crne Gore će nastaviti predviđenu proceduru analize dostavljenih ponuda i zaključivanja ugovora sa hrvatskim konzorcijem i financijskim institucijama', kazao je predsjednik Komisije za provođenje natječaja i pregovaranja Zoran Radonjić. 'Ukoliko sva ta jamstva budu ispravna, konzorcij na čelu s Konstruktorom bi mogao konačno otpočeti i s konkretnim radovima na najtežoj dionici autoceste Podgorica-Mateševo'.

Crnogorsko vladino vijeće za izgradnju autocesta nedavno je ocijenilo da dostavljena jamstva prvorangiranog ponuđača, hrvatskog konzorcija ne osiguravaju konačno zaključenje financijskih ugovora, zbog čega bi trebalo uzeti u obzir i alternativna rješenja.

U drugoj polovici prosinca, Vijeće je dalo Konstruktoru, s kojim je potpisan ugovor o koncesiji za gradnju autoceste od Bara do Boljara, rok od 60 dana za dostavu novih finacijskih jamstava

Vijeće je tada odlučilo i da zbog uštede na vremenu počnu preliminarni pregovori s drugoplasiranim izvođačem s natječaja, grčko-izraelskom tvrtkom Aktor HCH ako hrvatski graditelji ne ispune dogovorene rokove.

Ugovor o koncesiji za izgradnju autoceste Bar-Boljari, koja ide od krajnjeg juga do krajnjeg sjevera Crne Gore, konzorcij Konstruktora, IGH-a i Tehnike potpisao je u lipnju prošle godine.

Riječ je o autocesti duljine 169,2 kilometra, a po projektu hrvatski bi graditelji trebali probiti 48 tunela i izgraditi 107 mostova i vijadukata. Najdulji most, oko pet kilometara, bit će podignut na Skadarskom jezeru.

Cijela investicija, najveća do sada u Crnoj Gori i najveći izvozni posao za Hrvatsku, stajat će 2,77 milijardi eura, od čega će crnogorska vlada osigurati 1,74 milijarde. Završetak gradnje planiran je za kraj 2016. godine.

'Posao stoljeća' konzorcij je dobio na javnom natječaju, na kojemu je sudjelovalo još pet građevinskih konzorcija iz Austrije, Grčke, Izraela i Francuske.

SKOK CIJENA DIONICA IGH I TEHNIKE

Cijene dionica Instituta IGH i Tehnike na Zagrebačkoj burzi znantno su porasle nakon objave da je konzorcij Konstruktora, IGH i Tehnike dostavio potrebna jamstva iz natječaja za izgradnju autoceste Boljari-Bar u Crnoj Gori.

Zagrebačka burza danas je zbog rasta cijene tih dionica i 'pozitivne blokade', obustavila trgovanje dionicama Tehnike i Instituta IGH, a nakon što su uprave tih tvrtki dostavile obavijesti da je na rast cijena njihovih dionica utjecalo rješavanje situacije oko dostave jamstava za gradnju autoceste u Crnoj Gori, trgovanje dionicama IGH-a i Tehnike je nastavljeno.

Obustavljeno je bilo i trgovanje dionicom Viadukta, a bit će nastavljeno sutra u 10 sati.

Prema podacima Zagrebačke burze, dionica IGH-a danas je poskupjela za 13,86 posto, a njome se trgovalo po cijenama u rasponu od 2.660 do 3.139 kuna, uz promet od gotovo 7 milijuna kuna.

Najniža cijene dionice Tehnike bila je 1.558,03 kune, a najviša 1.889,98 kuna. Uz rast cijene za 17,28 posto, promet dionicom Tehnike iznosio je 664,5 tisuća kuna.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi