Hrvatskim prugama od danas putnike prevozi prvi baterijski vlak. Proizveo ga je Končar, koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži pruga, a za pogon će upotrebljavati baterije koje se pune isključivo u punionicama u Bjelovaru, Virovitici, Osijeku, Varaždinu, Puli i Splitu.
'Ovakvi vlakovi će biti uglavnom na neelektrificiranim prugama. Autonomija vlaka je oko 200 km, a uz ovaj projekt napravljeno je i šest punionica. Ovaj vlak će prometovati u Splitu i okolici', rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
'Nema emisija CO2, vozite se u vlaku koji je trenutačno tehnološki najmoderniji vlak na europskom tržištu. Ne samo da primjenjuje baterijski pogon, nego pruža i veći razinu sigurnosti i udobnosti za putnike', kazao je predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak.
Dojmove su podijelili i građani, prenosi HRT.
'Udobniji je od starih. Lijep je', istaknuo je jedan od putnika.
'Super je, san snova. Razlika je u odnosu na stare vlakove, kao da ste u svemiru', dodao je drugi.
Šest punionica od kojih je jedna u Bjelovaru
Baterijski vlak proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, sufinanciranog iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, ukupne vrijednosti 17,1 milijun eura. Projekt uključuje i elektrobaterijski vlak, koji je u prometu od svibnja ove godine, te šest punionica u kolodvorima Bjelovar, Virovitica, Osijek, Varaždin, Pula i Split Predgrađe.
Prostor za bicikle, videonadzor, besplatan pristup Internetu
Baterijski vlak ima 113 sjedećih i 114 stajaćih mjesta.
Vlak je opremljen rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, audio-vizualnim sustavom za informiranje putnika te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu.
Baterijski vlak koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga u RH (maksimalna brzina 120 km/h). Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo na punionicama.
Nakon prve vožnje vlak će redovno prometovati na relaciji Virovitica – Bjelovar – Virovitica, a sredinom prosinca, nakon dovršetka punionice u kolodvoru Split Predgrađe, bit će premješten na liniju Split – Kaštel Stari – Split.
Nabavom baterijskih vlakova omogućuje se organizacija željezničkoga putničkog prijevoza na neelektrificiranim prugama na ekološki prihvatljiv način suvremenim vlakovima, koji za svoj pogon koriste električnu energiju.