ISTRAŽIVANJE

Hrvatski hotelijeri neobično optimistični

23.09.2011 u 14:21

Bionic
Reading

Hrvatski hotelijeri su po razini tržišnog optimizma na drugom mjestu među hotelijerima mediteranskih zemalja, iza portugalskih, a s prosječnim indeksom optimizma od 22 boda optmističniji su i od svjetskih i europskih hotelijera čiji je prosjek 16 bodova

Pokazuje to najnovije svjetsko istraživanje 'Horwath HTL Global Hotel Market Sentiment Survey' tvrtke Horwath HTL (sa bodovnom ljestvicom od pesimističnih minus 150 do optimističnih plus 150 bodova), objavljeno danas iz zagrebačkog ureda te tvrtke.

Iako hotelijeri u svim dijelovima svijeta osim Afrike i Bliskog istoka i dalje predviđaju pozitivne poslovne rezultate, optimizam je manje prisutan nego što je to bio slučaj prije šest mjeseci

Ističući da je optimizam hrvatskih hotelijera porastao ove u odnosu na prethodnu godinu, iz Horwatha HTL Zagreb temeljem istraživanja navode da je najveći porast zabilježen početkom ove godine, ali da su opće gospodarske prilike tijekom godine u određenoj mjeri smanjile razinu tog optimizma za buduće razdoblje.

I oni kao i europski hotelijeri i dalje očekuju rast, ali usporeniji nego ove godine, tim više što su u prvoj polovici ove godine performanse bile više od očekivanih, a slično vjeruju da će biti i u drugoj polovici ove godine što bi u konačnici, prema mišljenju hotelijera, donijelo bolje rezultate nego 2010.

U vezi optimizma znatno višu razinu pokazuju hotelijeri na obalnom području (indeks 33 na ljestvici od minus 150 do 150) od onih u unutrašnjosti (indeks minus 17), dok su po kategorijama hotela trenutno najoptimističniji u hotelima s četiri zvjezdice (indeks 43) i s pet zvjezdica (indeks 42).

U odnosu na početak ove godine njihov se optimizam povećao, za razliku od onih koji upravljaju hotelima s tri zvjezdice i čiji se optimizam u drugoj polovici ove godine smanjio u odnosu na početak godine (s indeksa 33 na 1).

I na svjetskoj je razini općenito prisutno smanjenje optimizma hotelijera u drugoj polovici ove godine u odnosu na njen početak, s indeksa 42 na spomenutih 16, što se povezuje s rastom gospodarske nesigurnosti.

Ipak, hotelijeri u svim svjetskim regijama, osim u Africi i Bliskom istoku očekuju pozitivne rezultate do kraja godine, a s indeksima/razinom optimizma od 38 i 22 najoptimističniji su pritom hotelijeri Oceanije i Azije/Pacifik.

Europska i američka predviđanja su i dalje pozitivna, iako s relativno niskom razinom optimizma, od 16 i 9, dok su očekivanja hotelijera u Africi i Bliskom istoku, zbog geopolitičkih nemira s 9 početkom godine pala na negativnih 6.

Kao pokretače rasta performansi hotelskog tržišta europski i hotelijeri u Africi i Bliskom istoku vide zauzetost kapaciteta, dok oni u Oceaniji i Americi smatraju da će to u drugoj polovici ove godine biti viša prosječna cijena sobe.

Hotelijeri s azijskog tržišta očekuju sličan rast zauzetosti i prosječne cijene sobe te porastom ukupnog prihoda u odnosu na prošlu godinu.